Kypros i høstferien

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Mr.FastTrack, 24. juli 2015.

  1. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Kjære medlemmer. Tenker å ta med samboeren til Kypros i høstferien.

    1. Planlegger å fly med vanlig rutefly. Opptjene litt poeng. Er EBG allerede. Har sett på til Larnaka.
    2. Tenkte å benytte meg av Avis sitt tilbud å tjene 5000 poeng dernede. Reise litt rundt.
    3. Sted og hotell. Er tar jeg gjerne imot tips!!! Ingen GHA, Carlson eller Hilton hoteller som jeg klarer å oppdrive. Minus Hilton i Nicosia, men der vil jeg ikke bo. Er platinum og gold hos de. Ingen hoteller man kan tjene eurobonus på?

    Tenkte i utgangspunktet å campe i området rundt Larnaka, men er åpen for andre muligheter også.

    4. Tips til hva man kan gjøre på øya.

    Ville bare komme meg avgårde til et sted det er varmt i oktober. Leste at gjennomsnittstemperaturen er 27 i oktober. Herlig!


    Jakter intensivt eurobonus poeng for tida. Drømmen er å få nok til en first class enten til USA elle Asia innen 2017.
     
    Darkcho liker dette
  2. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Noen år siden jeg har vært på Kypros nå, men skal gjøre mitt beste.

    1. SK har OSl-CPH-ATH, og A3 derfra. Du får bestilt gjennomgående på sas.no, ser ut som de har interline med Aegean.
    2. Bil kan være greit for å komme seg rundt, men husk at de kjører på feil side av veien (venstrekjøring) og de kjører som noen svin.
    3. Larnaca kan være et godt utgangspunkt, men tenk litt utafor så kan du nok finne feriehus til leie, hvis det ikke er et must å stå opp til ferdigdekket frokost. Se og mot Ayia Napa for feriehus hvis det er aktuelt.
    4.1 Kypros har mange sighter fra det antikke Hellas, fødestedet til Afrodite utenfor Paphos.
    4.2 Det er forholdsvis varmt i vannet ut oktober.
    4.3 Utflukt til den "nedlagte" byen Famagusta.
    4.4 Kjør inn i landet til Nicosia.

    Der har du hvertfall et utgangspunkt. Hvis du ikke finner noe den veien, kan jeg sterkt anbefale Portugal og eventuelt Madeira i oktober, gode temperaturer på Madeira.
     
    Shyneno liker dette
  3. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Første gang jeg har sett Madeira og Ayia Napa i samme post :)
     
  4. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe, ser den. Ayia Napa i oktober er noe helt annet enn Ayia Napa i juli, snittalderen er vel 50 år høyere. Vil man ha varme og avslapping i oktober uten å reise halve verden er begge de plassene gode alternativ. :)
     
  5. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28

    Takk for innspill. Venstrekjøring er en strek i regningen. Portugal høres ikke feil ut det heller. Kanskje det blir to turer:rolleyes:
     

Del denne siden