Jeg hadde booket Trondheim-Kristiansand tur/retur-reise for meg og min samboer gjennom SAS, med flygning 2. juni og retur 6. juni. En uke før avreise omrokkerte vi litt på ferieplaner, og fikk ikke mulighet til å dra likevel. Ved avreisedag fikk jeg plutselig meldinger fra SAS om at de var over 6 timer forsinket. Jeg så derfor en sjanse til å søke om refusjon. Det jeg lurer på er: - jeg har fortsatt ikke fått noe refusjon eller svar, og har kontaktet kundeservice flere ganger, som sier at alt tar litt lengre tid pga. streiken like før. Hvor lang tid kan man forvente at det tar? flere måneder? - jeg leste først nå på nettsiden til sas at EU261 gjelder hvis "du har en bekreftet reservasjon på flygningen og du er sjekket inn på angitt tidspunkt eller, hvis ingen tidspunkt er angitt, senest 45 minutter før avgangstidspunktet og" - vi sjekket ikke inn fordi vi i utgangspunktet ikke hadde tenkt å reise uansett. Betyr det at vi ikke har krav på refusjon? - hvis det skulle vise seg at jeg kan få refusjon, får man i slike tilfeller refusjon for det man har betalt, eller vil man kunne få kompensasjon - i dette tilfellet 250EUR pr. pers?
Var bare at jeg leste "Hvis flygningen din blir forsinket med mer enn 3 timer ved avgang, har du rett til å få den ubrukte billetten refundert." - og tenkte at det ikke ville skade å forsøke å få tilbake penger jeg uansett hadde brukt...
Du har ikke sjekket inn, du har ikke reist, da kan du heller ikke søke om kompensasjon.... Er det bare meg eller er det flere og flere poster på insideflyer nå med 0 innlegg på brukerne som har helt spesifikke spørsmål om hvordan man retter krav eller klager på SAS/Norwegian..? Er vi blitt kundeservice
Har nylig oppdaget både siden, forumet, og derav fått øynene opp for viatrumf og de ulike måtene å få tak i Eurobonus, noe som har vært til stor glede for en "fattig student". Setter stor pris på alt som står her inne, så var ikke meningen å bruke forumet som en kundeservice. Hadde prøvd å kontakte sas et par ganger uten hell, og var bare nysgjerrig, men kan holde meg unna slike spørsmål her i framtiden.
Avbestilte dere reisen på noe tidspunkt eller lot dere bare være å møte opp uten å avbestille? Var dette booket som GO eller PLUS?
De var booket som GO. Vi bestemte oss bare noen dager før, og glemte helt å avbestille. Et par timer før avreise fikk jeg melding om at flyet var forsinket, med en link til søknad for kompensasjon hvis vi valgte å ikke reise pga. forsinkelsen.
Men denne posten inneholder jo informasjon som er helt essensiell for å vurdere din sak, men som ikke kom fram i første post. Ikke greit for folk å gi gode råd da... Vel vel, gjort er gjort og spist er spist . Var jo råflaks for dere med denne forsinkelsen da
Trodde jeg hadde formulert det okei, men ser nå at det kom vel ikke særlig tydelig fram at vi aldri avbestilte men ja, flaks!!
Nu ja... Jeg tenkte vel mer på følgende setning: "..., med en link til søknad for kompensasjon hvis vi valgte å ikke reise pga. forsinkelsen."
Prøvde å få det fram her «Var bare at jeg leste "Hvis flygningen din blir forsinket med mer enn 3 timer ved avgang, har du rett til å få den ubrukte billetten refundert." - og tenkte at det ikke ville skade å forsøke å få tilbake penger jeg uansett hadde brukt...». Skal skrive tydeligere i framtidige innlegg.