Her er det sikkert like mange meninger som det er medlemmer her inne, men jeg personlig synes at det er ok å ta med seg en flaske vann eller kanskje en boks brus, men ikke noe mer enn det.
Man skal lete lenge etter en mer norsk tråd enn dette. Det er noe med nordmenn og hvordan det ikke blir greit å ta mye om man har lyst på det, når det er betalt for et ubegrenset antall. Er helt enig med de som skriver at det er greit å bestille så mye man vil så lenge det konsumeres ombord. Man skal jo ikke sitte sulten eller tørst, bare fordi det er gratis.
Forsåvidt enig; det hele koker vel ned til hvorvidt man ønsker et vennlig smil fra flyvertinnen, eller et mer overbærende sådant. Personlig ville jeg foretrekke førstnevnte, og da er det greit å vite omtrent hvor grensen mellom de to går
Ja, men så lenge man oppfører seg, så er det jo ingen grunn til at flyvertinnen skal komme med et overbærende smil?
Akkurat som når man jobber i bar og noen vil ha en halv kopp kaffe? Det er i utgangspunktet ikke meningen at man skal gjøre det. Jeg har nok innimellom tatt en flaske vann eller en liten snack om de er pakket i porsjonsstørrelser. Men vi har jo historier her på forumet om folk som fyller termosen sin med cognac fra baren.. Det er utover normalen
Personlig kan jeg ta med en frukt i det jeg går ut, ikke noe mer enn det. Går historier om dem som fyller sekken med mat og heller vin på personlig flaske. Dette er å gå langt over streken, selv om det i utgangspunktet er betalt for. Men jeg er sluttet å bli overrasket..
Nja.. man har vel ikke egentlig betalt for mat og drikke, men det tilbys de som har tilgang til loungen. Tar du med doggy bag fra buffet?
Husker et øst-europeisk par i loungen på terminal 5 på LHR som fylte opp koffertene sine med brusbokser. Selv om de boksene er ganske små, og man derfor trenger noen flere for å bli utørste, synes jeg 20-30 bokser hver kanskje er å overdrive en smule De gjorde det også helt åpenlyst, de gangene jeg tar med meg noe ekstra, forsøker jeg i alle fall å gjøre det litt diskret...
Jeg tar maks med meg et eple. Men jeg ser de som låter til at det er som å gå restaurant for så å bære med seg det de klarer..
Det man har begynt å spise på eller drikke og som man kan holde i hånden når man går er innenfor mener jeg. Med unntak for alkohol.
Vet ikke om det er skiltet noe om det, men det er nok i gråsonen, med måtehold. Å fylle håndbagasjen med brusbokser vil nok bli uglesett på av alle. Å ta med en drikke (ikke en hel flaske musserende) og eventuelt en frukt eller kakebit er nok helt greit
Det som er mest norsk er vel "når alkoholen er gratis skal man drikke så mye man kan". Det har jeg også sett en del av ute på reisene, hvor det blir "et par" glass i lounge, deretter "et par" flasker i plus. Det er jo inkludert, så hvorfor skal man ikke få mest mulig for pengene?
Jeg har slutta å bry meg om jeg får et smil av de som jobber ombord eller ikke. Synes mange av de som jobber ombord er så overfladiske. Ba om en ringi, og han ved siden av meg fikk først. Han var diamant. Jeg fikk ringi også sa hun flyvertninnen ´kort eller kontant?`. Diamant sa jeg. Også sa hun `jasså er du også diamant, då får vel bare ta den da`. Sa hun surt. Uken etter OSL ARN. De hoppet over raden vår i sas plus for servering. Jeg plinget 3 ganger og ingen kom. Skulle til å gå inn for landing før de kom og sa `HVA ER DET....?´.
Vart to alkoholfrie Mikkeller i fjor haust då eg vekk oppgradering til SAS Plus ved gaten på TRD. Eg er vel kanskje den einaste på forumet som aldri har sett mine bein i ein flyplasslounge, so der har eg aldri forsynt meg av noko som helst. På all-inclusive hotell har eg budd og drukke frå morgon til morgon under heile opphaldet. Det var tider det.