Lørdag i verdens vakreste by

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 28. nov 2020.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,169
    Likes mottatt:
    869,676
    Bonuspoeng:
    293
    Sitter og leser et herlig reisebrev fra Central-Asia av @TOAO .. deilig å lese litt nytt.

    I dag lever solkysten virkelig opp til navnet, måtte det bli en flott dag på alle måter.
    AE0238E4-4F05-4792-909A-C9D736B0DC34.jpeg
     
    Berlioz, Upsaker, Kristian and 8 others like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,521
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra sofaen!
    Frokost og IF, mens hunden varmer føttene mine. :)

    Skal pynte litt til jul i dag, tenkte jeg. Henge opp litt lys og sånt. (Da blir også noen pappesker borte fra gangen..)

    Så skal jeg shoppe litt på internett.
    Så skal jeg planlegge ombygging av huset. Neste uke kommer byggefolka for å planlegge gjennomføring, så da må vi vite hva vi vil.

    Så skal jeg drikke rødvin foran peisen. :cool:

    Nyt lørdagen og helgen!
     
    Berlioz, Earl, Upsaker and 7 others like this.
  3. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,215
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Molde!

    [​IMG]
    hotellutsikt er godkjent, frokosten hadde masse bacon å by på, så godkjent det også. Black friday tilbud, 1300kr for to netter i superior, som ble oppgradert til ‘business’, forskjellen er vel at det er en sofa i tillegg til to stoler. Er fornøyd.

    Ha en flott helg!
     
    Berlioz, Earl, Upsaker and 7 others like this.
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,240
    Likes mottatt:
    22,464
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Solskin og stormande jubel. Madammen er gått for å sove og eg passar på avkommet. Ein leikar og ein søv. Seinare vert det tur på Elkjøp for å hente gårsdagens innkjøp. Blir stas med ny støvsugar. Høhøhø.

    Som @Eddie47 gler eg meg over reisebrevet til @TOAO. Slikt er elska høgt og sakna djupt.
     
    Berlioz, Earl, Upsaker and 6 others like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Her har det vært en rolig lørdag morgen. Taco rester fra i går ble Huevo tacos til frokost, minnene strømmer til California og en svunnen tid :(.

    Men tider skal komme og tider skal gå, så det blir nok nye minner og.

    Har ellers en morsom føljetong gående med gotogate. Noen lesere minnes sikkert at jeg for en tid tilbake hadde fått melding fra gotogate om at selskapet jeg skulle fly med fra Røros til Oslo hadde endret avgangen, at de kunne hjelpe meg med å endre denne mot betaling og om jeg ville kansellere så måtte jeg henvende meg til flyselskapet. Nuvel, jeg sa derfor at jeg ville vurdere å kansellere, så hvis de kunne være så vennlige å gi meg kontaktinformasjon til selskapet...

    Hvorpå idioten i gotogate svarer, "go to the airline website".

    Joda, jeg gjør meg dummere enn nødvendig her, men jeg mener det er et prinsipp at man må kunne forvente at man faktisk svarer på kundens spørsmål. Det der er ikke noe svar.

    Jeg har nå sendt spørsmålet på nytt og bedt om å få linken til flyselskapet.

    Skal bli morsomt å se hva svaret blir, når jeg omsider kommer tilbake fra flyselskapet og forteller gotogate support at flyselskapet sier det er de som må kansellere.

    Fatte og begripe... Dette må de jo vite allerede. Jaja.

    Ha en trevlig lørdag alle sammen, nu skal jeg rekke å hente en bestilling på polet før de stenger :).

    I motsetning til hva som syns å være gjeldende standard blant snobben her på forumet, så er jeg så enkel at jeg jakter etter øl jeg da. Champagne drikker jeg bare på fly. Vel, stort sett iallefall :)
     
    Last edited: 28. nov 2020
    Berlioz, Earl, Sunnfjordingen and 7 others like this.
  6. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,928
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra en hovedstad i strålende vintervær. Mangler bare litt snø nå.

    Det er det heldigvis på TV'en.

    Eneste irritasjonsmomentet nå er de latterlig udugelige bestillingssidene til SAS. Jeg sliter voldsomt med å få medfølelse for et selskap som gjør det så vanvittig vanskelig å få bestilt billetter. Jeg anser meg selv som godt over gjennomsnittet kompetent til å få gjort dette og jeg har prøvd de vanlige triksene med forskjellige browsere, slette cache, booke på flysas eller .dk osv. Nå har de i tillegg stengt for muligheten til å bestille på classic-sidene. Jeg fatter og begriper ikke at det er mulig å ha så mye problemer med det som burde være noe av de viktigste: Gjør det enkelt for kundene å bestille!

    Dagens rant. Sorry SAS.PNG
     
    SAJblue, Berlioz, Earl and 9 others like this.
  7. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag. Omsider på vei over Moldefjorden, et par timer senere enn planlagt. Ble noen utsatt nattesøvn på grunn av ambulansefly i natt, klokka rakk å bli halv seks før det ble anledning til å legge seg. Bonusen er at man da får sett Premier League på ferga. Tok med meg to flasker Louis Bouillot 2008 i bagen, så får man smakt på den og før middag i kveld. Fortsatt greit utvalg av den på Sunnmøre, så blir fort kjøpt inn flere neste uke om den faller i smak.

    Ha en flott lørdag! :)

    20201128_133226.jpg
     
    SAJblue, Berlioz, Earl and 9 others like this.
  8. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    862
    Likes mottatt:
    2,989
    Bonuspoeng:
    93
    Lørdag = jobbdag. For mange timer på kontoret, forsøker finne ut hvordan jeg kan handle alle julegavene via web og få trumf/bonuspoeng..

    Skal bli deilig med noen dager fri nå...

    + Funnet tidenes julegave til fremtiden min ;
    https://www.babyshop.no/jetkidsTM-bedbox-blue-sky/p/283356 :D
     
    Earl, Sunnfjordingen, Upsaker and 6 others like this.
  9. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    995
    Likes mottatt:
    8,986
    Bonuspoeng:
    163
    God ettermiddag fra Oslo. Har bikka 30k på Amex Premium, trent og endelig fått litt sol i ansiktet. Juleøl og klesvask resten av kvelden.
     
    Berlioz, oddA, holmen and 6 others like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,169
    Likes mottatt:
    869,676
    Bonuspoeng:
    293
    Når man har barnebarn på 3 1/2 på besøk må vi gjennomgå de viktigste elementene på en A380 ... vinger, antall motorer, hvor flygerne sitter, antall dører (inklusiv nødutganger), antall hjul og et viktig element i hans hode antall doer!
    90C214AA-45E2-491A-8E81-163728902154.jpeg
    ... og så får han flybestkk å spise med, i dag var det gaffel fra Braathens og kniv fra SAS
    B9085DD1-33A0-41AF-A179-9F6EEB8C058F.jpeg
    Viktig med god barneoppdragelse når foreldrene svikter på et så viktig område
     
    SAJblue, Berlioz, Calling and 7 others like this.
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,952
    Bonuspoeng:
    293
    God kveld fra Hafjell. Her finnes noen hundre meter med skiløyper og det passet bra i det nydelige været som er her i dag. Nå er det snart middag på nyåpnet restaurant, mulig det blir en rapport derfra i morgen.

    41E9321B-2CD0-4CCC-BC4C-72086BB381EC.jpeg
     
    Adrian E, Berlioz, Calling and 9 others like this.

Del denne siden