Har fløyet lite med Widerøe (kanskje 10 ganger de forrige 30 årene), men har av ulike grunner endt opp med å doble dette antallet den siste måneden. Er så fornøyd at det fortjener en egen post. Case 1: Krisehåndtering. Skulle ta morgenfly fra Bergen til Sogndal, flyet sto strandet i Sogndal med tekniske problemer. Ikke gøy, men er jo slikt som skjer, og som jeg har grei toleranse for. Bunnsolid oppfølging. Ombooking tilsendt på SMS innen fem minutter etter at kanselleringen var et faktum. Når det så viste seg å bli ytterligere forsinkelser ringte jeg inn (ca 25 sek i telefonkø), og ble flyttet over til et et annet flyselskap og en annen destinasjon enn dit jeg opprinnelig skulle (fordi det gjorde resten av dagen enklere). Hele billettprisen refundert innen et par dager uten at jeg måtte gjøre noe. Case 2: Bergen-Stavanger med baby. Trivelig flyvert som uoppfordret fant frem diverse puter og remedier slik at babyen (og moren, og indirekte faren) kunne fly mest mulig komfortabelt. Utdeling av gratis sjokolade, normalt salg/service, gratis brus som EBD og spørsmål om vi ikke ville ha noe mer. Solid kontrast til returen i SAS Plus dagen etterpå. Et mutt "tyvärr" da jeg spurte om de hadde noen puter e.l., og ingen form for service pga kort flytur. Case 3: London-Bergen. Bestilte en øl, ymtet frempå om at dette vel var gratis for EBD. Resten av flyturen besto stort sett av hyggelig drikkepress (som jeg selvsagt ikke motsto). Sjelden opplevd slik service hos SAS, uavhengig av klasse eller status. Rett og slett slik det burde være å fly - så er det jo et tankekors at det likevel er så sjelden at man er storfornøyd når det fungerer.