Kastet av bonusflight til fordel for betalende kunder?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av enokling, 30. okt 2021.

1. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg fikk rett før helgen beskjed om at vår reise, IAD-CPH, nå er endret til A340. Antar det betyr at reisen vår hjem fra Washington i påsken står i fare. Vi har retur i SAS plus med bonusbilletter. Betyr dette at reisen trolig bare blir kansellert eller vil SAS prøve å booke oss om? Er det noe reell hjelp i at vi har EBD og EBG?
    Sist jeg sjekket seter var flighten nesten fullbooket i plus. Da var den satt opp med A321neo.
    *Hvis det stemmer at vi kastes av til fordel for betalende kunder så kjenner jeg at min 30 år lange periode som trofast sas-kunde kan ta slutt.

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke forskjell på billettene om de er betalt med penger eller poeng. Passasjerer med bonusbilletter har akkurat de samme rettigheter som de med betalte billetter.

Lnbre and Maggie like this.
  3. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,400
    Bonuspoeng:
    93
    Her er man nok avhengig av agentruletten. Hvis det er mer enn 14 dager før avreise og du møter Dennis og hans likesinnede vil du lett bli møtt med et "Tyvärr", det er ikke ledige bonusbilletter igjen, men du får poengene tilbake på konto... o_O

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,991
    Bonuspoeng:
    293
    Sitter i Montenegro og ble litt engstelig for hjemreisen. Skal fly på torsdag og kom på at jeg ikke fikk valgt seter under booking som skjedde her om dagen. Siden timet ut og gikk videre til betaling. Når jeg går inn i bookingen nå står det "Ingen informasjon". Det som gjorde meg mer paranoid var at det er satt opp en 737, riktignok med winglest. Expertflyer viser et normalt setekart, men totalt 7 seter valgt hvor 5 er i plus og 2 er i go. Ser ellers ut som en rimelig tom flight:
    C9 D9 Z9 J0 R6 Y0 S0 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q0 V9 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N5

So far, so good. Denne flighten går kun 5 ganger i sommer. De to første ble kansellert på grunn av streik antar jeg. Nr tre skulle gått to dager etter at streiken var over, men ble også kansellert. Nå er dette neste og siden jeg har et behov for å være hjemme før fredag så håper jeg ikke denne blir kansellert også. Det er veldig få alternativer grunnet siste helg i fellesferie.

Kan noen berolige meg om at SK4848 går på torsdag? Status-siden sier normal drift og har satt opp LN-RNW (737 med winglets).

tobeornot999 liker dette
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,158
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen ting som tyder på at OSL-TIV-OSL rotasjonen ikke kjører på torsdag.

Som SK4847 på utreisen og SK4848 som du skal ha tilbake.

Men som du sier er det veldig lite pax på flighten, og kanskje var vel planen til SAS før streiken å sende folk ut til enten 1 eller 2 uker (flighter hver torsdag) - og nå har de ikke noen å "hente hjem" derfra pga de 3 forrige kanselleringene av ruten. Det kan dessverre trekke i retning av kansellering og re-routing.

Men de begynner jo å få det relativt travelt med å kansellere utreisen kl 15.50 på torsdag dersom det skulle være planen. Så min teori er at de flyr som oppsatt.

Upsaker liker dette
  6. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat samme skjedde forrige uke. Da ble SK4847 og SK4848 kansellert under 24 timer før. Hvordan gikk det denne uken?

For vår del løste det deg greit med å fly til Dubrovnik å kjøre derfra (bare halvannen time) :) Vi skulle med SK4847 ned og hjem igjen fra Dubrovnik på søndag, så skulle allerede kjøre en vei.

Upsaker liker dette
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,991
    Bonuspoeng:
    293
    Begge flightene ser fortsatt ut til å gå til tross for at de ikke virker spesielt fulle. Jeg feiget ut og fløy hjem i går kveld via København. Purser kunne fortelle at flighten ned var stapp full.

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,991
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har det fått gate F19 i Flighty og reg nr på Fligthradar, så det er nok noen som kommer seg både til og fra Tivat i dag. Heldigvis.

RoadKing liker dette
  9. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Vi booket OSL-TIV-OSL noen dager etter at ruten ble sluppet i april for reise i begynnelsen av august. Gikk bare et par uker og så lå ikke flightene ute for salg lenger, men de kansellerte ikke før i slutten av mai. Ble automatisk booket om via CPH ned og ARN hjem samme, jeg ringte inn og fikk flyttet reisen frem et par dager som passet bedre.

Vi flyr ut i morgen, det har aldri vært mulig å velge seter verken direkte da vi hadde den eller via CPH/ARN, så måtte ringe inn for å seate. Selv etter at innsjekk åpnet i dag kommer det bare our bad feilmelding når man trykker change seat.

10. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk heller aldri booket seter på flightene til/fra Tivat. Men nydelig område, så kos dere :cool:

11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,991
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg konkluderte til slutt med at det handlet om å vise pass siden jeg måtte sjekke inn på flyplassen på vei hjem. Litt samme som med USA, men der kan man forsåvidt velge seter

12. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Må vise pass til/fra Kroatia også, og der kan man velge seter :rolleyes:

Upsaker liker dette

Del denne siden