Lørdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kjeeli, 13. sept 2025.

1. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    32,575
    Bonuspoeng:
    183
    Er en stund siden jeg har tatt en dagen i dag post, så her har dere den.
    Det er 109 dager igjen til neste år, Stian og Stig kan sparke i fra med rockefoten i anledning navnedagen .

Hva som har skjedd og skjer den 13.September får dere oppsummert her:
    1936
    Til tross for at geologer etter raset i 1905 mente at det ikke ville være fare for flere store ras i området, løsnet det en steinblokk på ca. en million kubikkmeter 800 meter opp i Ramnefjellet. En 70 meter høy flodbølge skylte gjennom gårdstunene og ødela alt som kom i dens vei, både mennesker og dyr, gårdstun og dyrket mark.

B1.png

B2.png

1941
    var DS «Richard With» på sørgående mellom Honningsvåg og Hammerfest. Ved Rolvsøya klokken 11:00 avfyrte den britiske ubåten HMS «Tigris» en torpedo mot skipet uten å treffe. Ubåten avfyrte en ny torpedo som traff DS «Richard With» midtskips.

b3.png

Skipet brakk i to og sank i løpet av få minutter. 31 mennesker ble reddet av fiskeskøyten «Skolpen» som var i nærheten, men 99 mennesker

2025
    Roald Dahl kunne ha feiret sin 109.bursdag

b4.png

Hvem av dere har ikke vokst opp med en av disse fortellingene?
    Charlie og sjokoladefabrikken
    Danny og den store fasanjakten
    Matilda

2025
    En gjeng gale IF flyvere har tatt veien til

b5.png

Ønsker de hell og lykke til på turen!
    Og alle andre en god lørdag :)

2. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,278
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra Manhattan. Fin flytur fra Portland til LGA i dag hvor vi først tok av i en bue over Portland (Maine), men hvor det ble spektakulært når vi fløy rundt Manhattan på vei inn til LGA. Filmet mest, men et par bilder.

IMG_5747.png
    IMG_5724.jpeg
    IMG_5732.jpeg

3. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    10,572
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Bangkok. Her har det vert indretjeneste på ny, men nå har en endelig slengt seg ned på sofaen og nyter kaffe, forum og litt nyheter.
    Så driver jeg å leter etter flere slike fly inspirerte kafeer her i landet som jeg kan besøke.
    Ha en glitrende flott lørdag :cool:

IMG_0403.jpeg

funkenstein, Flymunda, obay and 12 others like this.
  4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra senga i Plankebyen.

Avreise til NCE i dag, endelig destinasjon Cannes. Tror jeg må tørke støv av praten jeg og AI hadde om turen. Husker egentlig ikke helt hva vi planla. Vet vi bare skal spise fine dining på Palm d'or restauranten. Håper den lever opp til forventingene.

Flyet virker til å være fullt. Men ledig soft block i midtsete er der enda. Enn så lenge. De åpnet en ny rad med Plus i går. Får følge med, åpner de en til er det plutselig nødutgang ledig.

Ha en fin dag folkens!

5. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,170
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå ein enn så lenge solfylt austkant av hovudstaden!

Hu-hei, kor dagane går, september er snart halvvegs — og eg føler det nyss var mai... :eek:

Det er ei stund til neste planlagte flyreise, det blir ikkje i november, faktisk, så det blir endå nokre landfaste veker før ein får luft under vengjene :)

Ha ein knallfin laurdag, gode medforumistar!

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,811
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra E11 på OSL. Straks boarding på SK821 til AMS. Og deretter går turen videre til Kuala Lumpur med SV.

Det gledes!

IMG_2658.jpeg

7. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    13,891
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Gullstua. I dag blir det et nytt land! Det ser dessverre ut som at det blir stinn brakke helt foran.

8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,963
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten, morgentemperaturen er ca 10 grader lavere her enn på den andre solkysten.
    Her i byen er det duket for nok en fotballkamp og stadion ser ut til å bli full i dag også.
    I dag er det Vålerenga som kommer på besøk, fruen mener jeg har en genfeil siden jeg har 3 VIF trøyer i skuffen hvor det står Eddie på ryggen på en av dem.
    Godt det er helg
    T-13 til ARN IMG_0381.jpeg

OttoL, Flymunda, Kristian and 13 others like this.
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Det regner. Så i dag skal vi ha innedag. Må bare ut og lufte hunden litt. Han er heldigvis ikke så glad i å være ute i regnet, så de lufteturene går ganske raskt. :D

Litt tur-planlegging passer fint på innedager. Må planlegge ferdig Alaska-svipptur i høstferien, Vietnam i påsken, og roadtrip USA til sommeren. Og litt ymse innimellom. Gøy!

Ha en fin en!

Calling, Flymunda, Kristian and 9 others like this.
  10. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Avreise til OSL straks. