Lørdag morgen på Hitra

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 02. aug 2025.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,003
    Bonuspoeng:
    293
    Dette må da bli en fantastisk dag .. hele slekten våkner til liv og verden smiler til oss
    God morgen alle sammen IMG_9888.jpeg

Kristian, Spielhaug, Calling and 15 others like this.
  2. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,368
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra landet der det også er lørdag og vinden (nesten) alltid er fra vest.
    20250801_082426.jpg

Dette blir en fin dag. Bakeren har allerede fått solgt noe søtt og godt, og ferske rundstykker. Eldste arving og hobbykokk står for middag når den tid kommer. Det blir ikke bedre når man har fått en ny runde rundt solen.

Ha en fin lørdag!

Kristian, Spielhaug, Calling and 14 others like this.
  3. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,827
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå solskinet i Sunnfjord. Madammen er på jobb, og eg held fortet i residensen. Seinare blir det lunch. Det er lova vafflar.

Kristian, Spielhaug, Calling and 12 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Her har vestlandsværet kommet på besøk, så i dag blir det innedag. Greit å få ryddet og ordnet litt før vi drar hjem i morgen. Må nok kjøre et par vaskemaskiner også.

Vi slipper å vanne plenen, det er jo et pluss. :p

Fikk en hyggelig tilbakemelding fra SAS i går, etter at "alt" har gått skeis de ti gangene jeg ringte dem siste uken. Poeng og avgifter er refundert, og CT er tilgjengelig igjen. De kan hvis de vil, men trenger litt mer opplæring for første linje..

Kanskje jeg skal se om jeg finner noen nye billetter jeg kan bestille i dag? Må jo begynne å se på neste års reiser. Har bare to long haul booket i 26 så langt.

Ha en fin en!

Kristian, Spielhaug, Calling and 11 others like this.
  5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra SK1836 SPU-GOT. 'Endelig' på vei hjem etter mange ukers ferie.

Litt info om innsjekk og opplevelse på flyplassen i Split:
    Online innsjekk via nettsiden til Split flyplass fungerer fint 24h før. Usikker på hvordan setevalg fungerer der om du ikke har valgt det på forhånd (vi hadde valgt på forhånd), vet ikke om du får endret tildelt sete da. Uansett, fikk lastet ned boardingkort som pdf - knall. På innsjekk online ble Plus billett merket som Business. På boardingkortet er det merker med 'C'.

Ingen merking om Status (er dette FF status?) selv om denne (EBD) kom tydelig frem under innsjekk online.

Screenshot_20250802_090704_Adobe Acrobat.jpg

Bagdrop: Kun en skrankemerket med BC, 2 familer før oss i kø. Ble spurt om vi trengte nye boardingkort, takket nei. En koffert var 25 kg, ingen kommentar på det. (Til gjengjeld sjekket vi inn kun 4 kolli, selv om vi kunne sjekke inn 18 kolli a 23 kg).

Heller ingen merking av Boarding Group. De boarder visstnok biz og familier med små barn først, disse blir sluset via egen sluse, men alle andre slipper også samtidig ut via automatene.

20250802_094638.jpg

Gikk på fast track. Det var en drøm. Ingen kø. Litt kaos ved selve security, men gikk smidig likevel.

Lounge gjelder kun selskaper som er merket ved inngang. Spurte om de støtte loungekey, nei. Verken det eller Priority Pass. Spurte om jeg kunne kjøpe meg inn, nei det var heller ikke mulig.

Liten flyplass med lite plass rundt gatene og ingen restauranter, kun 2 barer med begrenset sitteplass. Har du ikke tilgang til lounge er min anbefaling å avvente å gå gjennom security til siste liten. Er en relativt rolig og komfortabel restaurant på utsiden av security der du kan slå ihjel litt tid og få en snack.

På plass i flyet, familien på 5 har hele første rad. Veldig hyggelig besetning! Spurte om spesielle ønsker for barn ifm mat. De kunne få pizza, burger eller toast istedenfor vanlig måltid som var noe kylling og potet (tester de ny Biz i Europa?). Når vi lander skriver jeg et lite innlegg om turen og mat. Startet eksemplarisk!

