Krise - nedgradert bonusreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Andyfly, 24. juni 2025.

1. KristianE89

KristianE89 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    13
    Spennende å følge med på reisen her!
    Skal holde dere oppdatert på vår reise 28 juli. Håper på flaks, slik at det er PK-GIG som flyr oss over til CGK

unwillingnorthman liker dette
  2. unwillingnorthman

unwillingnorthman Nytt Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Dette er vel en oppfordring til forum-dugnad for den gode sak hvis jeg noensinne har sett en. Vi håper jo at både du og kompisen til @paramberg får opplevd F klasse før den flyttes til useless Tokyo nattfly, så her er det bare å følge med på flighttrackers og Indonesiske Presidentens reiseprogram. :)

PS! Uavhengig av bookingklasse bør selv en lettere bereist nordmann utvise høyere grad av forsiktighet med røde og grønne chili sausene som lusker bak hovedtallerken enn undertegnede gjorde. Var en knapp munnfull unna at dette ble 'siste reis'.

Last edited: 14. juli 2025
    EndreD, Baldrick, Teknolai and 4 others like this.
  3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,062
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å høre at det ble VIP terminal og noe ordning ihvertfall! God tur!!

Teknolai liker dette
  4. Froland

Froland Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    33
    Ikke helt det samme, men vi fikk endring nylig på en bonus hjemreise fra Sao Tome til Lisboa med TAP.

Skulle i utgangspunktet vært en direkteflyvning med A321LR med skikkelig business, men endte opp med en A320 med "eurobusiness" med mellomlanding i Dakar midt på natta. Ble en "trasig" flyvning uten noe særlig søvn med times stopp i Dakar kl. 02:00 for å si det slik...

Viktigeste er å holde hodet kaldt, ikke fyre seg for mye opp og prøve å se positivt på det. Er lite kabinpersonalet og bakkemannskapet kan gjøre i slike situasjoner.

Sendte en klage til TAP i etterkant og og vi fikk to vouchers på 300EUR hver for "tort å svie". Ikke helt topp, men greit nok siden vi kanskje egentlig ikke hadde krav på noe (var jo fortsatt i business).

5. hei_sveis

hei_sveis Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Vi var faktisk på samme fly og ble også nedgradert. EBG og EBS. Først stod vi sågar på venteliste da jeg sjekket oss inn. Jeg snakket så med en trivelig fyr hos KLM som ordnet seter for oss i biz. Men gleden var kortvarig da det straks etterpå ble endret til mindre fly og vi ble satt på rad 35. Heldigvis klarte jeg å få flyttet oss til rad 12, for det var en god del grining lengre bak på slutten av turen.

Det var ikke noen aktuelle alternativer for oss, og fikk 450€ non-refundable voucher / pers i KLM transfer desk i AMS. Ble heldigvis ikke nedgradert på turen tilbake da det var stort fly. Har ikke undersøkt noe med SAS mtp. refusjon av poeng.

Last edited: 29. juli 2025
    Hilde, Spielhaug and Fly med oss like this.
  6. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    915
    Bonuspoeng:
    93
    Vær obs på travel voucher fra KLM krever booking er med deg/noen med samme etternavn. Du kan ikke bruke voucheren på en annen reisende som ikke har samme etternavn så voucheren ble utstedt til - med mindre eier av voucher er med i samme booking. Noe vi fant ut når dama skulle booke billett til meg.

milehigh, hei_sveis, Hilde and 2 others like this.
  7. KristianE89

KristianE89 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    13
    Litt sen tilbakemelding her fra min side, da bryllupsreise har hatt første pri. Vi fikk First Class, ingen nedgradering på oss. Må si First Class Loungen man får i Amsterdam er av det bedre slaget. Der møtte vi også på vennene til @paramberg og slo av en prat med de. Totalt sett var First Class opplevelsen med GA veldig bra. Maten var veldig god, servicen eksepsjonelt god. Kabinen bærer preg av å være noe utdatert, men veldig rent og pent. Om jeg skal sammenligne dette, kan det minne om FC til Thai. Selvom Thai har litt høyere kvalitet på vin og mat, samt litt freshere kabin, tar Garuda dette igjen med eksepsjonell service. Snakket såvidt med kapteinen ombord angående flytting av First Class ruten til Tokyo. Han mente at ruten til AMS skulle startes opp igjen i september, da det andre FC flyet skal ha blitt ferdig renovert. Spennende å se om det stemmer.

Del denne siden