Artig (?) historie fra en søndag i Nordsjøen:
Startet arbeidsdagen som vanlig rundt halv sju med ett par kaffikopper og handover. I dag skulle vi stenge ned den ene høyspent-tavlen vår ombord for rengjøring og sjekke og det krever mye planlegging og ikke minst mye papirarbeid. Uansett, litt over sju var vi på plass i kontrollrommet for å starte på jobben og underveis var jeg frem og tilbake for å gjøre diverse andre ting. Når jeg så returnerte til kontrollrommet etter en stund så fikk jeg en gul post-it lapp fra en av kontrollromsoperatørene som kunne fortelle at han hadde fått beskjed om å gi den til meg fra en av våre assisterende kranførere som går motsatt skift av meg.
På lappen, som var skrevet på engelsk, var det skrevet en forespørsel om jeg ikke kunne ta kontakt med denne assisterende kranføreren etter at skiftet mitt var over fordi han hadde hørt noe om at jeg var en det var verdt å prate med om man hadde spørsmål om flyreiser og reiser generelt. Dette var altså fra en person jeg aldri har møtt før.
Så, til lunsj, møtte jeg plattformsjefen og han kunne fortelle at det var han som hadde tipset denne karen om meg etter at vi flere ganger hadde snakket om InsideFlyer, MegaDo, reiser o.l. Så etter at jeg gikk av skift så måtte jeg selvfølgelig stikke innom kaffisjappa på dekk for å se om jeg fant denne karen som da viste seg å være en hyggelig engelskmann med mange spørsmål om både det ene og det andre. Dessverre så måtte jeg etterhvert stikke for å rekke middagen ombord, men jeg fikk i alle fall gitt han noen tips og ikke minst henvist han til insideflyer.co.uk
Så får jeg håpe at det er noen der som kan hjelpe han med reisetips vedrørende Vanuatu, for der hadde jeg dessverre sørgelig lite å bidra med på stående fot. Uansett, morsomt var det å få en slik henvendelse.
Ha en fin søndag aften!
Vis alt...