Kompensasjon for downgrade fra F til C

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Monkeycat, 20. nov 2018.

  1. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Dette går jo litt (fort) mot å sage over den grenen dere sitter på, for all del jeg unner dere alle F-Class opplevelser, har selv også hatt gleden av det, dog med Miles fra flyvninger og ikke Bleie Kjøp på Kiwi med Super Trump.
    Det er selvfølgelig kjedelig å bli nedgradert, men samtidig bør man holde hodet litt klart og tanken om å få differansen i betalt billettpris mellom F og C når man ikke er i nærheten av å ha betalt dette, bidrar til at disse mulighetene kan forsvinne for godt. Det knaker allerede i Alliansene - og hva har Thai igjen for innkjøp av Bleier på Kiwi.....fra en fyr som har sittet på den andre siden når Star Allianse ble startet er jeg bekymret over fremtiden.
    Fort kan SAS Bonus kunder bli utstengt (SAS har jo null F produkter å tilby andre Star Allianse Partnere).
     
    DanH, RoadKing, Scandipendler and 8 others like this.
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Gode poeng. Men thai får xx kroner for et award sete solgt i F. Når de har et produkt som ikke er utsolgt hele tiden og kan velge og tjene inn noen kroner på det så velger thai per i dag og gi F award til oss i eurobonus. Men det kan fort ende opp som swiss eller Lufthansa. Så vi må være glade så lenge vi får flydd F :D

    EDIT: har lest en gang at et strekk i F koster 4 tusen for SAS til *A partner per interklntinentalt leg. Ta denne prisen med en kilo salt ;)

    EDIT 2. Se innlegget til @Upsaker ang prising av award
     
    Last edited: 20. nov 2018
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    • Singapore > Bangkok in Singapore Airlines business class: ~$35
    • Frankfurt > Vienna in Austrian business class: ~$50
    • Istanbul > Tokyo in Turkish business class: ~$250
    • Tokyo > Bangkok in Thai first class: ~$250
    • Vienna > Bangkok in Austrian business class: ~$300
    • Washington > Brussels in Brussels Airlines Business Class: ~$300
    • Warsaw > New York in LOT business class: ~$350
    • New York > Tokyo in ANA first class: ~$450
    • Los Angeles > Frankfurt in Lufthansa first class: ~$1,000
    Kilde
     
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det er lett å glemme at first ikke er verdt 50000kr men det er prisen folk må betale for å få det. Flyselskapene tjener bra :)
     
  5. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Forstår tankegangen din, men er ikke enig med deg.
    Slik du legger det frem så kan en få inntrykk av at de færreste på dette forumet har gjort seg fortjent til å fly med bonuspoeng fordi de ikke er opptjent dem på en redelig måte. Mao ved å fly. Faktum er jo at SAS har lagt til rette for at det skal kunne tjenes poeng på denne måten og folk står dermed fritt til å benytte seg av det. Når det er sagt så synes jeg en del av de tingene folk gjør for å tjene poeng er i grenseland moralsk sett, men jeg synes ikke folk bør ha dårlig samvittighet ovenfor stakkars SAS og Star Alliance. Dette er jo selskaper med milliarder i omsetning og full kontroll på alt som har med prising og bonusprogrammer. Historien har jo vist at de lett devaluerer bonuspoengene dersom det blir galopperende inflasjon, uten at brukerene har noen ting som helst påvirkning på det. Dette var sikkert til devalueringen vi nettopp så ved økningen på prisene ved Star Alliance reiser.

    Når du sier at "man ikke er i nærheten av å ha betalt for dette" så er jeg igjen uenig med deg. Jeg har jo betalt prisen hvis jeg bestiller en bonusreise.
    Jeg ser på bonuspoeng, miles etc som en valuta. På samme måte som NOK, USD, Bitcoins, osv. Flyselskapene priser bonusturene i denne valutaen og jeg betaler med denne valutaen som jeg har anskaffet meg på lovlig vis.
    Ser ikke helt den store forskjellen på å betale med bonuspoeng vs NOK i grunnen.

    Edit: Flesteparten av mine poeng tjenes ved faktiske flygningen og bruk av SAS-branded kredittkort.

    Edit 2: Interessant sammenlikning. Dagens dataspill har i mange tilfeller en økonomi som er veldig lik den som finnes i fly-verden. Ta et spill som f.eks World of Tanks som er et av de desidert største (Free-2-Play spillene) så har de 2 forskjellige typer valuta. Gold og silver.Tilsvarende NOK og EBP. Gold kan brukes til de aller fleste transaksjonene i spillet og kan i utgangspunktet kun skaffes ved å kjøpe det for penger, mens silver, som har begrenset bruksområde, kan skaffes f.eks ved å gjøre forskjellige oppgaver i spillet.
     
    Last edited: 21. nov 2018
    Are, Insomnia4u, RoadKing and 2 others like this.

Del denne siden