Jeg bare lurer, for oss som har booket en reise for kun poengene sin skyld og får enten utreise, hjemreise eller begge endret til 340 for så å bli kansellert og få tider vi ikke kan dra på, vil SAS kompensere poengene man skulle fått om reisen hadde blitt gjennomført?!
Diskusjon er vel gått vekk fra topic, men siden det har blitt diskutert A340 så fikk jeg følgende tilbakemelding fra SAS: Hej Origo Tack för ditt mail. Vi kan inte svara med säkerhet om den flygningen kommer att ställas in eller ej. Det jag kan svara på är att det endast går att boka om biljetten utan kostnad om vi officiellt ställer in flygningen. Vill ni i dagsläget boka om är det mot biljettens regler och villkor. Vi kan inte boka om via mail, oavsett om det är en frivillig ombokning eller ofrivillig ombokning. Du behöver ringa oss på +47 21 89 64 00 för att boka om biljetter. Ha en fin dag! Med vänliga hälsningar,
Da har bolaget gått bananas igjen. Min flight ORD-ARN søndag 6.mars ble endret til A340 for ca 3 uker siden. Idag ramlet det jammen inn nok en ruteendring, nå ble jeg flytta til tirsdag 8.mars ORD-ARN, fremdeles A340. Passer særdeles dårlig ift ferie og skole… makan. Da ryker vinterferien…
Fikk to seter kansellert hos Swiss på deres ZRH-SFO neste uke. Alt av fly ser ut til å gå som normalt. Antar at nedprioritering av poengbilletter gjelder.
Får ringe inn og legge på United hjem. Har jo SK A350 C bort, så den ønsker jeg ikke å gå glipp av. Så får det være med hele FP-greia og heller brenne 2 CT
Forhør deg med LX som faktisk er operating carrier. Dersom du ikke får noen hjelp så er det jackpot. Book for egen regning og få det refundert, og deretter krever du inn 600 EUR per pers for kansellering under 14 dager før avreise i tillegg.
Spis en god middag før du flyr. Setene på A350 C class er veldig gode, men maten er så trist at det nesten ikke kan beskrives med ord.
Det som irriterer meg mer og mer med dette opplegget, er at tidligere visste jeg at jeg hadde A340 hjem på søndag, og at de da ville ordne tur hjem på noe vis. (Når kanselleringen kom) Nå når de har flytta flighten til tirsdag, så må jeg jo godta eller kansellere innen 14 dager, ellers er det kjørt.
Så jeg startet dagen med å fyre meg opp, slik at jeg var mentalt forberedt og på hugget til jeg skulle ringe sas. Sjekket Awardfares for mulige omrutinger, kartla ledige seter med sas fra alle destinasjoner i US og hjem, var skikkelig forberedt! Hei, jeg har fått en schedule change som ikke passa så bra, kan du se om du kan rute om via CPH? Jaha-du, det kan vi fixa. Vi bokar dina barn og kone i plus på 1600-flighten, OK? Eh, ja, det…er jo flott! Kan du sjekke den andre delen av bookingen som er biz? Jaha-du, det måste kunna gå. Vänta et ögonblick så ska jag checka med min supervisor. (…den vanlige pausemusikken…) Hej, tack for ni väntade, nu har jag öppnad 2 biz biljetter på samma flygning. Ha en trävlig tur!!! Eh? Ja? Tusen takk for aldeles fremragende service! (Lettere forfjamset) Wow, hva har skjedd??
Veldig bra! Det triste er at service er så ekstremt varierende avhengig av hvem man snakker med. Og her snakker vi tross alt om den servicen SAS gir sine mest flyvende kunder (og ambassadører) på vegne av bolaget
Ser nå at min flight i april med 737-700, plutselig ikke har ledige midtseter lenger. men kan fortsatt ikke bookes med penger! Har noen erfaring med dette? bør vel forvente kansellering likevel?
Siden den er 737-7 (som SAS forsåvidt har noen i lufta av), kunne det jo tenkes at flighten gikk likevel. Jeg hadde feks en slik maskin til Kroatia på høsten 21. MEN, om de ikke tar imot betalte bestillinger på flighten kan du nok regne som ganske sikker at de kansellerer ja. Det er bortimot totalt usannsynlig at en flight i april er totalt fullsolgt allerede i februar. Kanskje med et unntak for påskeutflukt?
Når det er satt inn en 737-700 og alle midtsetene er blokkert vil flygningen bli kansellert og du vil få en alternativ flygning. Du kan ikke gjøre noe, så det er bare å vente. Flygningen er ennå ikke offisielt kansellert og da vil kundeservice bare si at de ikke kan endre noe. Vent å på melding fra SAS
Jeg har en booking kjøpt med penger i mars som er med direktefly til EWR fra Oslo og deretter ny innenlandsflyvning med United. Ser at flyvningen til EWR er med A340-300. Betyr det at denne flyvningen vil bli kansellert da? Litt forvirra om det bare er bonusbillettene som blir kansellert til fordel for betalende kunder slik trådtittel tilsier, eller om ferien min går i dass nå.
Den flygningen ligger nok an til å bli kansellert ja. Du vil bli booket om til å fly via ARN eller CPH evt direkte fra OSL
Det var jo nedtur. Ser de fortsatt selger billetter til den flighten, og alle seter er mulig å velge. Ganske rævva service av de å selge billetter til en flight som ikke skal skje. Jeg skal videre til en by SAS ikke har noe direkteflight fra Oslo til, så da blir jeg vel booka om til melkerute med 2 mellomlandinger da. Og uten noe mulighet til å få gjort noe før SAS booker meg om, et par uker før. Dumt jeg ikke leste denne tråden før jeg booka. Men takk for svar!
Vær litt «på» og ring dem med det samme du får beskjed om endring i bookingen. Da kommer du først i køen for å kunne velge alternativer. Noen ganger setter de deg på et fly via ARN/CPH, jeg har blitt flytta 1-2 dager frem i tid. Ikke alltid dét passer så bra…