Har en kollega i samme situasjon, han reiser til CPH for å fikse det. Du kan jo sjekke den muligheten, eller evt en annen ambassade i et annet land.
det var som pokker, var jeg også på vei til å gjøre (har dansk pass) men fikk beskjed om at jeg måtte søke i Norge siden jeg bodde her.....
Du må I alle fall ha dokumentasjon på hvorfor du søker i et annet land. Vi har en finsk kollega. Han ble avvist fordi han søkte i Norge. Måtte ha dokumentasjon fra arbeidsgiver på at han jobber her for å få lov til å levere søknaden. Tror han var innom ambassaden 3-4 ganger før de faktisk godtok søknaden pga "tekniske feil".. Tidligere var det en prosess å få visum, nå er det en farse.. Virker som de som jobber der har et hat til medmennesker...
Man blir vel anklaget for å motarbeide regimet og fengslet i Kina om man jobber effektivt? Har iallfall inntrykk av at effektivitet og fornuft blir ansett som en kapitalistisk sammensvergelse som truer det kommunistiske lederskapet...
You said it. Fjerde gang jeg søker nå, og alt gikk på rutinen.... rett til jeg stod med hatten i hånden på konsulatet - uten timebestilling. Men men, ser ut til det ordner seg nå likevel
Jeg har lest på landsider.no at nordmenn ikke kan forlate flyplassen om de bare er i transit uten visum. Mulig vi går tilgang på 72 t visum i forbindelse med statsbesøket?
Kan kanskje fortsatt ha bittelitt med en viss fredspris å gjøre..? Kina ble ikke videre glad for den tildelingen.
Ja, men det er da en stund siden.. Er fra 1. august i år at de har gjort det langt mer omstendelig å søke visum..