Kommer Norwegian til å ta del i en allianse?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av kennethdreyer, 06. sept 2015.

  1. kennethdreyer

    kennethdreyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Dette er ingenting annet enn ønsketenking fra min side og jeg har heller ingen insights som tilsier at Norwegian planlegger å ta del i noen allianser.

    Hva tror dere? Kommer Norwegian til å ta del i noe allianse på sikt? Og hvilken håper og tror du det blir?
     
  2. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Om de blir med i en allianse så trur jeg at det ikke blir en av de 3 etablerte (*A,One World,Skyteam), men kanskje heller en 4. og en ny en bestående av Etihad+friends (kanskje selskaper som Virgin,Jetblue osv)
     
    agrims liker dette
  3. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Tipper den avtalen ikke er hugget i stein for evig og alltid. Etihad eier vel også store deler av Alitalia og Air Berlin som er i hver sin allianse, men hvordan det ser ut om 5-10 år er det ikke godt å vite
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Tror man får skille på codeshare (samt interlining) og allianser. Codeshare og interlining gjør man jo fordi man ønsker å kunne tilby et bedre produkt (dvs. at folk skal veleg SAS på deler av strekningen). SAS har codeshare med eks. AA som er i OneWorld. QF og EK har joint-venture, mens QF er i OneWorld osv. osv. Og "alle" har codeshare med Alaska...
     
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Med ABs relativt vellykkete integrering i OW, tipper jeg DY er ripe for Skyteam, til nød OW. Men selvsagt ikke *A med Sas på det laget.
     
  6. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde vært spennende å sett hvem som kunnet dannet en fjerde allianse med Norwegian ;) Tror nok inne 5 år vil det være en realitet, etter min mening! :)
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Emirates
     
  8. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Håper for min del på OneWorld, da ikke ingen partenere derfra flyr til Trondheim. #owtilværnes
     
    Last edited: 06. sept 2015
    agrims liker dette
  9. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Skal aldri si aldri, men jeg tror ikke de kommer til å være med i noen allianse i løpet av 5 år.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Norwegian, Southwest og et selskap i Asia. Det kunne blitt noe.
     
  11. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Sprørsmålet er vel heller hvorfor skal de være med i en allianse og hva tjener de på det. Dessuten skal det ikke forundre meg mye om alliansene faktisk blir mindre og mindre viktige fremover. Det blir viktigere og viktigere å ha kontroll på kostanadene og der kan faktisk alliansene være kostnadsdrivene. Mange av fordelene kan man oppnå via interlinging osv.
     

Del denne siden