Karibien, Criuse eller resort??

Tråd i 'Reisemål' startet av Blaa, 06. april 2019.

1. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Har booket meg en høstferie i September/Oktober til Miami. Har lyst til å reise derfra til øyene. Men skal jeg se om jeg finner et bra reisemål med fly fra MIA eller FLL, eller forsøke meg på et cruise?

Blir det cruise må en vel prøve Symphony of the Seas? Noen med erfaring fra cruise eller andre reisemål i Karibien?

Budsjett ca 25.000,- for to en uke pluss litt lommepenger..

2. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    781
    Bonuspoeng:
    93
    Tok cruise fra Miami ut til øyene i Karibien for to år siden. Kjempeopplevelse å være på de forskjellige øyene, men fant fort ut at cruise ikke var noe for meg. Fikk litt saueflokk-følelsen, noe jeg ikke er fan av. Tror det blir en subjektiv mening. Liker du cruise, er det sikkert ypperlig. Fordelen er at man gjerne får sett flere steder på kort tid.

3. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    31,241
    Bonuspoeng:
    183
    Om du også vil se på leie av hus/leilighet så kan VRBO portalen anbefales, har etter det jeg kjenner til bra dekning på mange karibiske øyer. https://www.vrbo.com

4. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,940
    Bonuspoeng:
    350
    Cruise er topp synes jeg. Symphony er brukbar skute. Men det er også mye fine resorter å velge i. Grand Hyatt Baha Mar Nassau er fantastisk. Fly fra MIA til NAS er billig og gjort på en halvtime

Wiolenze liker dette
  5. Alekseolsen

Alekseolsen Medlem

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    43
    Nå har jeg aldri (og kommer aldri til å være) passasjer på cruise, men har gjennom jobb vært på tosifret antall cruisebåter, med "gjesterettigheter".

Jeg vil absolutt anbefale å reise dit du ønsker, i stedet for å hoppe på et cruise.

Hovedårsaken er 3 grunner:
    De aller fleste cruisene har korte stop i Land, gjerne 10 timer eller så. Av de timene forsvinner det gjerne en time eller to i begge ender, da er det litt begrenset med tid i Land..

Grunn nummer 2 er mengden mennesker på de fleste cruisebåter, man går rett og slett mer eller mindre i kø hele dagen, spesielt ille er det selvsagt på cruise med sjødager, hvor noe så enkelt som å finne en solseng kan være vanskelig..

Nummer tre: De fleste lokasjonene jeg har vært så heldig å få gått i Land i, for ikke å gå ombord cruisebåter igjen, forbedres noe vanvittig etter at cruisebåtene forsvinner om kvelden. Vekk med alle gateselgere, lavere priser i barer osv, bedre plass på strender osv.

Personlig vil jeg anbefale de nederlandske øyene, samme "kos" som resten av Karibien, stort sett en liten bris alle dager, også slipper man det meste av slum som en del av de andre øyene har. (Nassau, Puerto Rico, Jamaica osv).

Del denne siden