Hei, hvis du ringer tidlig i morgen så kan jeg anbefale deg om å spør etter ei dame som heter MIRT som jobber i Tallinn, jeg har vært svært heldig et par ganger da jeg booket via Tallinn med henne. Jeg vet at det er helt random om hvem du får men som sagt du kan spør etter henne noe jeg pleier å gjør hver gang. Poenget med henne er at hun er så j^vli dyktig i det hun gjør og hver gang finner hun en løsning på ting, så om du kan så spør etter henne. Har du vurdert tanken som @Gullars skrev ovenfor? Siden feilen ligger hos dem kan du jo be supervisor gi deg 9 legs? fly SIN-PEK i suite og PEK-FRA i Lufthansa F om tilgjengelig eventuelt hvis ledig?
Det er slike saker som kan lages som nyhetsartikkel med ett intervju av @Tore angående rotet som SAS kundeservise driver på med. Useriøst rot av kundeservise er en mye større trussel for SAS enn hva streiken noen gang har vært for SAS. Det finnes andre *A selskaper som vi kan banke poengene inn på og bruke portalene dems til å booke hotell med, og ved annen bruk av Trumfpoengene som på Qatar eller kampanjer med Air France og sånt i tillegg til FB Mastercard med poeng hos dem og nye Amex på toppen av det hele så kan vi flytte poeng til andre selskaper også utenfor *A og da vil det på sikt spøke for SAS Vi burde gi noen krasse signaler til SAS om dette, slik at de hever kvaliteten på kundeserviceagentene sine, slik at vi ikke begynner å dra på flyttefot med poengene fremover
"Kundebehandler hos SAS rotet bort First class billetter til en verdi av nærmere 100 000kr". Finfin VG-artikkel det Nei, dette er bare trist. Jeg noterer meg alltid navnene på de dårlige og gode agentene hos SAS. Det er helt latterlig hvor forskjellig nivå det er på de. Skulle endre en reise fra TRD-OSL-CPH-HKG til TRD-CPH-HKG. Sas.no viste ledige billetter. Måtte 11(!) kundebehandlere til for å klare det. Vurderer daglig hva jeg skal bruke listen med de 10 udugelige til.. Skulle nesten vært sånn at SAS hadde en offisiell rating på agentene sine, for så bruke det til å finne alternative jobber til de mest udugelige. Jeg skjønner at det er de uten utdanning og kanskje ikke de med høyest IQ som jobber med kundeservice, men noen krav må man da kunne stille et såpass serriøst selskap som SAS. Håper det ordner seg..
Dette er ingen anbefaling, men det jeg føler hadde vært mest riktig å gjøre er å booke hele turen for cash, og sende regningen til SAS.. Det faktum at jeg har null tiltro til at de ville rettet opp i saken legger selvsagt en demper på hvor god løsning det er. Jeg er helt i mot amerikanske "saksøkningsregler", men man er jo i Norge helt prisgitt at folk gjør en god jobb, ellers står man som kunde med skjegget i postkassen, og da særlig i Award verden..
Takker for tips, både risikofyllte og konstruktive Jeg ringte tilbake for 10 minutter siden, og det er samme leksa all over again. Det er åpenbart en kjent sak på kontoret der, men uansett hva jeg sier og hva jeg gjør, så er det det samme udugelige svaret tilbake: "Vi kan inte gøra nåt..." Prøvde også å ringe CT-telefonen, hvor jeg snakket med Mirt. Som @SVG_flyer sier, var hun veldig service-minded, og er den første agenten som faktisk prøvde å forstå problemet. Satt meg deretter på hold, for å undersøke, men til slutt var svaret der også det samme. "Very sorry sir, but we cant do anything..." Så dette ser vel mørkt ut, men avventer svar fra gullmailen. Må si det frister veldig å bare gi beng, og møte opp i Singapore med en issued billett, som ikke fører meg videre....
Update: Mirt ringte meg faktisk tilbake, etter å ha snakket med sin supervisor. Supervisor hos Talinn har faktisk nå anbefalt meg å ringe tilbake til SK, kreve å snakke med supervisor, og henvise til at CT-telefon har anbefalt SK å kjøpe en revenue ticket siden dette er utelukkende en feil begått av SK. Som sagt så gjort, og supervisor sitter med saken, og skal ringe meg tilbake. Finnes det håp i enden av en dyp og håpløs tunnell, eller slår SK nok en gang på tiltaksløshet-tromma...?
Det ville i så fall ikke være mindre enn fair etter 6-7 timer krangling med arrogante "dont give a fuck"-agenter. Selv om det jeg egentlig trenger er en solid dose Sobril... @drsyk?
Noe er åpenbart på gang, selv om jeg ikke føler meg et snev trygg av at det plutselig ryker 165tusen poeng ut av kontoen... @drsyk 10gram Sobril intravenøst. STAT!
nivået på de ansatte hos sas kundeservice er veldig lavt.. noen ganger kan man lure på hvordan de har blitt ansatt.. må kjenne folk i guess
Ja, her sitter det mange Gull og Diamant og følger med på dette rotet som SAS har stelt i stand for @veeegard og lurer på om det bør endres strategi i forhold til vårt forhold til Eurobonus. Faren for SAS er at vi begynner å banke poengene på Krisflyer i stedet for da mange av oss uansett flyr mer enn nok til å banke poenge dit i stedet for SAS da vi for louge med Krisflyer Gold i stedet for, også bestiller flere av oss Amex og bruker Air France MC for FB poeng osv... Ja, hvis SAS virkelig vil tape penger, så er det bare å fortsette med kundeservice på dette nivået som @veeegard opplever nå, for det skremmer vannet ut av flere av oss Streiken var kjip og gav oss noe å tenke på, men dette er mye værre for SAS sin del, for vi har alternativer til SAS, men SAS har ikke alternativer til oss EBG og EBD kunder
Kjip sak, og håper SAS finner en løsning. Men kan jeg spørre hva som var motivasjonen for å endre reisen når du allerede hadde SQ F hjem? Er så vidt jeg vet en kjent sak (i hvert fall blant dette forumets medlemmer) at man ikke kan booke SQ F SIN-Europa med A380 med EB award. Var det bare et skudd i mørket?
Tviler på at vi ser et stort skred av frafall uavhengig av hvordan denne saken løses, selv om jeg er enig i at dette er ufattelig klønete.
Det var et skudd i mørket, for å få dagflight. Når dette er uavhengig bekreftet to dager på rad av to ulike agenter, så mener jeg dette var et safe bet. Det er uansett en grov prosedyre-feil å avbestille billettene før nye er utstedt, og dette er SAS nå (endelig) godt inneforstått med.