Kunne hatt behov for litt starthjelp- veivisning

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av tebuss, 25. jan 2019.

Tags:
  1. tebuss

    tebuss Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    hei. Jeg har vært i EB systemet i mange år men ikke brukt det til andre ting enn ordinære poengreiser. Nå har jeg fått en ny Com ticket som planlegges brukt i løpet av 2019. Har vært inne på SAS sidene og sett på eon langturer men ser ikke der at det er mulig å få til høere klasse. Regner med at man må kontakte SAS i alle fall. Det som imidlertid er noe jeg gjerne ønsket synspunkter/tips om er: Kan det være lettere å finne turer der det primære er å reise i så høy klasse som mulig? Diskusjoner i heimen blottla at det var et ønske å få oppleve en 1 klasses langtur fremfor en ordinær tur til Hawaii.
    er ikke låst på spesielle tidspunkter. Kunne noen peke ut en retning jeg kunne prøve ut? vil det være lettere i Star alliance systemet i forhold til SAS?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du har en CT som også er gyldig for *A, så er utbudet stort, spesielt om du tenker litt anerledes og ser på destinasjoner utenom høysesongen deres.
    Det er absolutt å anbefale å prøve iallefall en gang, en reise i F, hvor reisen er målet, og ikke destinasjonen.
    Det er ikke kjempeenkelt å lande First billetter, men det går. Dette er gjennom diskutert på eksisterende tråder. En god start er i denne tråden:

    SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

    På generelt grunnlag: Å bruke CT på en økonomibillett er helligbrøde, med mindre det er et akutt reisebehov og prisalternativet er hinsides og(eller) du ikke ellers har noen anledning til å få brukt CT før den løper ut.
    Tenk slik: Du kan få deg en økonomibillett til Hawaii for rundt 10000 med litt timing og fleksibilitet. En First Class med f.eks Lufhansa til Tokyo koster, når den er på salg snaut 50000. Do the math :)
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Viktig å bemerke at livet endrer seg etter første reise i F.
    Økonomi er plutselig ikke lenger et alternativ, bonusfeberen øker dramatisk og man risikerer å bli forvirret om man får hvitvin uten bobler i ...
     
    jonaseika, sness, Kristian and 6 others like this.

Del denne siden