Denne er vel noe av det verre jeg har vært med på.
SQ-F drømmen ligger foreløpig i ruiner....
Ringte SAS i går, for å sjekke om det var mulig å fly via LHR på hjemreisen med SQ i First. Forventningene var lave, men plutselig viste det seg at joda, det var 1 ledig plass på nattfly, og to ledige på morgenflyet. Så langt strålende!
Ringte inn på nytt i dag, hvor agenten plutselig ikke fant noe som helst. Ikke økonomi, ikke business, og i alle fall ikke First. Etter en stund viste det seg at han satt og søkte SIN-LHR med SK…. Da presiserte jeg at nei, ikke K, men SQ.
«Aha, ja da hengar jag med!» Da fant han også plutselig plasser i F. Strålende!
Spurte da om han kunne bytte ut mine to siste legs med SQ308 i F, og SK hjem til OSL fra LHR. Deretter spurte jeg 4-5 ganger, fikk bekreftet flightnummer, og at dette var i O-klasse, altså First: «Ja, ja, ja, selvklart. Låt mej bara kolla med mine kollegaer, sidan det er så manga legs».
Det er 8 legs, som er innenfor, og samme som opprinnelig booking. Velvel, jeg lot han sjekke likevel, og sikret meg en siste gang om at dette altså var First, på SQ308, med avgang kl 09.00. «Ja ja, det stemmer!»
10 minutter senere, dukker det opp varsel i SAS-appen om at jeg kan se min endrede reiserute. Strålende! Trodde jeg...
Der har min opprinnelige booking forsvunnet, som opprinnelig bruker ligge der fortsatt ved endringer, og det er lagt til SIN-LHR i C.
Hva faen.
Ringer på nytt, og får en ny agent. «Jag ser dette er en Amex-booking, du måsta ringa Amex, for vi har inte tilgang til å endra her». Etter mye krangling frem og tilbake, hvor jeg presiserer gang på gang, at dette er en endring foretatt av SAS, uten min godkjenning, sier han "vil du jag skal kansellera hele resen eller?", noe jeg selvsagt ikke vil, og fortsetter å påpeke at dette er kansellert uten min vilje.
Jeg sier også at jeg vil ha tilbake min opprinnelige booking endeløse ganger, før han til slutt sier «Denne samtalen er over...", og deretter legger på.
SAS har altså kansellert mine 2 siste legs (forøvrig "uten å kunne gjøre dette"), og reservert nye seter til LHR i C, som ikke er bekreftet, men kun reservert.
I prinsippet står jeg da altså med en billett som ender i Singapore, da jeg nekter å godta ny routing, og verken har oppgitt kredittkort-info, eller blitt informert om at dette bookes i C.
Ringte også en engelsk konsulent, som var betraktelig mer hjelpevillig. Hun tok kontakt med Eurobonus, ringte SQ, men uten hell. Hun påsto at Eurobonus var villige til å gi en full refund (usikker på om dette også innebærer kansellering), men det er uansett ikke aktuelt.
Ingenting er pt bekreftet, eller godkjent av meg, så om jeg ikke foretar meg noe står jeg nå i prinsippet med en utstedt billett, som ender opp Singapore, siden mine 2 siste legs er kansellert (eventuelt kun bekreftet).
Det er nå ingen ledige plasser for award opprinnelig rute, så den får jeg heller ikke tilbake.
Den engelske agenten anbefalte meg å sende inn en claim, men jeg tar svært gjerne imot tips her for veien videre.
Vis alt...