Kjøpe seg status, grunnpoeng tilsalgs på sas?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av nonstop, 26. okt 2016.

  1. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,
    Jeg oppdaget i dag at man kan kjøpe seg grunnpoeng på mine eurobonussider. Noen som vet hvor mye disse koster? Jeg har for mange poeng opp til neste nivå til å kunne sjekke, fant heller ikke noen prislister. Er dette en vel etablert ting (mener jeg ikke har sett dette før), eller et "skremselsskudd" for hva som måtte komme i Eurobonus 3.0? Mulig jeg er litt paranoid i tankegangen her, men kanskje SAS øker kravet til gull og diamant med hhv 15000 (til 60000) og 30000 (til 120000) poeng, og denne muligheten for å kjøpe seg opp er en "solidarisk" måte man fortsatt kan beholde status med tidligere flyvningsaktivitet (endog noe fattigere)? Noen som vet?
     
  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Man har vel i lang tid kunnet kjøpe grunnpoeng til ogerpris, for eksempel hvis man mangler en håndfull for å nå status. I teorien kan man slik sett kjøpe seg status, men jeg kan vanskelig se at det skulle lønne seg.
     
    nonstop liker dette
  3. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, da beklager jeg var ikke helt oppdatert. Hvor mye koster disse poengene?
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har eksistert ganske lenge, men jeg ser nå at siden har fått en annen layout. Grunnpoeng koster 1,- for 1 poeng. Altså koster det 2000,- NOK for 2000 grunnpoeng og man kan kjøpe maks 10 000 poeng.
    Veldig greit om man bare mangler noen få poeng på å oppnå status.
     
    nonstop liker dette
  5. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk!
    Hvis noen vil kan de sikkert slette tråden da dette er vel etablerte ting.
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Bare hyggelig! Men jeg ser ingen grunn til å slette tråden. Det er mange som ikke er klar over denne muligheten.
     
    rkvalvaa and nonstop like this.
  7. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Muligheten til å kjøpe Grunnpoeng vil kun vises hvis du mangler maksimalt 5000 Grunnpoeng for å komme til Sølvnivå, 15 000 Grunnpoeng for Gullnivå og 30 000 Grunnpoeng for Diamantnivå.

    Mener å huske at man kan ikke kjøpe eksakt antall poeng man mangler for å oppnå/fornye status, men må kjøpe i blokker a 1000 poeng. Dvs at hvis man mangler 1 poeng, så kan man ikke kjøpe kun det 1 poenget til kr.1, men må kjøpe 1000 poeng for kr.1000.
     
    milehigh and nonstop like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,763
    Likes mottatt:
    57,033
    Bonuspoeng:
    293
    Kona kjøpte de 300 poengene hun manglet i forrige opptjeningsperiode, da var det blokker av 100 poeng.

    Jeg kan ta feil, men er det ekstrapoeng som kommer i blokker av 1000?
     
    nonstop liker dette
  9. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Det er mulig du har rett at blokker a 1000 poeng er ekstrapoeng, mens det er blokker a 100 poeng for basispoeng.
     
    nonstop liker dette
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, ikke noe problem med å kjøpe f.eks. 500 grunnpoeng enda;

    Screen Shot 2016-10-26 at 14.40.24.png

    Men ekstrapoeng må kjøpes i blokker á 1000 og her ser det ut il å være maks 60 000 poeng man kan kjøpe;

    Screen Shot 2016-10-26 at 14.42.07.png
     
    holmen liker dette
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,763
    Likes mottatt:
    57,033
    Bonuspoeng:
    293
    Men kan du kjøpe 534 om det er det du mangler?
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Nope. Da må du kjøpe 600 ser det ut til. Men likevel bedre enn å måtte kjøpe 1000 da.
     
    holmen liker dette
  13. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    507
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøpte noen poeng for å bikke opp til EBD før en hjemreise fra USA, til tross for at jeg hadde fått EBD etter hjemreise uansett. Sparte faktisk noen kroner på drikke på den turen ;)
     
  14. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis man kvalifiserer seg på denne måten, noen som vet dette teller mot 10års gull og livslangt gull? Jeg ser ingen grunn til at det ikke skal gjøre det, men kanskje jeg overser noe?
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Pensjonist-EBG har vært kun for opptjente poeng på flyreiser mener jeg. Eks segmentopptjent gull kvalifiserer ikke. Men de går kanskje vekk fra dette nå..
     
    nonstop liker dette
  16. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Det som er kommet av info til nå tyder vel på at det eneste som ikke teller mot lifetime gold er gullkort man har fått av EBD. Om jeg klarer 10 år på rappen så vil nok flere av disse vært på segment, så jeg håper virkelig at disse også teller med. Med tanke på at de norske innenriksrutene er de dyreste billettene pr. kilometer i lufte bør det absolutt være sånn også etter min mening.
     
    nonstop liker dette
  17. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Blir spennende å se/krangle med SAS om ti år, hvis det da er aktuelt, om man siden januar 2016 har opptjent/kvalifisert seg til gullkortet på riktig måte :p

    Høsten 2016 innfører EuroBonus en ny funksjon i programmet for å vise takknemlighet til sine mest lojale medlemmer. Alle Gull- og Diamantmedlemmer, som i dag og framover, har hatt et sammenhengende Gull- eller Diamantmedlemskap i minst 10 år, vil bli tilbudt et livslangt Gullmedlemskap. Medlemmer som har oppnådd 10 sammenhengende år, fra januar 2016 og framover, vil kvalifisere. Gullmedlemskap som har blitt gitt bort av et Diamantmedlem, kvalifiserer ikke. Det kommer flere detaljer etter sommeren. Medlemmer som kvalifiserer, vil bli kontaktet personlig.
     
  18. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Enig! Poengopptjening innenlands er ikke spesielt mye å klappe for. Hvis man nesten bare reiser innenlands er det jo ikke så verst å kjøpe grunnpoeng en til en.... det sier jo sitt.
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Blir veldig spennende å se om 10 år hvorvidt dette fortsatt er mulig..
     
    nonstop liker dette
  20. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, veldig enig, dette er spennende. Ikke sikkert det er noe SAS eller eurobonus engang. Og i tillegg er ikke forutsigbarheten ved innholdet eurobonusprogrammet spesielt høy :p
     

Del denne siden