Kjappere gjennom Oslo Lufthavn neste år

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av milehigh, 08. okt 2013.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,068
    Likes mottatt:
    9,083
    Bonuspoeng:
    183
    Henning liker dette
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,068
    Likes mottatt:
    9,083
    Bonuspoeng:
    183
    "I dag er det slik at passasjerer som reiser gjennom Oslo Lufthavn og har en annen flyplass som endelig bestemmelsessted, må hente koffert i bagasjehallen og sjekke den inn på nytt. En tungvint ordning som Norge er alene om å ha i Europa."

    My bolding. Samme surret i USA, men ordningen er vel like vel stort sett enklere der.
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Tviler på at Tolluvesenet er enige!
     
  4. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    I forbindelse med Segway-saken, uttaler Bård Hoksrud:

    Så kanskje det er det de mener med "Raskere gjennom Oslo Lufthavn"? At det skal stå Segeays klare til passasjerene? :D

    Uansett bra om de får det til. Jeg bytter sjeldent fly på OSL (siden jeg bor en halvtime unna) men det vil vel også merkes i bagasjehallen, tollen og på innsjekkingsskrankene/bag drop-køene?
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Mer tungvint på en måte, for har du transfer via USA (internasjonal-internasjonal) må du i de fleste tilfeller inn og ut av USA, dvs. gjennom immigrasjon, det slipper man i Norge og mange andre steder. En del flyplasser i USA har tilrettelagt for enkel bag-drop etter tollen, men man må gjennom samme security-kø som alle andre (så relativt likt Norge der)
     
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,068
    Likes mottatt:
    9,083
    Bonuspoeng:
    183
    Ja jeg tenkte på enkel bag drop på store flyplasser, dvs majoriteten av de reisende. Immigrasjon er helt klart verre. Mye verre i USA.
     

Del denne siden