Noen som vet om nettbutikker for fotoutstyr som aksepterer Diners? Skal bruke en del penger og håpet på å få noen poeng på kjøpet.
Fotoutstyr fra B&H er uten moms. Har spart mye fra de gjennom årene. Norsk moms kommer i tillegg, men selv da er det mye og spare, spesielt på dyrt fotoutstyr. Leveringstiden er ofte under ei uke.
Norsk moms får jeg igjen, men på et kamera som her koster 63000 ink mva sparer jeg så lite på å bestille fra USA at det ikke er verdt det. Da dollaren var under 6 sparte jeg mye på å handle optikk fra B&H.
Kamera er billig i Norge, og tillegg er det Norsk meny!. Når det gjelder dyre objektiver er det mye å spare når en handler fra B&H. Har kjøpt flere objektiver derfra, og sparte nylig 15000.- kroner på canon 400 mm 2,8 fra de, mot det som prisen er i Norge! Vanlig hobbystyr som billigere kameraer og objektiver er lite og spare på uansett hvilket land en handler fra. Skulle tro noen tar Diner via pay pal her på berget. Mange aktører og velge mellom!
Diners via PayPal kan koste dyrt. De trekker beløpet i USD istedenfor i NOK. Kjøpte via ink club.no og de trakk nok fra paypal. Paypal konverterte til USD og trakk det fra mitt Diners som konverterte til nok. Kostet vel 10% mer enn det skulle, og paypal nektet å gi meg noen tilbake. Åpenbart min feil at Diners er et dollarkort..
Dæven, der sier du noe. Sjekket nettopp transaksjonen for en iPhone jeg kjøpte fra Elkjøp med Diners på PayPal og ser at jeg er trukket 8.858 for en telefon som kostet 8.259. Det er jo sinnssykt. Kan jeg kjefte på Elkjøp her?
Det er paypal som lurer deg. De belaster alltid Diners i USD og så gjør de om til NOK som sendes til der du handler. Skal du kjefte så er det paypal som trenger det. Jeg har vært i en lenger diskusjon med de ang dette og får bare svada tilbakemeldinger..
Banditter… Men takk for avklaringen. Forstår jeg det riktig at hvis jeg kun bruker Diners via PayPal kun på ordrer hvor valutaen er USD så vil jeg unngå denne idiotiske doble vekslingen?