Kompensasjon fra United?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Blaa, 17. okt 2016.

  1. Blaa

    Blaa Senior Medlem

    Innlegg:
    491
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hva slags cash comp. jeg kan forvente å få fra United etter å ha blitt plassert i Eco etter å ha kjøpt billetter i First (P).

    Skjedde på flighten IAH - MIA 26. sept. Har ventet til nå for å se om jeg hadde fått noe refundert på kreditkortet, men har ikke fått noe enda.

    I tillegg får jeg bare feilmelding når jeg forsøker å sende inn et claim på sidene til United.. Noen som vet om en epost adresse eller noe jeg kan sende inn min forespørsel om refusjon?
     
  2. tommy777

    tommy777 founder

    Innlegg:
    4,695
    Likes mottatt:
    6,298
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville brukt 1kvoice@united.com

    Dette selv om du ikke har 1K, men har kjøpt F. Da får du kjapt svar
     
  3. Herlov

    Herlov BA Gold, Eurobonus Gold InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    5,703
    Bonuspoeng:
    113
    Min begrensede erfaring er at United pleier å være ganske rundhåndet med kompensasjon, spesielt om du velger voucher eller poeng.
     
  4. Blaa

    Blaa Senior Medlem

    Innlegg:
    491
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Sto på nettet nå at jeg får et eller annet svar i løpet av morgendagen..

    PS: Beklager skrivefeil i emnet.
     
  5. tommy777

    tommy777 founder

    Innlegg:
    4,695
    Likes mottatt:
    6,298
    Bonuspoeng:
    113
    Fikset
     
    Blaa liker dette
  6. Fridtjof

    Fridtjof Senior Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    362
    Bonuspoeng:
    63
    Tror dere jeg har en sak i dette tilfellet? (jeg synes ikke det, men man kan jo alltids prøve):

    Flyet fra Denver ble forsinket med fire timer slik at jeg ville miste flyet videre fra Chicago og hjem. Jeg ble ombooket i hui og hast til et tidligere fly, men måtte ta til takke med Eco plus (hadde betalt billett i First, klasse P). Endte opp med en joggetur gjennom O'Hare og dumpet ned i setet hos SAS med et kvarters margin. Ikke gjennomgående booking.

    Min tankegang: Jeg kunne takket nei til ombooking i Eco og ikke rukket flyet til Stockholm. Siden jeg hadde separate billetter hadde ikke United noe ansvar for om jeg rakk flyet videre eller ikke.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Senior Medlem

    Innlegg:
    4,878
    Likes mottatt:
    4,928
    Bonuspoeng:
    113
    Når du ikke har gjennomgående booking var det smart å velge nedgradering.
    I og med at United dermed ikke hadde noen "plikt" til å få deg til xyz innenfor de 4 timene.
    Så er det vel rimelig å si at United har levert.
    Likevel, hadde jeg vært deg ville jeg prøvd en ydmyk henvendelse. Det værste du kan få er nei.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    7,049
    Likes mottatt:
    7,435
    Bonuspoeng:
    113
    Reiseforsikringen ville vel dekket innhenting av reiserute i dette tilfellet, så jeg ville nok vært vrang og satset på å havne i business på nytt fly til Europa ;)
     

Del denne siden