Kansellert legs på CT med SQ F, og ombooket i C (i stedet for F) pga agentfeil. What to do?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av veeegard, 14. mai 2019.

  1. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Update:
    Ble oppringt av supervisor nå "som verkligen hadde prøvd", men det var "tyverr ingenting at gøra."

    Da var begeret nådd for min del, og han fikk en skikkelig skyllebøtte (i en saklig tone), hvor jeg la frem at dette er helt og holdent SAS sin feil, og at sånn situasjonen er nå vil jeg bruke billetten som den står, og deretter ta kontakt når jeg står strandet i SIN med de følger og krav det måtte medføre.

    Det skjønte han, og ba meg ettersende claim på det tidspunktet. Han lovde også at dette skulle tas internt, som om det skulle hjelpe meg på noen måte.

    Det er langt fra holdbart for min del, så jeg krevde at han tok saken videre, og sa at det er ledige revenue-billetter, som jeg krever SAS kjøper. Dette er også iht anbefaling fra at CT-supervisor.

    Han skulle "forsøka at sjekka møjligheten for detta..."

    Mine 165.000 poeng står fortsatt som trukket, uten at jeg på noen måte skjønner grunnen til dette.

    SAS sine eminente forslag har hittil vært å godta ny routing i C, eller avbestille og få igjen poeng.

    The saga continues...
     
    Last edited: 15. mai 2019
    milehigh liker dette
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,741
    Likes mottatt:
    21,936
    Bonuspoeng:
    293
    @Sobril
     
  3. Finnks

    Finnks Banushare

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg elsker thrillere, men dette er for spennende og skummelt for meg. Herregud for et VM i slett kundebehandling, tafatthet og inkompetanse. Vi er mange som heier på deg!
     
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,157
    Bonuspoeng:
    183
    Det samme har skjedd med en booking (uten CT) gjort med min konto for en kamerat. Der avbestilte SAS et segment fra SQ feilaktig når de skulle legge til et segment.

    Enden på leksa etter mange trusler og samtaler mellom "supervisor" og en kamerat som brukte min konto var at SAS satt inn et revenue segment... Så det lar seg gjøre.

    Bevis:
    5C538D0C-05DA-42F2-A4BE-A4216B6B06B8.jpeg

    Edit:
    Dette var i september 2018
     
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Uavhengig av kompetansenivå, feil kan skje, men det som gjør hele denne saken så uholdbart dårlig håndtert fra SAS' side, er at det ikke later til å være noen vilje noe sted til å rette opp att alle feila fra i går, som det heter seg i sangen.

    Og i møte med førstelinjesørvisen føler man seg tidvis ekstremt maktesløs for hvordan skal man komme i kontakt med noen som er villig til å i det minste forstå problemet...
     
    magnusant liker dette
  6. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    TAKK!

    Endelig et lyspunkt... :)
     
    DanH and haakonks like this.
  7. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Amen.
     
    magnusant liker dette
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vil anbefale Stesolid mye mer hurtigvirkende effekt, altså rektalt :rolleyes:
     
    DanH and Shyneno like this.
  9. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Den kan du gi til agentklovnen som ville booke meg med SK F, SIN-LHR :p
     
    DanH, Sunnfjordingen, drsyk and 5 others like this.
  10. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    @veeegard Har vært spennende å lese denne føljetongen fra starten av i dag, synd det ikke er en løsning enda.

    Har du foreslått til SAS/Tallinn/Supervisor om de kan ta kontakt med SQ, enten rev.mgmt i SIN eller via CPH kontoret deres, om de kan gi tilbake award plassen din SIN-CPH? Evt. bekrefte F award på SIN-LHR. SAS kan jo bare booke det som er ledig i GDS, mens SQ selv kan reservere plassen og SAS deretter billettere.
     
    milehigh and veeegard like this.
  11. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har ettersigende vært i kontakt med SQ, uten at jeg føler meg helt trygg på dette. Tilbakemeldingen jeg fikk fra SAS var at det ikke var mulighet for å oppdrive award-seter.

    Situasjonen er nå at jeg ikke har hørt et kvekk siden kl 12.50. Da ga jeg beskjed om at de fikk enten booke revenue-billetter eller få SQ til åpne awardseter, så nå vet jeg ikke helt hva som skjer...

