Merkelig. Hvermansen kan da ikke vite at B737-700 med blokkert midtsete betyr at flyvningen ikke skal gjennomføres. Hva begrunner de det med?
Jeg har t/r i april, og begge avganger er med 737-700... Det jeg ikke skjønner er at det er flygingen med de beste tidene som er satt opp med denne.. Kansellerer de selv om flighten er fullbooket? det kan da ikke være god business??
Hvermansen vet ikke det. Men flighten vil dukke opp som fullbooket eller være borte fra søkeresultatet når man søker på billetter.
Jeg har flere ganger prøvd å få byttet til et annet fly når det er blitt flyttet til B737-700 og midtsetene er blokkert. Har forsøkt både mail og telefon. Svaret fra agenten har alltid vært det samme: Flyet er ikke kansellert, det skal gå. Dessuten er flyet fullt! Så går det litt tid og så blir det automatisk ombooking.
SAS flyr jo fremdeles B737-700! Det som er tegnet på at de vil bli kansellert er når du går inn og vil velge/endre sete, så vil alle midtseter i hele flyet være blokkert.
Jeg skjønte det, men jeg lurte bare på hva SAS begrunner det at man ikke får utvidet CT når en flyving som skal gjennomføres med B737-700/Blokkert midtsete blir kansellert?
Litt usikker på om jeg forstår deg rett. Når et fly er satt opp med B737-700 med blokkert sete, er flyvingen ikke kansellert. Jeg fikk valget om å få min utgåtte CT tilbake eller booke om da flyvingen med B737-700 endelig ble kansellert. Jeg valgte det siste.
Da er vi på bølgelengde Jeg forsto det slik på @Jorge sitt innlegg nr 41 at forlengelse ikke gis i denne prosessen. Da er det jo som @Laffen sier at man kan booke en slik avgang og sitte stille i båten til flyet kanselleres
Ja er blokkerte midtseter oppsatt på 737-700, og det selges fortsatt billetter. Er lov å håpe at de flyr om de blir utsolgt. Er jo fem mnd til, så SAS har tid til å endre fly
Forlengelse gis, men jeg har erfart at det har vært umulig å booke en sånn avgang når det er endret til 737-700. Men det var til CPH og uker unna, så det kan være det ikke stemmer for andre avganger som @SInn nevnte om en avgang i april.
Fikk ikke mindre enn 3 smser fra SAS i dag. Om de bare kunne ha skrevet HVA som er blitt endret så blir det så mye enklere å ta stilling til. For 2 bookinger fant jeg ut at ORD-ARN nå er registrert med en A340, så det lover ikke bra. Dette er flypremium bestillinger i pluss og business. Blir spennende å se hva de vil finne på som alternativ. Ellers er det en F&F bestilling til LA som jeg ikke klarer å se hva som er blitt endret, det står verken A340 eller 737-700 som flytype men jeg lurer veldig på hva endringen var.
Jeg fikk også den beryktede «ghost» A340 på ORD-ARN i vinter. Frykter hele turen ryker, da vi ikke er så fleksible på datoer…
+1 (Cph-lax) . Edit: ser vi også har fått 340 i retur sfo-cph Bestilt som 2 enveis, for familie mens jeg reiser på egen booking…
Det viste seg å stemme for min del også. Utrolig teit at man må fiske opp gamle e-poster og saumfare de for å finne ut hva som har endret seg. Andre selskap viser klart og tydelig hva som var før og hva som gjelder nå. Det gjør det så utrolig mye enklere for oss som kunde. Men greit, det er ikke det som denne tråden handler om. Så: tilbake til å være spent på hva som skjer med A340 ORD-ARN.
Du blir nok booket om til ORD-CPH når flyvningen etterhvert kanselleres, den skal gå daglig mens ORD-ARN kun har tre ukentlige. Tviler på vi ser noe oppskalering fra dette nivået før sommerprogrammet 2022. https://www.sasgroup.net/newsroom/p...inger-til-usa-i-takt-med-hoyere-ettersporsel/