Kjendiser om bord

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Henning, 17. sept 2013.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Hundrevis av år siden (ihvertfall over 15) på en flight fra Bilbao til Oslo(?), sikkert med Iberia, møtte jeg BB King. Husker ikke så mye, men han hadde med seg noen venner (eller livvakter) og jeg fikk en pins av han.

    Har senere lært at han var nokså stor.
     
    Bjoern In America and Baldrick like this.
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Det var i slutten av januar 2015. 22. eller 23. Han pendlet vel mellom NYC og OSL ifm innspillingen a Lillyhammer i flere år.
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Mange mange gjennom årene, highlights inkluderer:

    -- Angelina Jolie fra Newark med SAS. Hun stjal min faste plass på rad 1. Jeg havnet over midtgangen
    -- jamiroquai fra JFK i andre etasje ned Virgin Upper Class
    -- Hele All Black på vei fra VM innenriks NZ
    -- HM Kongen og Dronningen fra Newark med SAS
    -- HM Dronningen med følge på vei til bryllup i Køben fra OSL
    -- Martha og Ari fra Newark
    -- Diana Ross med følge United La Guardia til Chicago. Jeg var eneste andre pax i F.

    HM Kongen ordnet meg denied boarding compensation i Bergen. Jeg var akkurat på vei til å boarde da Hans Majestet med følge toget forbi og han er alltid sist ombord. Da ble det å vente en time med noen hundre Euro i lommen
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Mange, mange år siden. I First lounge til BA på LAX, Hugh Grant på knær foran en dame. Det var lettere flaut det hele. Heldigvis var det anstending på turen over til LHR.
    For noe mindre år siden (han var da en eller annen minister) på OSL -TRD, Jonas G. Støre på 1A med andre herrer på 1B og 1C. Så var det fruen og meg i 1D og 1F. Det var før man snakket (ihvertfall offisielt) om softblock. Men jeg husker jeg syns det var digg at vi hadde ledig mellom oss, mens herr Støre & Co sloss om plassen på andre siden av midtgangen :)

    Også var det en eller annen C kjendis på flyet til Bangkok for 3 år siden. Husker ikke navnet hans, hadde en tv serie der han prøvde seg som kjæreste til forskjellige damer. (Kona som kjente ham igjen)

    Sikkert vært noen fler og, uten at jeg har fått det med meg, er ikke så flink på sånt.
     
    Bjoern In America liker dette
  5. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Leo Ajkic antagelig? Kjent fra NRK.
     
    RoadKing liker dette
  6. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Gikk på Abid Raja med barn da jeg var på vei ut fra loungen på OSL tirsdag denne uken.

    For noen år siden havnet jeg i hyggelig passiar med Erling Lae på en flight fra Molde til OSL. Det var mens eller rett etter at han var byrådsleder i Oslo. Litt ut i samtalen (det var en søndag ettermiddag etter en hard helg i Molde) merket jeg at jeg godt kunne trenge å hvile litt, og jeg advarte EL med at dersom jeg duppet, så var det bare å gi meg en albue i siden.

    Samtalen døde ut og et kvarter senere våknet jeg på OSL, med hodet på skakke godt opp i Erling Laes halsgrop.

    "Jeg sa jo at du skulle vekke meg!" uttrykte jeg litt forfjamset da jeg våkent.
    "Det hadde jeg ikke hjerte til, du sov så godt." svarte Erling Lae.

    (For øvrig også en svært hyggelig fyr)

    /koffert
     
    Insomnia4u, jayeff, October and 4 others like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer nok det. :)
     
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hjelpes meg, hadde jeg vært nødt til å høre på den forferdelig slitsomme aksenten til Leo Ajkic i 12 timer mellom OSL og BKK, hadde jeg gått og satt meg bak gardina, tror jeg. :confused:o_O
     
  9. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    [OT] Det var da et fjollete utsagn..? Heller høre på en med aksent som har noe interessant å komme med fremfor en som snakker fjas på en pen måte... [/OT]

    Har ikke akkurat vasset i kjendiser der jeg har fartet rundt, men da herrelandslaget i håndball kom og satte seg på OSL - BLL for noe tid siden var det solid kamp om setene ved nødutgangene! Mye lang bein, gitt.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Var ikke noe problem. Han satt helt i andre enden av kabinen :)
     
  11. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var en bra tråd! Har ikke rukket å lese alle innlegg enda, men gøy å se hvem andre møter.

