KLM Flying Blue kredittkort (ResursBank)

Tråd i 'Flying blue' startet av flying_all, 04. febr 2016.

  1. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    1,724
    Bonuspoeng:
    93
    DNB har fortsatt flere alternativer på Mastercard knyttet til Eurobonus.
     
  2. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    1,724
    Bonuspoeng:
    93
    Ryktene om at samarbeidet skulle opphøre har jo gått over tid. Jeg tror det handler om økonomi, at Resurs Bank ikke har stor nok inntjening og må betale for mye for poengene, uten at de tjener nok i andre enden.

    Hvis kontrakten uansett gikk ut og forhandlingene ikke førte frem, så skjønner jeg at det er slutt. Det var jo ikke allverden det som var tilbudet nå på slutten, du må ha ganske stor omsetning om det virkelig skal lønne seg.
     
  3. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    1,252
    Bonuspoeng:
    93
    Ja dette er unntaket som DNB introduserte når de mistet Amex avtalen i Norge for å holde på de kundene som brukte det.

    Ellers er hele området eksterne kort lagt ned og avtalene sagt opp. Der lå tidligere kortene til Ving, Norgesgruppen og Cresco (Bohus, Elkjøp osv). Så per idag er det lite konkurranse og SEB er nesten alene (SAS, Choice, Circle K). Ser ikke helt for meg hvem som skulle lansere et kort sammen med LH og Star Alliance eneste kunne vært Ressurs eventuelt.
     
  4. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    1,252
    Bonuspoeng:
    93
    Du er inne på noe der. Etter at EU regulerte interchange er det hardt å tjene penger på denne typen samarbeid.

    Kjøper du for kr 1000 så får kortutsteder nå kr 3 (0,30%) i interchange. Skal de da kjøpe 100 poeng av flyselskapet til 6,4 øre (tall nevnt i en annen sammenheng) så er kostnaden kr 6,40 dvs rent tap. Kortutsteder er veldig avhengig av varekjøp i utlandet (valutapåslag) og renteinntekter fra revolverende kreditt. Noen kort (feks Bank Norwegian) har lykkes å tiltrekke seg et klientell som reiser til syden på krita og tjener penger på det. Bonusnisser som maksimerer opptjening og alltid betaler på forfall er dårlig butikko_O
     
  5. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    1,724
    Bonuspoeng:
    93
    DNB introduserte vel ingenting da de mistet Amex? Jeg hadde DNB MC med EB-opptjening og Amex via DNB i flere år
     
  6. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Synd at Visakortet ble stengt uten noen klare planer om det vil komme noe for å erstatte det. Ut i fra det jeg ser er det vel ingen andre Visa/MC tilgjengelige for oss Nordmenn til å tjene FB miles på.
     

Del denne siden