Kjøpe fotoutstyr/elektronikk på Diners

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av thecoldfish, 08. febr 2016.

  1. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om nettbutikker for fotoutstyr som aksepterer Diners? Skal bruke en del penger og håpet på å få noen poeng på kjøpet.
     
  2. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Legg inn Diners nummeret på pay- pal, så får du poeng når du handler.
     
  3. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke funnet noen fotobutikker som tar PayPal heller.
     
  4. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
  5. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Med dyr dollar og ingen mulighet for å få tilbake moms vil jeg helst handle lokalt.
     
  6. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Fotoutstyr fra B&H er uten moms. Har spart mye fra de gjennom årene. Norsk moms kommer i tillegg, men selv da er det mye og spare, spesielt på dyrt fotoutstyr. Leveringstiden er ofte under ei uke.
     
  7. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Norsk moms får jeg igjen, men på et kamera som her koster 63000 ink mva sparer jeg så lite på å bestille fra USA at det ikke er verdt det. Da dollaren var under 6 sparte jeg mye på å handle optikk fra B&H.
     
  8. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Kamera er billig i Norge, og tillegg er det Norsk meny!. Når det gjelder dyre objektiver er det mye å spare når en handler fra B&H. Har kjøpt flere objektiver derfra, og sparte nylig 15000.- kroner på canon 400 mm 2,8 fra de, mot det som prisen er i Norge! Vanlig hobbystyr som billigere kameraer og objektiver er lite og spare på uansett hvilket land en handler fra. Skulle tro noen tar Diner via pay pal her på berget. Mange aktører og velge mellom!
     
    Last edited: 09. febr 2016
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Diners via PayPal kan koste dyrt.
    De trekker beløpet i USD istedenfor i NOK.
    Kjøpte via ink club.no og de trakk nok fra paypal. Paypal konverterte til USD og trakk det fra mitt Diners som konverterte til nok.
    Kostet vel 10% mer enn det skulle, og paypal nektet å gi meg noen tilbake. Åpenbart min feil at Diners er et dollarkort..
     
  10. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Dæven, der sier du noe. Sjekket nettopp transaksjonen for en iPhone jeg kjøpte fra Elkjøp med Diners på PayPal og ser at jeg er trukket 8.858 for en telefon som kostet 8.259. Det er jo sinnssykt. Kan jeg kjefte på Elkjøp her?
     
    Are liker dette
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det er paypal som lurer deg. De belaster alltid Diners i USD og så gjør de om til NOK som sendes til der du handler. Skal du kjefte så er det paypal som trenger det. Jeg har vært i en lenger diskusjon med de ang dette og får bare svada tilbakemeldinger..
     
  12. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Banditter…

    Men takk for avklaringen. Forstår jeg det riktig at hvis jeg kun bruker Diners via PayPal kun på ordrer hvor valutaen er USD så vil jeg unngå denne idiotiske doble vekslingen?
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.

    Og ja, banditter er de. Kundeservice driter de fullstendig i.
     
    thecoldfish liker dette

Del denne siden