Krysse landegrense med leiebil

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av krs1507, 14. febr 2022.

  1. krs1507

    krs1507 Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Kanskje et åpenbart svar på denne, men en problemstilling jeg aldri trengt å ta stilling til før.

    Er det greit å krysse en landegrense med leiebil? I mitt tilfelle er det mellom Belgia og Frankrike (i en belgisk leiebil).
     
  2. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Kommer annpå leiebilselskapet og T&Cs. Du må ofte betale et tillegg om du ønsker å kjøre i flere land.
     
    krs1507 liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke nødvendigvis ett åpenbart svar på dette nei. Det kan være ekstra gebyrer for å krysse landegrenser og noen ganger er det ikke tillatt. Dette er nok både avhengig av hvilke leiebilselskaper det er snakk om og ikke minst hvilke land.
    Men, i ditt tilfelle tipper jeg det ikke er noe problem.
     
    krs1507 liker dette
  4. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    862
    Likes mottatt:
    2,989
    Bonuspoeng:
    93
    Spør selskapet! Det er ikke så rett frem som du skulle tro.

    Forsøkte leie en bil for tur Oslo - Paris, brukte nesten 1 time på telefonen. Det måtte regnese ut "riskio premier" for alle land vi skulle kjøre gjennom.
     
    krs1507 liker dette
  5. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    1,826
    Bonuspoeng:
    93
    Med Avis har du lov å kjøre i nesten hele Europa med leiebil leid i Belgia, inkludert "France (the European part)". Du er selv ansvarlig for eventuelle veiskatter som må betales i andre land enn der du leide. Har selv flere ganger leid bil med Avis og Sixt ved MUC og kjørt til Østerrike, har da kjøpt "Vignette" for kjøring på Østerriske motorveier på grensen. Begrensninger står i land-spesifikke leiebetingelser.
     
    krs1507 liker dette

Del denne siden