Kleint første tur med EBG

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av yukho, 21. febr 2015.

  1. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Eller feste 4-5 bagasjetagger rundt om på jakka som reflekser!
     
    Robert H and GinTonic like this.
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er faktisk noe jeg trives godt med.
    Flyr ukentlig med SAS og trenger ikke noe spesielt, ser ut til at seat block fungerer bra for tiden og på mine 30-45 minutter trenger jeg ikke mer.
    Når jeg er på feire får jeg god service og setter man det på spissen er merkostnaden (i alle fall for mitt vedkommende) relativt lav sammenliknet med å fly DY.
    Tror nok mange av oss SK*G har fått kortet mye billigere enn f.eks. LH*G.
     
  3. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Prioritert bagasjehåndtering var også bare en vits... tror kofferten vår kom ut nest sist...
     
    Fnate and Robert H like this.
  4. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Det er lett å forklare: Den ble faktisk prioritert først inn på flyet, og dermed kom den sist ut! Vanskeligere er det ikke, og du fikk altså den privilegerte behandlingen du fortjener som god SAS-kunde, he, he.. ;)
     
    KristianSk, yukho and Darkcho like this.
  5. TGjr64

    TGjr64 Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Syns det er så mange EB*G at det ofte blir for mange i "gull"skaranken. Burde det vært begrensninger for EBG slik at alle som har Diamant kort kan føle seg bedre ?
     
  6. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror ikke systemet gir meg noen softblock (har i alle fall "nære naboer" oftere enn ikke, selv uten fullt fly). Interessant å vite hvorfor dette synes å fungere for noen, men ikke andre. Når jeg nevnte dette med softblock til en kar på 05400 så skjønte han ikke hva jeg snakket om.

    De siste turene jeg har hatt er heller ikke boarding passene merket med SK*G, enda systemet sier at EB-nummeret er registrert. SAS kan ikke forklare hvorfor. Heller ikke WIAS hvor en av billettene var kjøpt. Vi får se hva som skjer i morgen, men håper jeg rekker frokosten i loungen mellom flightene...:)
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Mine observasjoner tilsier at det fungerer i alle fall.
    Når jeg sjekker setekartet i app mot setekart på KVS tool er det en av to ting som skjer.
    1. Er flyet nesten fult er det ofte noen få seter ledige (ved siden av meg) i KVS mens det er ledig i app.
    2. Er flyet mindre fult er det "opptatt" ved siden av meg på KVS mens det er ledig i app.

    Jeg ser for meg at et eller annet system fordeler de som ikke har forhåndsvalgt sete mellom de ledige plassene utenfor statuskunder så langt det lar seg gjøre.
    Hvorvidt de er tilgjengelig eller ikke vet jeg ikke, men ser for meg at når man først får et midtsete tar man det, istedenfor å velge et annet midtsete på en annen rad.
    Har stort sett hatt ledig midtsete siden engan utpå høsten så tror ikke lenger at det er tilfeldig.

    Stygt redd for at det ikke blir det i dag dog, slutt på vinterferien og flyet er stapp.. Ikke engang fullpris plus igjen..
     
  8. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Har nå funnet ut av KVS Tools, og der er mitt nabosete markert med unavilable mens det er mulig å velge setet i app'en. KVS markerer imidlertid at alt er unavailable, mens det er noen få seter ledig i app'en så vi får se hva som skjer.

    (beklager avsporingen i forhold til trådens tema)
     
  9. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Det er de som er "for" strenge som får til f.eks. prioritert boarding. Og klager på slike hendelser gjør at man slutter med det og at det blir et "luftprodukt".
     
  10. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Tror det handler mer om måten det gjøres på, enn at det faktisk gjøres. Spør man så er det ok, men når man antar (og dermed tar feil - assumption is the mother of all fuckups) så er det sjelden greit. Opplevde det samme med BA i desember, det ble antatt at siden vi reiste med barn så satt vi på eco. Fyren ble litt brydd da jeg sa at vi reiste i biz.
     
    yukho liker dette
  11. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Problemet er at i den virkelige verden så burde man ha svaret allerede lenge før det er spurt.
     
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    En god start vil være å håndheve de faktiske reglene, da bare EBG hadde vært en ting. Sist jeg reiste OSL-FRA-YYZ i LH C/F gikk jeg på Star Alliance First-innsjekkskranken til SAS og stod i kø i nærmere 30 minutter. Så at begge de to foran meg var EBS og reiste i SAS GO. SAS sin representant bak skranken brydde seg ikke om det. Jeg føler at hele konseptet med prioritert innsjekk når jeg a) er EBD og b) reiser i Star Alliance First Class bare blir tåpelig da. Først når jeg kom ombord i A320-maskinen til LH ble det sving på sakene.
     
    anders82 liker dette
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Så du dette på billetten eller på kortet?
    Nå er det mulig at jeg prøver å se det beste å en grå verden men det kan jo være en av de har gullstatus uten at de har kort som viser dette...
     
  14. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Det er jo faktisk i tråd med EBS-fordelene: https://www.flysas.com/en/at/eurobonus/about-eurobonus/membership-levels/silver/

    Når det er sagt så har jeg (som EBS selv) full forståelse for at det er irriterende at Gud og Hvermansen fyller opp Gold/First innsjekk. Personlig bruker jeg sjelden annet enn *G self-service bag drop på Kastrup, der har jeg knapt sett en levende sjel.
     
  15. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Som sølvmedlem kan du benytte Plus/Business innsjekk der det er tilgjengelig. De plasser det er en egen dedikert Gold innsjekk skal egentlig søvmedlemmer holde seg unna.

    På OSL er det en rekke for Gold/First og en rekke for Plus/Business. Sølvmedlemmer kan benytte sistnevnte, men etter at de fjernet de fysiske køsperringene for disse to køene er det blitt helt håpløst.
     
  16. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Ah, jeg noterte meg ikke forskjellen mellom Biz/Plus og First/Gold i ovenstående innlegg. I stand corrected! Da har jeg da også mer forståelse for frustrasjonen og ønsket om en oppstramming på rutinene.
     
  17. Bdrag68

    Bdrag68 Pandion member

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Opplevde noe liknende men det kunne ikke SAS klandres for. Gikk på fasttracken på OSL. Han som sto der så på EBD kortet mitt og sa dessverre her kommer du gjennom bare med EBG kort. Jeg ba han se en gang til, hvorpå han måtte hente en vakt til for å konferere. Du kan si han lærte den harde måten at Diamant overgår Gull. Litt usikker på hvem det ble mest kleint for:))))
     
    mhsalv liker dette
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    haha..

    Står vel også Star Alliance Gold på kortet?
     
  19. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Står EBG-nummer også ;)
     

Del denne siden