    Jeg må bare nevne min største opplevelse da jeg traff Carlos Santana på vei fra Mexico til Frankfurt for noen år siden.
    Jeg var i biz, og det samme var bandet hans. Men han selv satt i First. Han var nede å snakket litt med folkene siden (747)
    og da vi forlot flyet i FRA sto hand og ventet oppe i gaten på folkene siden. Da benyttet jeg anledningen til å strekk frem
    hånden og hilse på han. :)

    Veldig fornøyd med meg selv da, etter å ha hilst på Carlos Santana! :)
     
  12. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Jerry Lee Lewis i SK gullkantina OSL 2. sep for to år siden. Fyren blir 80 neste tirsdag. Kort hyggelig samtale.

    Jeg sang ei strofe "What made Milwaukee famous" for han. Fruen en strofe av "Great Balls On Fire ". Han flirte godt.

    Fruen fikk autograf pluss bilder. Cool guy..:):)
     
  13. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Halfdan Sivertsen satt på 10A fra OSL til BGO forrige fredag. Skulle sikkert spille konsert. Har også delt fly med andre norske artister som Vidar Johnsen, Herborg Kråkevik, Sivart Dagsland og Karoline Krüger.
    "Gutta på tur" kom med samme fly TRD til OSL for noen år siden. Viste seg at de var på vei hjem etter opptaket som Kongen deltok på, for like før avgang kom en svart bil og Kongen kom inn og satt seg på 1A. Jeg hadde 3A og et par livvakter på rad 2.
    Ukependler man mellom BGO og OSL så treffer man på flere politikere. Anne-Grete Strøm-Eriksen var f.eks. fast gjest på 06:00 flyet mandag morgen fra BGO da hun var minister i regjeringen Stoltenberg.
    Vendela Kirsebom i hennes storhetsdager OSL til CPH. Husker at jeg tenkte at jaggu ser disse supermodellene helt annerledes ut uten sminke...
    Morten Gamst Pedersen fra MAN til OSL mens han spilte i Blackburn og skulle på landslagssamling.
    NRK-kjendiser som Torkjell Berulfsen og Ingrid Espelid Hovig har jeg også truffet på vei til BGO, mens Selda Ekiz tydeligvis var på tur med en vennegjeng til ALC og i særdeles godt humør.
    Av internasjonale kjendiser er vel Robert Duvall den jeg husker best. Fra IAD til LHR.
     
  14. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med livvaktene til kongen da? :cool:

    Ellers fløy jeg en tur/retur OSL-TRD for en del år siden, og hadde booket SAS ene vegen og Norwegian på retur.
    Da jeg satt på OSL og ventet, så jeg plutselig William Kristoffersen (bassist/låtskriver i Ole Ivars. Min guilty pleasure) i terminalen. Tenkte ikke så mye mer over hvor han evt. skulle.
    Etter en helg i Trondheim, på veg til Værnes møtte vi turnebussen til nevnte band. Inne i terminalen så jeg han igjen, og denne gangen var vi på samme fly tilbake.
    Ved en annen anledning så jeg også flere av bandmedlemmene i terminalen på OSL, mens William kunne fortelle at "det var dom røde", mens han pekte på Norwegian sine innsjekkingsautomater

    En annen gang traff jeg Idol-Ali på en røddyseflight. Overhørte en i crewet si "jeg lot han ta den meg, jeg" om vedkommendes gitar.
     
    mhsalv and Baldrick like this.
  15. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Har flydd helikopter med Trond Giske og Ola Borten Moe da de var ministre ved to forskjellige anledninger. Ble ingen bonuspoeng, dog.
     
  16. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg pleier ikke å bry meg døyten om kjendiser enten de er kongelige eller er med i trash-tv, men jeg fikk en tur i 2C TOS-OSL med Lene Marlin i 2A. Må ha vært enten 2005 eller 2006. Veldig hyggelig jente, selv om jeg i utgangspunktet ikke var helt i pratehumør og må tilstå at jeg ikke helt koblet hvem hun var før etter en liten stund.
     
  17. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Kim Cattrall på United fra Los Angeles til New York. Hun var ganske søt :)
     
    Bjoern In America and Herlov like this.
  18. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Satt rett bak han derre sjakkspillern Magnus Carlsen fra Moskva til Oslo (selv kom jeg fra Hong Kong og var sliten, ble sittende sidenav TV2 eller noe.. NRK,VG osv var med masse utstyr - tror det var under VM eller noe sånt) Når vi kom frem til OSL var det jo selvfølgelig fullt kaos og jeg havnet ufrivillig på TV ved flere anledninger.
     
    Herlov liker dette
  19. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Hun snakket jeg også med en gang, på en burgerkeipe NYC :)
     
    Aussie74 liker dette
  20. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Solskjær med fam var med EK til Dxb på lørdag. På economy. (!).
     

Del denne siden