Du kan spørre om å få CT refundert, det har du 15 døgn på, så det du bør gjøre er å jakte etter andre gode kandidater CT kan brukes på. Hvis du går over månedskiftet på de 15 dagene, så kan du få en ekstra måned til å booke om de kansellerer etter den første i måneden.
Har alt akseptert endringen, vi flyr med SK815 på torsdag. Overnatter på SAS sin regning (eller Brussels?) På Radisson Red (litt under 2k for 2 personer) så flyr vi i de nye business interiøret til British Airways på fredag med BA117. #gledermeg
Men hva får vi i kompensasjon? Får vi 600 euro per vei eller totalt? Riktignok har bare den ene veien blitt ombooket men tror det skjer med returen også
Skjedde ikke dette på grunn av streik på BRU? Isåfall får dere ikke kompensasjon. Det er vel bare hvis flyselskapet sine egne ansatte streiker at det regnes som innenfor flyselskapets kontroll, og det bare etter en rettsavgjørelse i 2019.
Hei folkens, god morgen. Et spørsmål, hvis man mister et fly som er bestilt på poeng og CT, hvilke muligheter har man videre? Kan SAS CT telefon endre billetten til slutt destinasjon ved senere avgang samme dag?
Mener å huske noen sier resterende flyvninger blir kansellert og påbegynt reise ikke kan endres med mindre flyselskaper selv tar initiativ til det, f.eks. en flyvning er kansellert.
mister du flyet feks du kommer inn med United og videre med SAS for å komme hjem skal United booke deg om. Du kan jo alltid prøvde å ringe SAS, men som på alle andre billetter er det selskapet som skaper forsinkelsen som har ansvaret på en gjennomgående billett. Jeg hadde SAS eb billett rett til SFO med ren sas booking. SAS kansellerer og jeg flyr via ORD med United videre til SFO. Sas er forsinket til ORD og fikset ny billett når j ankom ORD med United. Det praktiske ble da ordnet når j og andre kunder gikk ut av flyet. Da sto United klare med alternative reiser for oss.
Han som reiste (med sønnen) forsov seg på loungen i Frankfurt, de kom visst tidlig på flyplassen. Så mens de venta på flyet til Brussel for så fly videre til Newark med United sovna han og gutt ungen fulgte heller ikke med på tiden. Da han våknet opp var gaten stengt. Han ringte meg opp og sa at de ikke kom med flyet videre. Så sa jeg shit, tror det er nok din egen feil. Så jeg ba han om å snakke med Lufthansa om de kunne fly senere på dagen, men der var det blankt nei. No show ved boarding, og det tok ikke mer enn 1 time og hele returen ble også kansellert. Så ringte han meg opp og sa at de ikke vil/kan hjelpe han videre i og med at det er hans egen feil. Så ringte jeg SAS og forklarte situasjonen. Prøvde agent ruletten, ei dame, hun bare skal undersøke det og hva som kan gjøres. Venter på hold i 10min, nei det var ikke noe de kunne gjøre. Han må kjøpe nye billetter. Ok sier jeg og legger på. 20min senere jeg prøver på ny hos SAS. Forklarer situasjonen, samtidig nevner jeg det er ledige bonus billetter med LH senere på dagen og om de kan flyttes over, samtidig er returen kansellert sier jeg. Svensken bare hmmmm, hmmmm, hmmm gi meg 2 min, venter på hold ca 10min... Så er han tilbake, han bare da er de booket om til neste fly med LH, og returen også. Alt i business som opprinnelig rute. Han bare høres det greit ut? Jeg bare hva? jajaja alt funker fint sier jeg, vi tar det du fant (mens jeg tenker inni meg selv fy f...... i hel*ete) er det mulig at det er mulig å fikse dette i og med at det er deres feil der nede? Men joda svensken virket å være i godt humør denne morgenen, jeg sier tusen takk for hjelpen og ønsker god dag. Legger på, og ringer ned til Frankfurt for å gi gode nyheter. Jeg bare: springgggg ned til LH igjen, fin bagasjen deres med en gang og gå å sjekk inn på nytt. 30min senere, de ringer meg opp fra Frankfurt, jeg bare hvor er dere? han sier, sitte på første rad ved innsjekk til flyet, jeg bare ikke sovn for guds skyld, det er bare 1 time før avgang hold dere våkne. Og joda, de kom seg av gårde . Så kort oppsummert tror de var veldig heldige der.