Lørdag fra landet

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Misterix, 04. mai 2019.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    God natt og god lørdag ønskes fra litt utpå landet. Alltid godt med noen dager hos gamlingene! :) Btw; Skal fly OSL - FDE - OSL torsdag 9 Mai. Er det ikke mulig å booke seter på disse flightene? Hvis ja, hvordan? Eventuelt når kan jeg velge sete? Har Full Flex opp og Eco på veien hjem. WF mente jeg hadde SAS FT og Lounge på Full Flex på OSL, stemmer dette?
     
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,205
    Bonuspoeng:
    293
    WF opererer nok denne ruta med 'free seating', altså utan førehandsval. Mistenkjer at flyginga går med 39-setaren (Dash 100 eller 200) og der er det aldri mogleg å velje sete på førehand, du berre finn eit ved ombordstigning. Usikker på SK fasttrack eller OSL fasttrack, men lounge har du :)
     
    Last edited: 04. mai 2019
    ArthurDent and Misterix like this.
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,205
    Bonuspoeng:
    293
    God laurdag frå Aust-Finnmark!

    I dag skulle ein ha vore i utlandet, men streiken gjorde sitt til at eg valde å kansellere heile greia. I staden blir det lystig lag her lokalt i kveld. Det skal vel gå greitt :)

    Elles har pandionkatten snorka omtrent samanhengande i eit døgn, men trur du pokker meg ikkje at pelsdotten likevel kom og vekte meg kl. sju i dag tidleg??
    20190503_091801.jpg

    Ha ein meir søvnrik dag, folkens! :)
     
    ArthurDent, Earl, Avixlo and 7 others like this.
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det så vidt blitt lørdag og ingeniøren er på noe av det bruneste av bar han har besøkt.
    Ha en strålende lørdag alle sammen
     
    Henrik, ArthurDent, Avixlo and 2 others like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,766
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten ....
    Doktorer og ingeniører og alle andre ....@drsyk her er virkeligheten

    Her er starten på jetalderen og flyfeberen ... dette var tider hvor det var mer mann og maskin enn mann og datamaskin ... den gangen ingeniøren nesten var med i luften og piloten faktisk fløy flyet ...

     
    ArthurDent, Earl, Avixlo and 7 others like this.
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,205
    Bonuspoeng:
    293
    Jfr. innslaget om Pan Am: Vår amerikanske fløy av familien var alltid full av lovord om Pan Am og da selskapet bukket under var savnet stort. Merker at undertegnede gjerne skulle ha fløyet med dem, men her er man nok dessverre altfor ung...
     
    Eddie47 liker dette
  7. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,272
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå eit skydekt Sunnfjord. Arvingen er i form i dag g leikar i veg med traktoren sin. Eg sit og drikk ein sjølvkomponert frukostdrink. Heimelaga ingefærshot tilsett brustabelett frå PF. God og med høgt innhald av koffein og trumf. Lyt vel ut ein tur etterpå å få gjort litt ymse forefallande. TV2 Sumo streikar, so det vert nok ingen Bonanza i dag :(

    Velkommen til Sunnfjord, @Misterix! Kva bringer deg her til mine heimtrakter? Og @Kristian har heilt rett. Det er free seating (og gratis sjokolade!) på WF sine fly til Sunnfjord.
     
    Earl, Avixlo and Kristian like this.
  8. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen.

    Her er det konfirmasjon i andre enden av fylket hele dagen, mens jeg teller ned til HKG på onsdag. :)

    Hva er vel et innlegg uten bilde?

    516B3E5F-9423-422D-87B7-53B43A8C5342.jpeg
     
    Earl, Avixlo, SAJblue and 2 others like this.
  9. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Moi fra HEL Finnair Lounge. SAS kumne se litt på tilbudet på mat osv. I denne loungen. Positiv overrasket og ferskt fra dusj etter langtur.

    Bare de 7 timer på OSL suger. Og jeg som allerede hadde kjøpt togtur fra ARN til Gamla Stan :'( Det erstatyer SAS vel ikke...
     
    Earl and Avixlo like this.
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ja skal visstnok være en dash av noe slag :cool: WF har bekreftet på chat at FT og Lounge skal være tilgjengelig på OSL. Men trenger fortsatt et rom på OSL fra 8 Mai til 9 Mai! RR har vel fortsatt sånn at folk med riktig status kan få rom selv om det ikke er noe ledig for oss «vanlige»? Mulig du kan hjelpe til @milehigh ? Planen var å booke med poeng da selve flyreisen kostet alt for mange kronasjer men er vel mulig å overføre poeng hos RR?
     
    milehigh liker dette
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen ting positivt dessverre! Skal i begravelse :( Min eks svigerfar gikk dessverre bort etter at kreften tok overhånd i en alder av 65.
     