20250802_095452.jpg

Kristian, Spielhaug, Calling and 13 others like this.
  6. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,595
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag.
    Her stolte vi på værmeldingen og var tidlig oppe i dag. Har dermed rukket både lang frokost, kort løpetur og poltur, før himmelens sluser nettopp åpnet seg. Blir noen innetimer til det gir seg, så har god tid til leting etter et hotell eller to i Thailand. Kunne jo returnert til et man kjenner, men er jo gøy å kikke etter alternativer også.

Ha en flott dag, om det reises eller ei.

Kristian, Spielhaug, Calling and 9 others like this.
  7. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,857
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen utenfor Nice!

Rolig start med en løpetur og et rikelig antall kaffekopper. Kidsa begynner å vokne til liv og da blir det nok mere fart i bassenget her.

17541262538323884209988811679030.jpg

Kristian, Spielhaug, Calling and 9 others like this.
  8. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,401
    Bonuspoeng:
    163
    God formiddag fra nordvest. Typisk aktivitet på disse trakter i dag å vente på en ferge. Er det @Sunnfjordingen sin?

Har gått Midsundtrappene så nå blir det en snartur innom Molde.

ha en fin en
    IMG_4761.jpeg

Kristian, Spielhaug, Calling and 10 others like this.
  9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Da har vi landet i GOT. En veldig behagelig tur på litt over 2 t. Det var kun 2 rader (7 pax) i Plus. Vi fikk kjempebra service av alle i besetningen hele turen.

Rett etter takeoff fikk vi servert lunsj (er nok ikke EU biz jeg så for meg). Det var kylling med potetsalat og diverse grønnsaker. Strengt tatt en kyllingsalat som smakte ganske godt. Kyllingen var godt krydret og ikke tørr. Jeg tok selvfølgelig, som en bør, en GT til maten.

20250802_103558.jpg
    20250802_103703.jpg

Datteren min tok smashburger og spiste, som en 7 åring gjør, kun halve. Jeg måtte jo smake burgeren også, så jeg spiste opp resten. En god burger, som nok faller i smak hos de fleste.

20250802_104017.jpg

Som nevnt god service hele veien. Minstemann på 5 klarte å miste hele pizzaen på gulvet, face down selvfølgelig, og fikk sporenstreks ny uten noe spørsmål. Pizzaen fikk to tomler opp av han (strengt tatt toppscore). De var også behjelpelige da eldste barnet måtte ha grøt (spesielle behov), husket at jeg nevnte dette og kom bort da de var ferdig med servering.

Etter maten ble det servert kaffe og GT sjokolade (smakte faktisk skikkelig GT...). Ba litt senere om en Cola, og fikk den servert med lime og isbiter (uten å be om det). Akkurat slik jeg liker det.

20250802_105937.jpg

Behagelig flyvning uten noe trøbbel. 5 av 5 stjerner til besetningen i dag!

Kristian, Spielhaug, Calling and 14 others like this.
  10. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,086
    Bonuspoeng:
    93

God kveld fra Kabukicho Tower i Tokyo. Nyter siste kveld før hjemreise med en cocktail i 47. Etasje.

Melkeruta hjem starter om et halvt døgns tid.

Edit: Fikk til fra PC :)

Attached Files:

Last edited: 02. aug 2025
    Kristian, Spielhaug, Calling and 7 others like this.
  11. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra LHR hvor vi er i Singapore sin lounge og spiser litt laksa og får dusjet før den tredje og siste flighten hjem. Det er bolaget som får æren av å fly oss hjem til det samboeren kaller «styrtregn» så det blir jo en overgang fra nesten seks uker utenlands siden starten av juni.

Flyturene så langt har gått bra. Vi har fått sove på begge to og hadde ledig midtsete nå fra Jeddah, så det hjelper jo alltid på.

Ifølge SAS-appen er det fire ledige seter på siste flyet nå, og en av de er mellom oss så takk for diamantblokken der.

Ha en fin lørdag, alle.

IMG_7574.jpeg

Kristian, Spielhaug, Calling and 8 others like this.

Del denne siden