Kvalifiseringsperiode hos SAS

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Adrian, 19. mars 2019.

  1. Adrian

    Adrian Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

    Har begynt å sette meg litt inn i EuroBonus da jeg reiser opptil 6 ganger i måneden i forbindelse med jobb. Ser at enkelte av fordelene kan lønne seg og er derfor interessert i å bli gullmedlem.

    Har snart 30 flygninger og min periode er fra August 1, 2018 til Jul 31, 2019. Ser for meg at jeg oppnår 45 flygninger i løpet av juni/juli. Er det slik at jeg får kortet i 1 år når jeg har mottatt det eller vil jeg kun få det innenfor kvalifiseringsperioden?

    Takker for svar.
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,584
    Bonuspoeng:
    293
    Du får EBG status fra det tidspunktet du passerer kravet, ut resten av den perioden og hele påfølgende periode, samt 3 måneders graceperiode.
    Dvs, hvis du får kortet 1 juli og din periode begynner 1 august, så har du EBG status til 30 november 2020.
     
  3. Adrian

    Adrian Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takker :)

    Vet du forresten om mellomlandinger telles som 1 flygning? Om jeg f.eks reiser fra Ålesund til Stavanger men bytter fly i Oslo. Blir det 2 flygninger?
     
  4. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Ja. Alle legs teller som en flyvning så lenge den er med SAS (og de fleste Widerøe-rutene, men ikke alle)
     
  5. Adrian

    Adrian Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hva mener du med legs? Vet noen ganger må du bytte fly, mens andre mellomlandinger slipper du.
     
  6. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    jepp, teller som 2
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Viss du reiser Ålesund - Stavanger via Bergen (men ikke forlater flyet) så er det ett leg. Reiser du til Stavanger fra Ålesund via Oslo og derfor bytter fly og har to forskjellige flightnummer så har du to legs.
     

Del denne siden