    Takker for tips, og tar det med meg videre! :)
     
  12. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Få bekreftet hvem hos SQ de har snakket. Alle selskapene har en tilgjengelig *A liason. Det burde ikke være hokus pokus å reinsette et avbooekt award leg straks etter ved ledighet.

    Eller om du har is i ballene, så kan du kjøpe det og kreve ref som foreslått. Jeg vil si det burde være plankekjøring, spesielt med lydopptak, ved en kostnadsfri sak gjennom transportklagenemnda.

    Om du har credit line, så kan du iallfall booke en full flex revenue tikcet som place holder og sende kravet til SAS umiddelbart, og deretter snarest som klage til nemnda med kopi til SAS.
     
    DanH, veeegard, drsyk and 1 other person like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vi bør heller straffe klovnen som slettet ruten din, skrevet en klage til ledelsen på akkurat den ansatte og true med en lege som kommer å sette en Stesolid rektalt om ikke ordner opp ASAP.

    Men tilbake til @milehigh sin oppskrift er vel det smarteste rådet idag. Håper du kjører på den @veeegard , "is i ballene" er jeg ganske sikker på du har ;)
     
    DanH liker dette
  14. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skjønner absolutt ingenting, nada zip zero av hva telefon-kundeservicen til SAS egentlig driver med.

    Det har vært 6-7 timer i telefon, med forskjellige agenter, teamledere, og supervisors. De hevder å ha ringt SQ flere ganger, "forsøkt så godt de kunne" osv osv osv, men det er "tyværr inget at gøra".

    Jeg venter fortsatt på å bli oppringt, etter å ha gitt min siste tilbakemelding kl 12 i dag.

    Men så får jeg plutselig svar fra gullmailen til DK, som ble sendt samtidig som andre telefon ble tatt, altså i går formiddag. Jeg har ikke hatt noe kontakt med dem på mail utenom dette, men det ligger vel mildt sagt en del notater tilknyttet denne bookingen nå.

    upload_2019-5-15_18-12-26.png

    Plutselig er det altså sluppet en award-billett, og status i EF er F1A1, som jeg antar skyldes at billetten er reservert.

    Dette er selvsagt en OK løsning, selv om jeg ikke skjønner hvorfor dette må være på en egen booking, sånn at jeg følgelig sitter med risiko for å ikke rekke flyet. Det er 4 timer mellomlanding, så det går nok bra, men man vet jo aldri...
    Hva kan være grunnen til dette?

    Jeg kommer også til å kreve en betydelig kompensasjon for alt dette surret, uavhengig av hva det ender opp med.
     
    DanH, polarexpressen, drsyk and 8 others like this.
  15. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Da har du jo fått det slik du opprinnlig ville ha det ? ...også forstår jeg det slik at du også har LHR som opsjon i C....
    Det må vel kunne dempe blodtrykket det?
     
    NoLimit liker dette
  16. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke misforstå meg, denne løsningen er helt OK, og blodtrykket er senket :p

    Det jeg stusser på er hva i alle dager tlf-service har drevet med, samt hvorfor dette må være 2 ulike bookinger. C-billettene er ikke confirmed og forsvinner straks.

    Men ja, jeg er svært letta nå, og takker og bukker for råd og sympati! :)

    Verste jeg har vært borti siden katten min Sheba ble overkjørt da jeg var 12...
     
    DanH, Cialis, alexfins and 9 others like this.
  17. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Du får vel det på reiseforsikringen om du mister flyet, siden du har 4t mellom flyene?

    Men spørs vel om det blir noe first class hjem på reiseforsikringen sin regning:p Uansett, bra at det ordnet seg! Gullmailen gjorde visst susen!
     
    Last edited: 15. mai 2019
  18. Bubba

    Bubba Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Sikkert på grunn av married segments. Av og til er det ikke mulig og legge til eksisterende booking uten og risikere og slette flere segmenter derfra først. Så da er eneste mulighet og ha egen booking for og få det booket.
     
  19. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok ikke grunnen her, siden SQ flyr tur retur CPH, uten stopover eller videre connections.

    Det eneste jeg kan tenke meg at det ligger inne booking fra SIN-LHR-OSL nå, men det burde da ikke være noe problem å fjerne disse.

    Får høre hva gullmailen svarer, men det er vel uansett liten risiko tenker jeg :)
     
  20. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    upload_2019-5-15_20-15-39.png

    Too harsh..?
     
    DanH, Sunnfjordingen, kjeeli and 8 others like this.

Del denne siden