God morgen lørdag fra hybelen i Bergen Ble tidlig revelje i dag, eller faktisk så våkna jeg før alarm. Deilig med slow start på dagen. En kopp Nespresso nytes før en labber mot jobb. Som en ser på bildet, været er nydelig dog med litt følelse av høst med bare 9°C Ha en fantastisk lørdag
God morgen fra østkanten av hovedstaden! Rundt +6°C, men det er sol, så det blir nok sommerlig om noen timer. Ei litt kort natt etter at =Oslo-spelet satte i gang tankekverna i går, fint og trist på samme tid. Ha en god lørdag, godtfolk!
God morgen fra Aust-Finnmark. Det er ikke mye som er mer trofast langs kysten enn hurtigruta. I dag er det et Havila skip som gjør jobben. Ha en fin lørdag!
God morgen fra frokostbordet. Her nytes en langsom start på dagen, mens man venter på at solen skal varme opp luften litt mer. Etterhvert settes kursen ut i marka, for et passende antall kilometer på kjente stier og veier. Slikt må til for å gjøre plass til kveldens kaloriinntak, samt at bollene på markastuene jo ikke spiser seg selv. Ha en flott dag!
God morgen fra Plankebyen. Her var der kjølig i dag tidlig, høsten er nok på anmarsj. Brukt de første timene av dagen til å planlegge litt turene i september, de står på rekke og rad både jobb og privat, godt mange er med SAS da vi starter diamantjakten på nytt fra 1.9. Det blir en tur innom nye og gamle destinasjoner. Det gledes! Ha en strålende helg!
God morgen fra Kimpton i Edinburgh. Har fått kaffe på sengen, og har en lat morgen. I kveld går turen hjemover igjen, nok en gang via ARN. "Møtte" en kjendis i går, og ble nesten litt star struck. Gikk gjennom en park, og gikk nesten rett på Nick Mohammed som sto og pratet med en dame. Han var hyggeligheten selv, og hilste og smilte. Labbet rundt og så på gamle bygg og andre ting i Edinburgh. Fin by, altså. Må.nok tilbake hit. Drakk "en" øl på nærmeste pub, og sendte en melding til en kompis, og lurte på om vi skulle ta en tur til Vietnam i påsken. (Vi skulle egentlig reist i fjor, men turen ble avbrutt da moren hans døde). Jeg hadde allerede booket utreise med SAS til BKK (som ble tipset om her på forumet for noen dager siden, takk til deg som delte!), må bare bytte navn fra kona til kompis. Og returen går fra HAN, da med doble poeng. Kompis hadde en del poeng som går ut i september, pluss en CT. Så han var fornøyd med doble poeng. Dette var de billettene jeg ikke fikk booket på nett forleden. Kompis tok utfordringen, og brukte halvannen time på telefonen med SAS. Vi har fått billettene, men i appen står denne: Hva kan det bety? Får ikke valgt seter på nettsiden til Vietnam Airlines, får en feilmelding det også. Må vel ringe SAS tenker jeg. Jaja. Ha en fin en!
Småkjølig på Oslo Vest også i morges. Kort helg og lang neste uke. Men hva gjør veld det når høsten byr på en god del muligheter for litt reise når kulda kommer skikkelig. litt ute av gamet på booking og med nye selskaper og ruter må jeg lese og finne litt ut av det i ukene fremover. god helg
God morgen fra Scandic Sjølyst. Diamant statusen har sunket trumf inntjeningen Ha en strålende lørdag alle bonusnisser
Mårnings fra Oslo! Starter med kaffe på sengen og litt inspirasjonsleting på forumet. Men må vel snart kreke meg av gårde for litt hundelufting før det blir kokkelering og prepping til kompismiddag i kveld. Ha en super lørdag!
God morgen fra Scandic Sola. Blir en liten innenlands MR idag for å sikre doble poeng. Blir diamant av slikt.
