Har hørt at mange får convertert poengene sine fra ulike selskaper. AA til BA avios osv. Er det noen mulighet å få EB om til KLM poeng? Flyr YYZ AMS med KLM i morgen og mangler noen poeng hos KLM for biz. Haster!! FYI: Har 700k EB poeng....
Jeg tror jeg med sikkerhet kan si at det ikke er mulig. Jeg vet ikke om noen annen gangbar valuta som EB kan konverteres til og om det skulle være mulig måtte det i så fall være innad i Star Alliance. Mulig man kan veksle AA miles til Avios, men det er tross alt innad i samme allianse. SAS og KLM samarbeider så vidt jeg vet ikke om noe som helst. EDIT: Så vidt jeg kan se er det heller ikke mulig å konvertere AA miles til BA Avios. Du kan selvfølgelig opptjene poeng på tvers av flyselskaper og programmer innen samme allianse, og du kan booke AA flighter med Avios og BA Flighter med AA Miles, men du kan ikke veksle allerede opptjente poeng.
Tror det beste du kan håpe på er å finne noen som er villig til å bytte sine poeng med dine poeng, men da må du/dere betale en god del i avgifter for å overføre poengene mellom dere. Alternativt finne noen som booker en KLM tur for deg mot at du booker en sas/star alliance tur for dem (slipper da avgifter).
Litt på siden kanskje Både mor og jeg har en del KLM/Air France poeng som går ut i november. Dersom jeg kjøper noen poeng vil jeg da få 24 nye mnd?
Slik jeg har forstått forlenger ikke kjøp gyldigheten. Hadde samme tanken da jeg hadde poeng som var i ferd med å hå ut. Man må enten fly eller ha kredittkort som gir poeng.
Rekker og bestille deg flying blue kortet fra ressursbank https://www.resursflyingblue.no/flying-blue-premium/
Holdbarhet forlenges når poeng fra bruk godskrives konto, og det skjer etter faktura er betalt, så det er skal holde hardt.
Kostet 112000 KLM award miles eller 7600 NOK pr person for oppgradering. 7 timers flight, så jeg sto over. Betalte 55000 award miles for en oppgradering NRT-AMS i business tidligere i år. Det var bra valuta for poengene