Kjøpe ny telefon - hvordan maxe Trumf/EB

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jehovachim, 07. sept 2017.

1. Jehovachim

Jehovachim Det beste du kan gi en god venn, er bonuspoeng.

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Ble medlem her for en ukes tid siden, og du verden for en nytt syn jeg har fått på det å være konsument! Alle innkjøp vurderes opp og ned i mente og både Amex Plat og SAS MC Premium er anskaffet.

Nå skal jeg kjøpe meg en ny telefon, iPhone 7 128 GB i JetBlack. I skrivende stund ligger denne til kr 8490 på apple.no (2,5% bonus gjennom Viatrumf) og ca kr 7400 hos Mytrendyphone.no (8% bonus)

Har resonnert meg frem til følgende anskaffelsesmetode for max uttelling på poengfronten:
    1. Få Mytrendyphone til å matche laveste pris tilgjengelig på telefonen, noen hundrelapper lavere.
    2. Bestille gjennom Viatrumf og få 8% bonus og selvsagt betale med Amex Plat (20p/100kr)

Mitt regnestykke blir da 7400/100*8 = 592 Trumfpoeng * 13,89 = 8222 EB.
    7400/100=74*20=1480 EB.
    Totalt 9702 EB-poeng.

Har jeg forstått dette riktig eller er det noen som sitter med en bedre fremgangsmåte? Alle innspill tas i mot med et stort takk :)

2. Peter

Peter EBD og Nordic Choice Club Platinum

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Ville anbefalt deg å vente til etter den 12. september før du kjøper. Da lanseres det en ny iPhone og prisen på telefonen du ønsker går ned i pris.

Jehovachim liker dette
  3. Jehovachim

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Ja, har tenkt på det, men pleier de i falle så mye? Mener at (Apple hvertfall) pleier å holde prisen på produktene sine og heller fase ut enn å sette dem ned..

4. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Det sitter langt inne å komme med tips og råd til Eple-bestillinger, men jeg ville holdt meg unna mytrendyphone om mulig. Har du sjekket pris hos Dustin?

kaijoar and Icarus like this.
  5. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    ellos.no gir for tiden 9,5% trumfbonus. De selger iPhones, men vet ikke hva din utvalgte er priset til der

Jehovachim liker dette
  6. Jehovachim

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Dustin har bare 2% Trumf-bonus. Men hvorfor så negativ til Mytrendyphone? Har du dårlige erfaringer? Selv har jeg aldri kjøpt noe fra dem

7. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har kjøpt batteri til ein del mobiltelefonar der opp gjennom åra + ein mobilladar eller tre, og aldri hatt problem. Men har aldri handla for meir enn tollgrensa, varene blir sendt frå Danmark (? Trur eg?), og det er mulig det vil slå ut på ein iPhone. Er usikker her, har ikkje lest T&C og veit ikkje om norske avgifter er prisa inn, men anbefalar deg å sjekke ut om du må punge ut med noko uforutsett om/før du bestiller.

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Du må nok pent betale import.
    Retur er håpløst etter min erfaring når varene skal sendes ut av landet..
    På et slikt produkt ville jeg sterkt vurdert å kjøpe det i en fysisk butikk mtp garanti.

Nanping liker dette
  9. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ingen personlig erfaring. Men alle sider som ser flashy/shady ut prøver jeg å unngå. Som nevnt over så er ikke lageret i Norge, og hvis jeg ikke tar helt feil så er ikke nødvendigvis varene nordiske heller. Så service kan potensielt bli vanskelig.

10. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    ^^ Her nemner Are eit veldig viktig poeng. Det er nok mykje enklare å gå i ein butikk og sjå betjeninga i kvitauget når ein klagar enn å krangle på telefon.

(Eg burde ha nemnt det tidlegare, men eg brukar ikkje Apple-produkt og brukar derfor ikkje å bekymre meg om garanti og reklamasjon.) :)

11. Jehovachim

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Nå har jeg vært på chat med MyTrendyPhone og der kunne "Amanda" opplyse om at varene sendes fra Danmark, men toll og mva ikke tilkommer ettersom de har en registrert online-butikk i Norge... Ikke er de spesielt mye dyrere enn Elkjøp på den aktuelle modellen (kr 358)... Valgets kval

12. Flyskrekk

Flyskrekk Er for lengst kurert

Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg støtter denne oppfordringen. I de tilfeller der Apple lanserer nye produkter skjer det ofte at prisen, på det som var toppmodell, settes ned til prisen av modellen før der igjen. De gangene der har lansert xS så har dette heller vært regelen enn unntaket. Når det øker fra 7 til 8 tørr jeg derimot ikke være like bombastisk.

Jeg har negative erfaringer med mytrendyphone. Dette var ved kjø av nytt batteri til en HTC 9-10 år tilbake. Fikk feil type, umulig å returnere eller få noen fornuftig dialog med dem. Ga til slutt opp grunnet at det var et mindre beløp. Dette er som sagt langt tilbake i tid, og relevans i dag er usikker.

Tror likevel valget ville falt på en norsk nettbutikk om jeg var i samme situasjon som deg i dag.

Jehovachim liker dette
  13. Jehovachim

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for mange gode innspill! Får nok gruble litt mer på det, men fant ut av betalingsmåten blir helt klart faktura med PayR i oktober når det er dobbel opptjening (30/100) med SAS MC Premium :)

14. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Samme situasjon selv lyst på Iphone7, men avventer til 12 sept. kanskje blir det blir noe billigere , men har liten tro på det. Uansett jeg vil helt klart betalt noen kr ekstra for å kjøpe den hos en mer kjent forhandler, direkte hos Apple er helt klart best istedenfor MyTrendyPhone, men tank på garanti,service osv.

15. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    '
    Da er vel løsningen enkel. Kjøp med amex hos Elkjøp, betal faktura med PayR.
    Du får vel gratis 6 mnd finansiering også som du sikkert kan betale ned når du vil, med PayR :D

Upsaker liker dette

Del denne siden