Kofferter!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av chiller, 03. juli 2019.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,782
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk akkurat en voucher fra Sas etter at de klarte å ødelegge min 25 år gamle hardplast-Samsonite-tanks (!) og lurer da på hva en skal kjøpe i den nettsjappa. Står vel egentlig imellom Samsonite LiteShock 75cm (2800kr) og American Tourist Soundbox 77cm (500kr)
     
    drsyk liker dette
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Liker Samsonite, men nå har jeg gått til the dark side...Rimowa :), kona+2barn har hver sin Samsonite...My Precious, for et vakkert smykke:

    cabin-s-55-cm-classic.jpg
     
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    drsyk liker dette
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Man får kun Samsonite og andre samsonite-tilknyttede merker på bagsupport.net (siden SAS gir deg mulighet til å bestille erstatningskoffert fra).
     
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet::)
    Min koffert, 1 pr sokker, 1 stk undertøy, 1 skjorte, 1 bukse, 1 dress jakke, hva skal jeg med mer? Ellers kjøper jeg alt engangs, ved behov, bor som regel i 5*, der alt er tilgjengelig.

    Kona: ALT mulig unødvendig som finnes, egen sminke bag eller hva det heter, hun arvet min forrige, 2.6 kg. :
    Samsonite lettvekter. https://www.morris.no/article/samsonite-neopulse-dlx-koffert-med-4-hjul-55-cm?attr1_id=33
     
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Min Precious, skal aldri få lov å se Cargo på et fly! Kun pent i kabinen, der bare jeg kan se og røre den, bare min :rolleyes:

    Hva med OW? BA/CX/QR? Hva dekker de?
     
    jonss, watchaddicted and Monkeycat like this.
  7. ThanaCity

    ThanaCity Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    13
    Vekt betyr alt for meg: Har en lekker blå eldre modell Verage ultra light som veier ca. 1.8 kg.
    Stiv pris på den du fant hos Morris; Mener du kan få en tilsvarende Verage SO-LITE IV for en rimeligere penge ute i verden. Fant min på "salg" i BKK.
    Er ikke koffertselger, men limer inn Verage link: https://www.verage.com/products/detail/so-lite-iv.html
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,782
    Bonuspoeng:
    183
    Vekt er et godt poeng! Samsonite veier 2,5kg (98L) og AT 4,4kg (97L men kan utvides til 110L)
     
  9. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har erfaring med en decent koffert til under tusenlappen? Jeg har tendens til å ødelegge ting (både Samsonite og andre), så nå vil prøve en av de billigere. Da får jeg ikke så dårlig samvittigheten når jeg mister den.
     
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Har god erfaring med American Tourister, de ligger i den prisklassen. Finner de bl.a hos Morris, da blir det noen ekstra EB poeng også :)
     
    Ddan liker dette
  11. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    +1 på American Tourister, absolutt. Jeg har en Samsonite S'Cure DLX og en Horizn M5, men de eneste 2 jeg faktisk bruker er min myke AT Herolite og AT Lock'n'Roll hardcase. Sistnevnte har ingen glidelåser, men 3 klaffelåser som er hentet rett fra eieren Samsonites dyrere modeller. Faktisk ser både låsene, sidehåndtaket og teleskophåndtaket til å være mekanisk prikk likt som på S'Cure DLX, dog ikke like fancy i finishen.
    Lock'n'Roll-en burde du klare å plukke opp enten på ATs egne kampanjer, eller fra f.eks. Bagbrokers for godt under 1000 kr.
     
    Spielhaug liker dette
  12. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Tusen takk. Finner ikke noe sted med EB muligheter hos Morris. Hverken SAS' portal eller Viatrumf, men koffertene ser bra ut!
     
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Ddan liker dette
  14. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøpte en Horizn studios M5 smart på Morris Oslo city i dag for kr. 1 375,- inkludert en slik veske som henges over teleskopstangen. Fornøyd med kjøpet :) Fikk inntrykk av at det var 70% avslag på hele butikken.
    Selvsagt betalt med Amex registrert hos Loyalty solutions
     

    Attached Files:

  15. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Der fikk du en god pris! Kjøpte selv en grå M5 i fjor høst, men fant fort ut at den ikke passet mine behov, så tenkte å selge den videre. Bare ikke fått surra meg til å gjøre det ennå. Var 50% rabatt i fjor, men du fikk en enda bedre deal :)
     
  16. SilverBird

    SilverBird Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Travelpro har endelig fått europeisk nettbutikk. Nå kan man også handle i NOK og handlekurven inkluderer norsk mva.

    Widerøes crew bruker Travelpro, antageligvis TravelPro Flight Crew 5 eller lignende. Har sett noen slike crew-utgaver på e-bay. Kabinkofferter med to hjul, ekstra kantbeskyttelse m.m. Koffertene ser overraskende solide ut, men de selges ikke på den offisielle nettbutikken til Travelpro.

    Jeg er allerede godt investert i Tumi (kabinkofferter/ryggsekk m.m), Briggs and Riley (check-in Sympatico, @Work PC-veske) og Rimowa (Original Cabin S). Har derimot ikke erfaring med Travelpro.
     
    Edvard and trygveat like this.

Del denne siden