God morgen fra Melbourne på selveste Australia Day! Etter å ha sett Djokovic oppkriftsmessig gå videre til finalen i Australian Open igår er dagen kommet for å reise hjem. Det skal flys mange timer idag, men heldigvis skal det skje i SQ’s First og Biz kabiner. Krysser fingre for crew i toppform og lite turbulens!
God formiddag fra Krung Thep, også kalt Bangkok! Første frokost er akkurat fortært, og det er ikke lange tiden til vi kaster oss på bølgen av F-reisende vikinger som vil (?) hjem til snø og kulde. TG F (i A380) tar oss vestover om et halvt døgns tid. Ha en lørdag i lutter glede, og god bedring til reisende som trenger det!
Jepp, lørdag er reisedag! Starten på en liten UK maraton for min del. Bestilte tur til London to helger på rad i et SAS salg her på høsten. Selvfølgelig så måtte det dukke opp jobbtur til Glasgow i uka mellom de to turene, så da blir det å pendle til UK de neste dagene. De fleste undrer på om det ikke var mulig å kombinere turene så jeg slapp å drive å reise fram og tilbake. Jeg svarer bare «Nei, det var ikke mulig» i stedet for å legge ut på en lang forklaring om flights og poeng osv. Først ut: guttetur med sønnen denne helga
Ja, jeg håper virkelig det blir reisedag på denne karen også i dag! Ikke i First til/fra eksotiske destinasjoner akkurat, men HKS469 fra Olja og til Stavanger. Nå har vi ventet siden onsdag ettermiddag så nå bør det sannelig bli vår tur! Uansett blir det for sen ankomst Stavanger til å rekke noe fly videre i dag så da blir det en overnatting på Clarion Energy og raiding av baren der. *krysser-fingrer-og-tær-for-ingen-kanselleringer-i-dag* Ha en fin-fin lørdag og god tur til de som er på reisefot!
God morgen. Helt reisefri i dag så blir en runde på ski, nesten bort til nordenden av vestre rullebane på OSL. En imponerende samling av F-reiser på dagens 3 først innlegg, god tur til alle sammen. Booket reise til CDG via LHR i morgen, «glemte» helt at det var bryllupsdag #13 i morgen så får satse på noen frosne tulipaner fra Esso og litt annen markering i dag.
God morgen fra Mustache City. Reisedag her også, har allerede reist til kjøpesenterstripa på Tiller med mellomlanding på 3T Byåsen. Ha en flott helg alle sammen!
God laurdag frå Gippsland, Australia! No har dei sendt opp eit storslagent fyrverkeri frå området ved operahuset i Sydney i snart 30 minutt, det heile blir direkteoverført på ABC (Australia broadcast) si festsending i samband med Australias nasjonaldag, ein dag som blir markert med alt frå sorg til fest, for nokon begge delar. Dagen markerer, om eg har forstått det riktig, dagen då den første fartøygruppa med fangeskip kom til dagens Sydney på slutten av 1700-talet. Vel, det har vore ein brillefin dag med bilkøyring, god mat, mykje natur og ikkje minst lokalt dyreliv: Ha ein fin laurdag, folkens!
Vil nå si at dagens påstand ikke helt gir mening.. Lørdag er såvisst ikke en reisedag i følge mine statistikker... Lørdag er faktisk den minst reisende dagen av alle! Forøvrig hyggelig å se alle de flotte stedene folket befinner seg på. Her på det blide Sørland er det ikke helt samme forhold.. Er vel omtrent første gang i vinter vi har fått snø, men en haug har det da også virkelig kommet.. Så jeg må nok ut i dag og riste i hekken.. Prøvde å skape litt stemning med snøen på vinduet, men det ble ikke så stemningsfult som det skulle.. Så ha meg unnskyldt der.. Ha en strålende dag, snø eller sol, fly eller ikke
Lørdag er definitivt ikke reisedag her heller. Verken for øyeblikket eller generelt. Her i Oslo har jeg akkurat nytt en lang frokost mens jeg har lest om devaluering av Miles & More. Tyskerne slipper heller ikke unna, selv om devalueringen er begrenset. Ha en fin dag og la EB-prisene holdes stabile i lang tid.
Har stått på totalt fem flygninger det siste døgnet; KSU - BGO (kansellert) KSU - OSL - BGO (erstatter for forrige, nådde ikke) KSU - TRD - BGO (KSU - TRD kansellert) KSU - OSL - BGO (Erstatter for forrige, for sen ankomst BGO til at det var vits å reise) ...og til slutt den jeg egentlig var mest fornøyd med, og som ble gjennomført: TRD - OSL - HAU Ble bil fra KSU til TRD da en kollega likevel hadde ordnet seg leiebil, og fem timer venting på KSU fristet minimalt. Så nå er jeg hjemme istedet for på en plattform. Helt greit.
Og jeg kan rapportere fra Olja at mitt helikopter i kveld også ble kansellert. Så nå er det fjerde dagen på rad...
Helikopteret jeg skulle tatt i kveld fra BGO har gått ser jeg, bare uten meg. Kom i land med helikopter til KSU i går kveld, så det gjorde egentlig ikke noe.
Lørdag er ikke mye reisedag her heller. Blir en reise på lørdag 2. Mars da (For å få opp statistikken litt)