Kompensasjon nedgradering bonusbillett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av anders82, 26. april 2015.

  1. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Sk 272 kansellert, nedgradering fra plus til go på bonusbillett. Hva har jeg krav på?
     
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Kjipt!!

    Tror det eneste du har krav på er forskjellen i pris/poeng.

    Kan hende de er kule og gir en comp på toppen, men det er nok ikke helt sikkert dessverre.
     
  3. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Betyr dette at bonusbilletter er unntatt de vanlige reglene ved forsinkelse og innstilling? Poengene er jo kun et oppgjør for billetten, eventuell kompensasjon for følgekostnader, slik standardkompensasjonen vel er, burde strengt tatt gå uavhengig av hvordan billetten er betalt. Ellers tar man jo en ganske stor risiko ved å reise med bonusbilletter om man for eksempel skulle bli sittende fast i dagevis en eller annen plass.
     
  4. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Prøv evt. getairhelp.com som kjører saken for deg mot 25% av oppgjøret. Er forsinkelsen mer enn 3 timer etter kanselleringen vil jeg tro du har noe å fare med i forhold til selve forsinkelsen iallfall :)

    Lykke til!
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Glemte så klart forsinkelsen, men det var ikke helt spesifisert som problemet i første post. Så jeg svarte utelukkende i fht nedgraderingen
     
  6. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    milehigh liker dette
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Endte opp med 2,5 timers forsinkelse, men fikk billett i PLus allikevel:cool:. Kom i gate og da fikk vi seter helt først, så jeg vet ikke helt hva som skjedde.
    Tror jeg hadde hatt en litt dårlig sak da kanselleringen var forårsaket av at flyet ble truffet av lynet!:eek:
    Fikk matkuponger hvert fall. 2x100 kroner på en flyplass er jo gull.. Men Peppes godtok de som betaling for øl og pizza så da går livet videre.
    Ellers bra med kjappe tilbakemeldinger her
     
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
  9. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Nja, uansett årsak så er det visse ting du har krav på. Den ganske rause kontanterstatningen, imidlertid, faller bort så lenge forsinkelsen eller innstillingen er utenfor selskapets kontroll. Antar vi kan være enige om at lynnedslag er litt uberegnelig. Men ombooking, eventuelt refusjon, mat, drikke, telefon og om nødvendig, hotell, skal du ha dekket av selskapet, mener jeg. http://www.forbrukerradet.no/fly/
     
    anders82 liker dette

Del denne siden