  12. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,876
    Likes mottatt:
    12,600
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for dagens historietime @Eddie47. Min første tur var med en Metropolitan, fra KKN. Reisen gikk helt til FBU, med flybytte på TOS til en DC7. En passelig dagsreise. God servering og benplass var det også.
    En god nostalgidag ønskes alle!
     
    Earl, Avixlo, Sunnfjordingen and 2 others like this.
  13. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,367
    Likes mottatt:
    28,918
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag fra Bårhaugkampen, rett utenfor OSL som kan skimtes langt der borte;

    image.jpg

    Fortsatt god lørdag ønskes alle sammen
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,185
    Bonuspoeng:
    293
    May the 4th be with you!
    IMG_20190504_143003MVIMG_20190504_134856.jpg
     
    Henrik, Earl, Avixlo and 2 others like this.
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Yo fra Oslo. Som den flynørden jeg er så bestilte jeg akkurat en tur i Air Leap sin Saab 340 fra OSL til ARN (ukentlig posisjoneringsflight som de selger billetter til) i midten av juni. Tidig nok skal jeg fly Saab 2000 mandagen samme uke på LUG-ZRH. I tillegg blir det en tur til HOV noen uker senere fra OSL, så i sommer blir virkelig propellholdig (er det et ord?)

    En propellholdig lørdag ønskes.
     
    Henrik, Earl, Wiolenze and 6 others like this.
  16. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,272
    Bonuspoeng:
    183
    Skal du på Ivar Aasen tunet?
     
  17. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    HOV er en strålende flyplass!
    Faktisk kåret til årets stasjon av Widerøe:
    http://www.mynewsdesk.com/no/wideroe/pressreleases/wideroee-kaarer-aarets-stasjon-flyplass-2864254

    Har landet og tatt av derfra flere hundre ganger i løpet av de siste årene.
    Innflyvningen kan dog være ganske heftig, mellom fjellene innover Voldafjorden. Høydepunktet var nok da jeg våknet i tung dvale av at flyvertinnen kom løpende ned midtgangen.

    Passasjeren bak meg hadde besvimt, av skrekk?
     
    Wiolenze, Kristian and OttoL like this.
  18. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Heh han far er fra en av nabokommunene til Volda, men har ikke vært i det området siden 2006 så er vel snart på tide. Fyldig tur-rapport skal såklart leveres ;) Hjemturen skjer med bil gjennom ditt område, men for andre kan det jo såklart fremstå som eksotisk og lite dokumentert på en side som dette

    HOV har stått på listen lenge. Har for mange år siden vært på SDN, men som regel på turene opp til Sunmøre var det bil som var det foretrukne fremkomstmiddelet av uvisse grunner (ikke opp til meg). Heldigvis er HOV trukket ut av FOT-rutene som gjør det mulig å bestille bonustur :)
     
    Sunnfjordingen, Kristian and veeegard like this.
  19. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    God lørdag! Vi har startet innkjøp av diverse i forbindelse med oppussing og i dag kom jeg over disse. Man trenger med andre ord ikke fly for å få seg noen badeender, men mulig disse ikke er like attraktive som LH sine??:rolleyes:
    20190504_141627.jpg
     
    Sonictravel, Earl, OttoL and 4 others like this.
  20. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,984
    Likes mottatt:
    10,861
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Las Vegas. Som vanlig sol og varmt her og har fått sjekket ut "the beach" på Mandalay Bay. Mange år siden jeg har vært her sist og det var et hyggelig gjensyn. Synes helt klart dette er det beste bassengområdet på stripa. Veldig stort med masse sand for å få strandfølelsen og bølgebassenget er bare så Vegas.

    20190504_134649.jpg
    Ellers ser jeg at jeg er blitt medlem av 900.000-klubben, så nå er neste mål 1.111.111.

    I kveld blir det konsert med Bruno Mars. Ha en flott lørdag uansett hvor i verden dere måtte befinne dere. Screenshot_20190503-203737_SAS EuroBonus World Mastercard.jpg
     
    Earl, Kristian, Upsaker and 4 others like this.

Del denne siden