Kjøper du melk på kredittkort?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av CrotchRocket, 01. nov 2016.

1. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    mhsalv, geddi, tommy777 and 3 others like this.
  2. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er i alle fall ein av dei som betalar melka ein månad etter at den har blitt sur. Omtrent på same tid som eg fjernar den frå kjøleskapet...

3. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Er også en av de som betaler for alt jeg kan med kredittkortet, slik sankes det sakte men sikkert nok poeng...

Shyneno liker dette
  4. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker kredittkort for alt det er verdt og nyter godene det gir meg :)

5. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,846
    Bonuspoeng:
    183
    Eg nyttar sjølvsagt kredittkort til alt, skjønar ikkje folk som brukar debetkort, dei veit ikkje kva dei går glipp av.

Forøvrig er vel spørjeundersøkinga i botnen av saken ganske mangelfull, ein kan vel ha pengar på lønnskonto og likevel betale med kredittkort.

mhsalv, kaijoar, Mbj and 3 others like this.
  6. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg delbetalte en bil med kredittkort, dro inn litt under 1000 cashpoints. Alle monner drar

tommy777 liker dette
  7. Radio

Radio Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Bruker kredittkortet til alt jeg handler og høster bonuspoeng :) . Har en egen konto som jeg overfører det jeg handler for, slik at når regningen kommer er det bare og betale med glede:)

Fly med oss liker dette
  8. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Handler tyggis på kredittkort.

Shyneno liker dette
  9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,162
    Bonuspoeng:
    113
    Alt på kredittkortet. bilen ble kjøpt tilogmed
    Var et krav jeg stilte til selger ;)

Insomnia4u liker dette
  10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,986
    Bonuspoeng:
    293
    ALT handles med kredittkort, med unntak av de ytterst få stedene som kun tar bankaxept. (la de få en lang og pinsom død)

mhsalv, Logiflyer, Mbj and 8 others like this.
  11. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Kan jo legge til at den eneste grunnen til at jeg betaler så mye med kredittkort er fordi jeg (og alle her egentlig) ikke betaler de 2% som Teller stikker avgårde med. Hvis det hadde vært som i Danmark at butikkene la til et kredittkortgebyr så hadde bruken sunken betraktelig.

Når det er sagt så er gebyret som Teller/Visa/Mastercard tar helt hinsides mye. En skulle tro det var konkurranse slik at de konkurrerte på pris men det virker mer som et monopol/duopol. Jeg skjønner veldig godt at butikkene foretrekker bankaxept,

Et eksempel jeg fant:
    "En brukerstedsavtale i banken din koster ca kr 130,00 pr måned. Du belastes ca kr 0,20 pr transaksjon på terminalen. Etablering av brukerstedsavtale kr 500,00."

"En standard kredittkortavtale koster kr 90,00 pr måned. Det belastes 1,99 % av kjøpesum når kredittkort benyttes."

geddi, Trond and Xflipper like this.
  12. Reidar

Reidar Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Husk at YABank er både kredit og debetkort VISA.. Alt på regning en gang i mnd.

Valg av rabatt hver måned. Har tjent mye på 4-5% på hotell og flyreiser etc.. Max 500 i mnd. Har hatt ca. 5.000 i rabatt siste året. Cashrabatt...

tommy777 liker dette
  13. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge du betaler kredittkortregninga di hver måned, er du blåst dersom du ikke bruker kortene som gir oss såpass mye glede gratis.

14. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Angrer bittert på alle årene jeg brukte bankaxept kort eller fordelsløst kredittkort. Åpnet øynene først for et par års tid siden og drar i dag Amex på Kiwi om jeg så kjøper en halvliter melk til 12 kroner.

15. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Bygget på huset ca 150 m2. Alt av byggevarer ga bonuspoeng. Ellers egentlig alt annet bare de tar kortet.

16. Trond

Trond Nytt Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    13
    Så det er "kult" å pålegge småbutikken på hjørnet ekstrautgifter på betalingsformidling, fordi man skal selv nyttgjøre seg fordeler ved det?

17. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Siterer meg selv, men pass på å betale tilbake innen forfall, ellers finansierer du "gutta" som står bak kredittkortene sine F-turer, ikke dine egne.

18. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Ingen overraskende svar her, men er det noen her som kan fortelle historier hvor kredittkortbruken har gått over styr og endt opp med å betale høye renter og det som verre er?

19. Trond

Trond Nytt Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    13
    Reagerte på den påtatt kule tonen og at man er "dum" hvis man ikke pålegger kjøpmannen på hjørnet to prosent ekstra utgifter for hvert kjøp man gjør og at butikker som ikke underlegger seg VISA-Mastercard-regimene fortjener en dårlig skjebne. Betalingsformidling bør etter mening være mest mulig transparent og rimelig for alle parter. Det ville nok være til alles beste på lang sikt. Men forstår jo at dette ikke er er forum for denslags.

20. samirunway

samirunway Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Håper småbutikken på hjørnet tar kostnader til betalingsformidling med i prissettingen.

Mbj liker dette

Del denne siden