Kiev - samletråd

Tråd i 'Reisemål' startet av miura, 21. mai 2019.

  1. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Som mange andre her så reiser jeg også ned til Kiev når SAS har åpnet direkterute ned ditt. Men i motsetning til andre så reiser jeg litt senere. Mine reisedatoer er 5.11 til 9.11 altså første hele uken i November.
    Hvilket hoteller har dere andre valgt? og hvilket hoteller anbefales? Ser for meg at jeg vil betale under 2 600 når jeg er der på hotell. Skal en dag til Tsjernobyl også blir det vel å utforske byen de andre dagene.
     
    Last edited: 30. juli 2019
  2. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Hva? Etter å ha sett den ble det umiddelbart booket en 2 dagers tur i november:D
     
    Avixlo liker dette
  3. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    #metoo :D
     
    furlong and Avixlo like this.
  4. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Slenger meg på. Det var definitivt en av grunnen til at jeg reiser ned + at SAS åpner rute og Insideflyer slo det stort opp (Reiser jo liksom ikke til Brussel fra universitetsbyen min selv om SAS åpner rute ditt) Men Kiev, her kommer jeg (i November) og besøk til Tsjernobyl blir obligatorisk når man skal ditt for første gang
     
    furlong liker dette
  5. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Under SAS sitt nylige barn-reiser-gratis-tilbud ente jeg opp med en tur til Kiev. I den forbindelse trenger jeg et hotell, men jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre. Vi er en voksen og to barn (8 og 11) som reiser og trenger følgende rom for datoene 15FEB-17FEB2020 (alternativt 15FEB-18FEB2020):

    Vi ønsker å bo sentralt i forhold til severdigheter, mens natteliv er uinteressant denne gangen. Hyatt og Hilton faller bort, da de koster henholdsvis rundt 3000 og 4000 natta for disse datoene og det er helt uaktuelt å betale. Et hotell med lounge hadde like fullt vært fint, men er på ingen måte et absolutt krav. Svømmebasseng er fint, men ut fra hva jeg kan se er det mangelvare på de fleste hoteller i byen.

    Hvilke områder eller hoteller er å anbefale? Er Radisson Blu Kiev (ett av dem) et greit sted til en nattpris på ca 1300 kr?
     
    Last edited: 18. okt 2019
  6. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Bodde på Radisson Blu i 2009(!). Var som å spasere inn på et hvilket som helst Radisson Blu-hotell i Norden. Helt standard og nokså kjedelige rom - men ok for søvn. Aner ikke hva som er gjort mht oppussing siden. Beliggenhet ok. Ikke midt i smørøyet, men lett gangavstand. Været i Kiev i februar er imidlertid ikke alltid skapt for «lett gangavstand»

    Søsterhotellet, Radisson Blu Podil, var nytt i 2013. Ligger litt lenger unna det som er å anse som «sentrum», men var moderne og betydelig triveligere enn førstnevnte. Er ofte rimeligere, så da har du litt ekstra til å bruke på taxi.

    En bra by å blåse hotellpoeng i, dersom du har dette. Intercontinental for eksempel gir super value for poeng sammenlignet med cash.
     
  7. Hanen

    Hanen Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Uber fungerer helt topp i Kiev så om hotellet ligger litt unna sentrum er det ingen krise.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal bo på Hotel Opera neste helg, kan melde tilbake etter oppholdet.
    Kanskje blir det reisebrev, eller så må jeg minnes på at det skal komme en tilbakemelding. :)
     
    ordnetseg and RoadKing like this.
  9. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Har bodd på Opera flere ganger og har alltid vært meget fornøyd. Grei beliggenhet, det meste kan nås til fots men Uber er veldig hendig og utrolig rimelig der.

    Hilton, Hyatt og Fairmont er alltid krisedyrt i Kiev. Aldri helt forstått helt hvorfor. Alt annet i Kiev er grisebillig i forhold til Norge og de fleste andre byer rundt om i Europa.

    https://www.numbeo.com/cost-of-livi...Norway&country2=Ukraine&city1=Oslo&city2=Kiev
     
  10. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    OPM
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    ?
     
  12. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Googlet meg frem til at «other peoples money» var mest passende her
     
    ILS2 and holmen like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Blir det fly og øl avdeling Kiev i helgen?
    Jeg reiser på lørdag, retur på tirsdag.
    Skal til Tsjernobyl på mandag.

    Fant ut at Dipper mener at Ukraina er i Europa, endelig noe bra med dette mobilabonnementet jeg er påtvunget fra jobben! Så da slipper jeg å kjøpe lokalt sim.
     
    jgroneng, mrhaakon and paron like this.
  14. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Kom gjerne med ett lite reisebrev fra Tsjernobyl. Reiser dit selv om en mnd:)
     
    mrhaakon and holmen like this.
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Pleier å bli reisebrev når jeg er på ego-trip, så det får vel bli det nå også. :)
     
  16. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,693
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg stiller gjerne på fly og øl. Lørdag til tirsdag her også.
    Har kun bestilt hotell ennå, men tenkte også Tsjernobyl på mandag.
    Hvor bestilte du tur?
    Tenkte å ordne direkte med hotellet siden en eller annen skrev her at det ordnet seg på 30 min.
    Har også kikket på noen restauranter uten å ta noen avgjørelse ennå.
     
    mrhaakon liker dette
  17. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Er selv med på tur lørdag til tirsdag!
    Er så heldig å ha en stebror derfra, så han skal være lokal guide og tolk der nede.
    Usikker på om det blir Tsjernobyl eller ikke enda.
    Det gledes ✈
     
    paron liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Bor på Hotell Opera.
    Har booket Tsjernobyl gjennom Chernobyl Tour.
     
    paron and furlong like this.
  19. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gleder meg til å høre tilbakemeldingene deres fra Kiev. Spesielt valg av hotell og turoperatør til Tsjernobyl, men også med tanke på restauranter, museer, med mer. God tur alle sammen!
     
  20. AB69

    AB69 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Det er helt ufarlig. Jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har vært der, så langt er det 9.
     
    kjeid, Petter B-C, EgilSk and 12 others like this.

Del denne siden