Expertflyer. Jeg kom til skade for å velge årsabonnent i stedet for månedlig så har tilgang her en stund bare å sende melding om en trenger et søk eller to.
På en dag hvor alle avganger til både SAS og Norwegian er utsolgt er det nok mer sannsynlig med overbooking enn at det skulle dukke opp ledige seter, så om det er viktig å komme tidligere frem ville jeg heller undersøkt hva Flyr og SJ har av tilgjengelige avganger. Flere melder om at gatepersonellet nylig er blitt instruert til å kun la reisende med billett i SAS Plus Full Flex (bookingklasse C) få bli med tidligere fly -- bonusbilletter har bookingklasse I. Dette virker derimot ikke å være noe teknisk begrensning, så man kan alltids ha flaks.
ja du har rett med overbooking. Det er infrastrukrturarbeider så da er Dovrebanen stengt mellom Oslo og Hamar.. for å gjøre dette enda mer hyggelig -.- Jeg hadde nettopp bonusreise i Plus og huker at det sto klasse C, men det står en liten I ved siden av, så da ble jeg lurt fly 8.20 har plutselig 1 ledig i Go og 1 ledig i Plus, og så 9.25 1 ledig i Plus. Da er det kanskje en liten mulighet..
Jeg har også kommet til gaten før tiden, men det som er kritisk da er om du har innsjekket bagasje eller ikke på denne reisen. Gateagenten ordnet booking videre hjemi gaten da jeg fløy fra HKG fordi gjengen her inne hadde kommet fra HKG i en overstadig beruset tilstand inn i lougen og jeg ville ikke henge med dem i loungen og ett fly til KRS gikk da
jeg skal med kun håndbagasjen. men nå er jeg litt redd for det som ble skrevet her at det er kun de som kjøper Full Flex (C) som kan gjøre dette : (
Oppdatering 6.10: fikk lov, men var fullt 7.10: fikk lov, men var fullt 8.20: byttet agent, ledige plasser, ikke lov uten C