Kompensasjon fra United?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Blaa, 17. okt 2016.

  1. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet hva slags cash comp. jeg kan forvente å få fra United etter å ha blitt plassert i Eco etter å ha kjøpt billetter i First (P).

    Skjedde på flighten IAH - MIA 26. sept. Har ventet til nå for å se om jeg hadde fått noe refundert på kreditkortet, men har ikke fått noe enda.

    I tillegg får jeg bare feilmelding når jeg forsøker å sende inn et claim på sidene til United.. Noen som vet om en epost adresse eller noe jeg kan sende inn min forespørsel om refusjon?
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville brukt [email protected]

    Dette selv om du ikke har 1K, men har kjøpt F. Da får du kjapt svar
     
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Min begrensede erfaring er at United pleier å være ganske rundhåndet med kompensasjon, spesielt om du velger voucher eller poeng.
     
  4. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Sto på nettet nå at jeg får et eller annet svar i løpet av morgendagen..

    PS: Beklager skrivefeil i emnet.
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Fikset
     
    Blaa liker dette
  6. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Tror dere jeg har en sak i dette tilfellet? (jeg synes ikke det, men man kan jo alltids prøve):

    Flyet fra Denver ble forsinket med fire timer slik at jeg ville miste flyet videre fra Chicago og hjem. Jeg ble ombooket i hui og hast til et tidligere fly, men måtte ta til takke med Eco plus (hadde betalt billett i First, klasse P). Endte opp med en joggetur gjennom O'Hare og dumpet ned i setet hos SAS med et kvarters margin. Ikke gjennomgående booking.

    Min tankegang: Jeg kunne takket nei til ombooking i Eco og ikke rukket flyet til Stockholm. Siden jeg hadde separate billetter hadde ikke United noe ansvar for om jeg rakk flyet videre eller ikke.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Når du ikke har gjennomgående booking var det smart å velge nedgradering.
    I og med at United dermed ikke hadde noen "plikt" til å få deg til xyz innenfor de 4 timene.
    Så er det vel rimelig å si at United har levert.
    Likevel, hadde jeg vært deg ville jeg prøvd en ydmyk henvendelse. Det værste du kan få er nei.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Reiseforsikringen ville vel dekket innhenting av reiserute i dette tilfellet, så jeg ville nok vært vrang og satset på å havne i business på nytt fly til Europa ;)
     

Del denne siden