Kvinnelige bonusjegere? VG artikkel

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av zeala, 27. april 2019.

1. zeala

zeala zee

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg leste nettopp VG sin artikkel om bonusjegere, og der står det at det er ytterst få kvinnelige bonusjegere. Jeg er en av dem, og lurte bare utav nysgjerrighet om det er mange andre her på forumet?
    Hvorfor er det ikke så mange kvinnelige bonusjegere tror dere? Er det fordi det er flest forretningsreisende (og at det er der manien begynner)?

Michel, Angie, johanna and 11 others like this.
  2. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er her. Er noen andre jenter i mitt nettverk som samler poeng - men ikke like bevist/ivrig som meg.
    Men de er alltid med på turene, men må ofte sitte lengre bak i flyet :)

Angie, Woodswing, johanna and 19 others like this.
  3. johanna

johanna Nytt Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    13
    Heisann! Jeg har akkurat fått øynene opp for dette, men leser foreløpig mer enn jeg skriver her inne, i alle fall :D

Michel, Angie, Kalsnes and 18 others like this.
  4. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Her er en dame til......Vet ikke hvorfor det er så få damer her. Det er jo genialt at man kan samle bonuspoeng på alt man handler av mat og husholdningsartikler. Dersom man bare følger med littegrann og handler på Joker på mandager; kjøper frukt og fersk fisk på kiwi osv samt bestiller klær og ting og tang til ungene på nett via viatrumf så raser poengene inn......Vi har hus i Florida og det har alltid vært min jobb å bestille billetter dit. Veldig, veldig gøy å kunne bruke poeng på oppgradering og imponere tenåringer som sjelden blir imponert over noe vi foreldre gjør...….For min del er det viktigste argumentet for å spare bonuspoeng at man får bedre comfort på reisen...Vi har som familie flydd uendelig mange ganger i økonomi på langdistanse men nå går vi aldri tilbake. Fast-track, lounge og behagelige seter er det som gjelder for oss nå.

benjaminbr13, Angie, Kalsnes and 32 others like this.
  5. Ragna Rekkverk

Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er her. Er vel bonusjeger i form av at jeg bare prioriterer å fly SAS (privat) samt velger å overnatte på hoteller i enkelte kjeder som gir poeng samt perks dersom man har status der.

Trumf, restauranter som gir bonuspoeng og sånn... det har jeg ikke prioritert. Er EBD og bruker for det meste poengene til å oppgradere reiser.

Liker grunnen Insideflyer best fordi jeg snapper opp gode reisetips og meldinger om gode tilbud herfra.

Disse greiene er min lille guilty pleasure, så jeg trives godt under Ragna Rekkverk-nicket.

Angie, Kalsnes, johanna and 15 others like this.
  6. hegero

hegero Nytt Medlem

Likes mottatt:
    370
    Bonuspoeng:
    48
    Hei fra enda en kvinne! Leser mest her, og bidrar ikke så mye...ennå i hvert fall. Men nåværende hobby er "gold for life" og var nylig på en MR til ICN med SQ.

Last edited: 28. april 2019
    benjaminbr13, Angie, Kalsnes and 17 others like this.
  7. GulliAa

GulliAa EBG

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Eg er her. Ikkje så aktiv, men les mykje gode tips og råd her. Har gullkort på fjerde året, og flyg alltid sas så langt det let seg gjer. Bur på ein sånn plass at bonusopptjeninga ikkje akkurat går i supertfart, har dessverre ingen butikkar som går å få trumf på her. For meg begynte bonusjakta med at eg fekk gullkort på Norge rundt billetten til Widerøe.

Angie, Eddie47, Kalsnes and 12 others like this.
  8. Trollemoringer

Trollemoringer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har lurt i skyggen her i et drøyt pr, men endelig meldt meg inn. Akkurat begynt jobben med å jage bonuspoeng for alvor

Angie, Eddie47, LN-FHU and 9 others like this.
  9. johanna

johanna Nytt Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    13
    Da var vi jo ikke SÅ få! Ser det er flere enn meg som har ganske få innlegg foreløpig også :D Nesten som jeg ble litt glad for at vi var flere foreløpige lurkere, hehe! ;)

Angie, Eddie47, LN-FHU and 8 others like this.
  10. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    899
    Bonuspoeng:
    93
    Jakter bare NCC jeg da (enn så lenge...)

Angie, Eddie47, LN-FHU and 4 others like this.
  11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,649
    Bonuspoeng:
    183
    Berre vent. Vi skal nok klare å frelse deg!

Angie, Eddie47, LN-FHU and 5 others like this.
  12. Yeager

Yeager Medlem

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg lurker rundt her inne iblandt også! Er interessert i fly og glad i å reise, og samler bonuspoeng uten å ha den helt store dilla. Har Gold for life som mål, fortsatt noen år igjen før jeg når det målet. Reiser mest privat.

Angie, DanH, Eddie47 and 4 others like this.
  13. qwertypai

qwertypai Nytt Medlem

Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    28
    Bonusjeger er vel litt drøyt, men jeg liker iallfall å samle poeng.
    Bor i Longyearbyen, så motivasjonen er hovedsaklig å slippe å betale syke summer for å komme meg hjem til fastlandet flere ganger i året.
    Lite Kiwi og Joker-butikker her også!

Angie, Eddie47, LN-FHU and 3 others like this.
  14. GulliAa

GulliAa EBG

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Jasså, så det er ikkje berre eg som bor så langt nord som luskar rundt på forumet her. Særs lite trumf og bonuspoeng å samle her i Longyearbyen dessverre.

Angie, Eddie47 and LN-FHU like this.
  15. ME262

ME262 Medlem

Likes mottatt:
    873
    Bonuspoeng:
    93
    Dere kan vel netthandle gjennom ViaTrumf, samt bruke div. MasterCard/Amex med poengopptjening...?

LN-FHU liker dette
  16. GulliAa

GulliAa EBG

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Er nok ikkje berre berre det heller. Er eit fåtal av norske nettbutikkar som sender hit. Har sjølvfølgjeleg både MasterCard og amex.

Last edited: 29. april 2019
    LN-FHU liker dette
  17. Kenneth82

Kenneth82 Medlem

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg finner ikke den artikkelen, link?

18. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,844
    Bonuspoeng:
    350
    Den er i dagens papirutgave.
    Ble opprinnelig laget av Dine penger tidligere i vinter.
    Tipper den er på nett i løpet av en dag eller to. Pr i dag er den bak betalingsmur

LN-FHU and Kenneth82 like this.
  19. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Enkelt svar. Det er flere menn enn kvinner som samler fordi menn tar jo alltid med kvinnen på CT reisen :)

LN-FHU liker dette
  20. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg og! Ikke så veldig aktiv her inne, men leser en del og plukker opp veldig mye bra tips og triks fra den flotte gjengen her. Har vurdert å bli med på ett av treffene en gang, kanskje vi skal få til en liten kvinneinvasjon neste runde? :)

Kristian, johanna, Kalsnes and 10 others like this.

Del denne siden