Er det flere som opplever å bli kastet av bonusflighter med SAS til fordel for betalende reisende? Dette gjelder spesielt direkteruter fra Oslo - nå sist gjelder det reise booket i august for OSL-ZRH den 10/12. Her er jeg nå blitt booket om til en mellomlanding i CPH, samtidig som min originale flight er full (men den er satt opp til å fly). Booking var i Business, jeg har EB Gold. Det gjelder også andre direkteflighter OSL-ZRH i vinter, noe som irriterer noe voldsomt når man ønsker en kort og kjapp helg i alpene for ski, uten å måtte sløse to hele reisedager på Kastrup :-(
Jeg har ikke sjekket mer, men registrert at flere har fått kansellert sine reiser med Swiss. Vår retur fra SIN-ZRH-OSL i vinterferie 2022 ble kansellert. Hadde 6 seter i Business, tenkte ikke mer på det enn at jeg booket om til høstferie, men angrer litt siden billettene til SIN ikke dukket opp igjen og den nye regelen ang utgått CT og reise før 31.03 :-(
Det SAS flyet til Zurich er ikke på vei til å bli kansellert da? Et mulig alternativ man kan forsøke å be om er Swiss direkte.
Hvis det er SK841 OSL - ZRH den 10.desember så vil jeg si at det flyet blir kansellert ganske snart. Det er satt opp med en 737-700 og alle midtsetene er blokkert. Det har vært et tydelig tegn gjennom hele pandemien at flyet blir kansellert. Så her har du nok bare fått beskjed først at det er kansellert.
Nei, mønsteret til Swiss har så langt i pandemien vært å justere på ruteprogrammet 2-4 måneder i forkant. De fleste destinasjoner ligger inne med daglige avganger, men dette reduseres fortløpende der hvor det er tydelig at grensene forblir stengt.
SAS har kansellert mye av direkte-flightene OSL-ZRH. Min mor har hatt to reiser til Sveits som har blitt til tur via CPH, samme har min søster.
Ja slik har det vært og i kombinasjon med at alle midtseter blir blokkert. På langdistanse setter de opp A340 når flygningen skal bli kansellert. Hvis man ringer kundeservice og prøver å booke om vil de svare at flyet skal gå og det er fullt, og de vil ikke hjelpe.
Nyttig info hvis du ikke vil at CT Billetten skal gå ut, du booker bare med Swiss Air ett godt stykke nedi gata, så ordner de det med at flyselskapet kansellerer, og da får du en ny mulighet til å booke senere
Det som hadde vært nyttig i denne tråden, er om trådstarter kunne opplyse oss om det er SAS han flyr med. Nå er det litt god dag mann økseskaft her. Og om hvilken flight det er snakk om, for dersom det er blitt en 737-700 med blokkerte midtseter er det enklere å konkludere.
Hvor lenge før kansellerer SAS disse avgangene? ser nå at mine flighter til ZRH i des. begge er med 737-700 og blokkerte midtseter..
Det varierer litt. Noen ganger ned mot 14 dager før, men jeg hadde akkurat en til Tromsø, som ble kansellert nesten 2 måneder før.
Jeg har flere kommende SAS flighter med B737-700 med blokkerte midtsetet. Forsøkte kontakte SAS og flytte avgangene, me det ville de ikke hjelpe meg med siden flightene ikke var kansellerte. Nyttet ikke være proaktiv der altså.
Nei, det har jeg kranglet med dem om mange ganger. Sist da jeg så at det tidligere nevnte flyet til Tromsø var blitt 737-700 med blokkerte midtseter, OG det var satt opp en ny flight 10 minutter senere, med et annet flight nr. Neida, de skulle gå begge to.
Det oppleves som at de "ikke vet" at flyene vil bli kansellert, bortkastet tid å ringe SAS. Du vil bli ombooket, men det skjer automatisk når SAS faktisk kansellerer flyet og da kanskje til en umulig reiserute, da kan du ringe eller vente til den manuelle behandlingen av reiseruten.
SAS booker om passasjerene, og kansellerer etter at alle pax er booket om. Derfor kan det oppfattes som om at flyet ikke er kansellert.
Må leses i sammenheng med CT tråden. Og er ikke aktuell uansett, med mindre du har CTer med utløp. Hvis du har, har du allerede vært svett over at de går ut på dato I motsatt fall: "sit back and enjoy your flight"