Har en CT som går ut 30/11, så tar gjerne i mot tips for å unngå at den løper ut. Virker jo helt klin umulig å finne noe artig med EB for tiden, SAS har virkelig strupet partner-tilgangen.
Du får jakte etter en CT løsning langt nede i gata via Zurich, det ser ut som at denne flyvningen blir kansellert 2-4 uker før som regel, så i lys av dette kan du booke den ruten der langt nede i gata og når flyet blir kansellert eller endret på slik at ruten blir umulig å fly, da vil du få billetten refundert også får du en måned på deg til å booke en ny reise
Hvis man booker langt ned i gata som du sier, så er det jo ikke umulig at ting har blitt normalisert når datoen nærmer seg, og flighten blir ikke kansellert.
Ingen sier dette bedre enn @Laffen Men ja, som andre kommenterer, så er det jo en fordel om du har lyst å fly da. Til det stedet du booker. Og Swiss har mye moro, med god service underveis.
Hvis jeg har skjønt tråden rett er det en sas flyging som er på vei til å bli kansellert. Så da er det greit nytteløst å booke Swiss med en reise en ikke vil fly fordi den vil bli kansellert, kanskje………
Ja, her er det vist SAS sitt tilknytningsfly som blir kansellert hver gang, men gjør en nøye research og booker strategisk, så vil bookinga feile 99% av gangene, også passer en på at bookingen går en plass en trives å være og at en har fri til å reise til i tilfelle flyet skulle gå da.
Fikk kansellert begge tilsluttningsflygningene med SK i dag(?), sjekket tilfeldigvis i appen! Sender de ikke ut varsel? OSL-ZRH har bare blitt kansellert, ingen erstatning. Og retur er via CPH med 10 t i stedet for 1 times mellomlanding i zrh... håpløst
Takker for alle svar på mitt innlegg - tenkte jeg skulle gi en kort oppdatering: Akkurat nå forandret SAS hele 4 bookinger jeg hadde til ZRH og MUC i perioden 10-29. januar fra direkterute til mellomlanding i CPH. Etter at det samme skjedde med 3 bookinger i desember, totalt 7 reiser, får jeg virkelig et inntrykk av falsk markedsføring - du lokkes med raske og effektive direkteruter til vinter/ski-destinasjoner i månedsvis for så å konsekvent bli booket om til reiser som da i praksis tar en hel dag hver vei
Åpenbart en gjenganger dette for tiden, det dukket opp en sak i E24 også med samme tema hvor et par fikk en overnatting på Kastrup også som bonus. Dette vil nok fortsette fremover en stund er jeg redd, til ulempe for kundene. Gode forhold for Norwegian, Flyr og andre for å kapre kunder.
Prøver å planlegge noen turer litt her og der i europa i desember og januar men ser egentlig ikke helt poenget i dette da det blir ganske tett opp mot jobb og den pågående ombookingsbonanzaen til sas sannsynligvis lager rot. Kunne jo eventuelt tatt det litt mer på sparket når det nærmer seg, men å vente i frykt med å bestille for så og kjøpe svindyre billetter noen dager i forkant er jo ikke akkurat særlig fristende det heller. Alt var bedre før når man fortsatt var ung nok til at man kunne bestille ungdomsbilletter på dagen og allikevel få en veldig hyggelig pris, blir fort noe annet enn sas denne gangen
dette gjelder også AGP. Mesteparten av 2022 kjører SAS 2 avganger/dag, hvorav den ene nå satt opp med "the infamous" 737-700 med ledige midtseter... Har flere bookinger i I-klasse, og gruer meg til kanselleringene dukker opp og en handlingslammet diamantmail som nekter å booke meg om fordi det ikke er flere ledige seter i I-klasse.
Forundrer meg at ansatte som betjener Diamantkunder ikke har mulighet til å friselge inn i opprinnelig bookingklasse på eget materiell ved kanselleringer.
De gjør ingenting før flyet offisielt er kansellert, enten det er en A340 eller en B737-700 med blokkerte midtseter .. Før det svare de «flyet skal gå, det er bare fullbooket».