Kastet av bonusflight til fordel for betalende kunder?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av enokling, 30. okt 2021.

1. enokling

enokling Medlem

Likes mottatt:
    551
    Bonuspoeng:
    93
    Er det flere som opplever å bli kastet av bonusflighter med SAS til fordel for betalende reisende?

Dette gjelder spesielt direkteruter fra Oslo - nå sist gjelder det reise booket i august for OSL-ZRH den 10/12. Her er jeg nå blitt booket om til en mellomlanding i CPH, samtidig som min originale flight er full (men den er satt opp til å fly). Booking var i Business, jeg har EB Gold.

Det gjelder også andre direkteflighter OSL-ZRH i vinter, noe som irriterer noe voldsomt når man ønsker en kort og kjapp helg i alpene for ski, uten å måtte sløse to hele reisedager på Kastrup :-(

ArthurDent, tobeornot999 and NoLimit like this.
  2. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke sjekket mer, men registrert at flere har fått kansellert sine reiser med Swiss. Vår retur fra SIN-ZRH-OSL i vinterferie 2022 ble kansellert. Hadde 6 seter i Business, tenkte ikke mer på det enn at jeg booket om til høstferie, men angrer litt siden billettene til SIN ikke dukket opp igjen og den nye regelen ang utgått CT og reise før 31.03 :-(

ArthurDent liker dette
  3. haakonvt

haakonvt Medlem

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Swiss har kansellert absolutt alt jeg har booket av langdistanse til Asia, helt påfallende…

ArthurDent liker dette
  4. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Det SAS flyet til Zurich er ikke på vei til å bli kansellert da? Et mulig alternativ man kan forsøke å be om er Swiss direkte.

ArthurDent and kaiarne like this.
  5. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis det er SK841 OSL - ZRH den 10.desember så vil jeg si at det flyet blir kansellert ganske snart. Det er satt opp med en 737-700 og alle midtsetene er blokkert. Det har vært et tydelig tegn gjennom hele pandemien at flyet blir kansellert. Så her har du nok bare fått beskjed først at det er kansellert.

SayWhat, ArthurDent and Eddie47 like this.
  6. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Har de pleid å gjøre dette i to ukers vinduet før reise?

ArthurDent liker dette
  7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,689
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, mønsteret til Swiss har så langt i pandemien vært å justere på ruteprogrammet 2-4 måneder i forkant. De fleste destinasjoner ligger inne med daglige avganger, men dette reduseres fortløpende der hvor det er tydelig at grensene forblir stengt.

ArthurDent liker dette
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,784
    Bonuspoeng:
    293
    SAS har kansellert mye av direkte-flightene OSL-ZRH. Min mor har hatt to reiser til Sveits som har blitt til tur via CPH, samme har min søster.

kaiarne liker dette
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    Ja slik har det vært og i kombinasjon med at alle midtseter blir blokkert.
    På langdistanse setter de opp A340 når flygningen skal bli kansellert.

Hvis man ringer kundeservice og prøver å booke om vil de svare at flyet skal gå og det er fullt, og de vil ikke hjelpe.

ArthurDent and kaiarne like this.
  10. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Nyttig info hvis du ikke vil at CT Billetten skal gå ut, du booker bare med Swiss Air ett godt stykke nedi gata, så ordner de det med at flyselskapet kansellerer, og da får du en ny mulighet til å booke senere :)

11. holmen

Likes mottatt:
    64,784
    Bonuspoeng:
    293
    Det som hadde vært nyttig i denne tråden, er om trådstarter kunne opplyse oss om det er SAS han flyr med. Nå er det litt god dag mann økseskaft her. :)

Og om hvilken flight det er snakk om, for dersom det er blitt en 737-700 med blokkerte midtseter er det enklere å konkludere.

SAJblue, Kalsnes, SayWhat and 6 others like this.
  12. SInn

SInn Medlem

Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Hvor lenge før kansellerer SAS disse avgangene? ser nå at mine flighter til ZRH i des. begge er med 737-700 og blokkerte midtseter..

ArthurDent liker dette
  13. holmen

Likes mottatt:
    64,784
    Bonuspoeng:
    293
    Det varierer litt. Noen ganger ned mot 14 dager før, men jeg hadde akkurat en til Tromsø, som ble kansellert nesten 2 måneder før.

ArthurDent liker dette
  14. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har flere kommende SAS flighter med B737-700 med blokkerte midtsetet. Forsøkte kontakte SAS og flytte avgangene, me det ville de ikke hjelpe meg med siden flightene ikke var kansellerte. Nyttet ikke være proaktiv der altså.

ArthurDent liker dette
  15. holmen

Likes mottatt:
    64,784
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det har jeg kranglet med dem om mange ganger. Sist da jeg så at det tidligere nevnte flyet til Tromsø var blitt 737-700 med blokkerte midtseter, OG det var satt opp en ny flight 10 minutter senere, med et annet flight nr. Neida, de skulle gå begge to. :confused:

16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    Det oppleves som at de "ikke vet" at flyene vil bli kansellert, bortkastet tid å ringe SAS. Du vil bli ombooket, men det skjer automatisk når SAS faktisk kansellerer flyet og da kanskje til en umulig reiserute, da kan du ringe eller vente til den manuelle behandlingen av reiseruten.

Rscott and Maggie like this.
  17. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    SAS booker om passasjerene, og kansellerer etter at alle pax er booket om. Derfor kan det oppfattes som om at flyet ikke er kansellert.

ArthurDent, kaiarne and holmen like this.
  18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,156
    Bonuspoeng:
    183
    Ett av de mest nyttige tipsene på lenge i IF :)

Takk @Laffen :)

ArthurDent liker dette
  19. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg får ikke helt tak i dette, er det mulig å få en utdyping?

ArthurDent liker dette
  20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,156
    Bonuspoeng:
    183
    Må leses i sammenheng med CT tråden.

Og er ikke aktuell uansett, med mindre du har CTer med utløp. Hvis du har, har du allerede vært svett over at de går ut på dato :D

I motsatt fall: "sit back and enjoy your flight"

Del denne siden