Lørdagstråden startet jo heldigvis med et typisk vær fra solkysten..takk @Ruby Her er høsten kommet til bartebyen .. det regner på Rosenborg og det frister ikke å gå ut. Godt det er helg
God formiddag fra Jotunheimen Etter halvannen uke med redusert form og noe slag for virus (ref besøk hos legen på mandag), var første ferieuke blåst bort i sykdom. Har kommet meg litt til hektene igjen, så en myk start på turlivet var greit. Gjendehøe med ca 300 høydemeter ble målet. Gjendine på Gjende litt før toppen Maurvangen med Sikkilsdalshøe i bakgrunn Var lite trivelig på toppen med vindkast godt inn på kulingskalaen, like greit å komme seg ned til bilen igjen. Fin morgentur på 1,5 time.
Jeg fikk samme feilmelding på min sirkusbestilling i mai (dagsturen til SGN). Der var fornavn og etternavn forbyttet, så det ble et avvik mellom navn i billett og navn i FQTV. Turen inneholdt en flygning med AF som jeg forsøkte å velge sete på. Jeg fikk velge sete, men når jeg gikk inn senere fikk jeg opp at jeg hadde utestående 200 EUR jeg måtte betale for setevalg. Dette var kun synlig på AF-siden, men også gjennom den feilmeldingen du viser til i appen der. Fasiten ble at jeg mistet aldri setet jeg hadde valgt, men jeg fikk ikke lov til å endre sete etter jeg hadde valgt første gangen. Igjen, jeg tror det hang sammen med avvik mellom navn på billett og FQTV (som også dukket opp som en separat notifikasjon). Det var i hvert fall spekulasjonen jeg og CT-telefonen kom opp med
God morgen fra trønderkysten! Grått, regn og en del vind. Nuhh jaaa. Her har en skrudd ut ECU'n på båtmotoren og brynet seg på et nizpro tuning kit. Gikk ikke helt etter planen så får vente på at leverandøren får tatt en titt på firmwaren. Ha en god en!
God morgen fra det sørlandske! Sitter i (UiA) "Loungen" og venter på Sk 214 som skal ta meg til OSL. Der blir det en grei pause i "Gullstua" før avgang til KEF. Skal opp og være "handyman" for datter+kjæreste. Slang inn et minimumsbud på oppgradering OSL-KEF. 320 Nok med "Gullrabatt". Gikk greit gjennom, og resulterte i 500 nivåpoeng og 750 ekstrapoeng. Grei deal God helg!
God morgen fra nordvest hvor det er yr i luften, men ifølge værmeldingen skal det bli tørrrere utover dagen. Små irritert over at SAS brukte over 1 uke på å finne ut at der var married segment på en booking jeg forsøkte å endre til neste år slik det ikke var mulig å endre likevel. Uansett ikke mye å gjøre med. Har ellers begynt å skru på en ordentlig langreise sensommeren neste år til down under som vil kreve flere bookinger så får se om jeg får det til. Det blir lang vei retning vestover på utreisen iallefall da jeg fant fine billetter ut fra LAX med China Airlines A350. Så får vi se om hjemreise ordner seg etter hvert.
Det kan være svaret. Agenten orket ikke putte inn alle navnene mine, så det stemmer ikke 100% med navnet hos EB. To fornavn og etternavn stemmer, så det burde ikke egentlig være noe problem. Fikk velge seter hos SAS på siste leg, så jeg er litt usikker på hva som er feilen. Men, så lenge vi får være med flyet er vi ganske fornøyd.
God dag fra Elvebyen! Har vært turist i egen by i natt ifm Elvefestivalen og bryllypsdag. Bodde på Strawberry Tollboden. Utrolig koselig hotell, og første natt på Strawberry etter statusmatch til Platinum. Sen utsjekk med et glass vin og backgammon i bakhagen. Greit med 9 min taxi hjem fra "ferie" I kveld blir det å høre på resten av konsertene i byen fra terrassen. Ha en fortsatt feiende flott lørdag!
God ettermiddag fra vest! 18 grader og sol, da har man fått tid til både indre- og utetjeneste. Greit å få unna halvferdige prosjekter som har stått noen måneder. Så er man klar til å tweake smarthus til vinteren. Gikk akkurat opp for meg at jeg har 2CT som går ut ved nyttår, 50k flyingblue, og 2 evouchere hos Lufthansen. Det blir en travel høst…
God ettermiddag fra MBT, turen i dag ble til Snellingen; Kos deg på tur @kjeeli , vi tok Olefjorden rundt forrige helg. Anbefales.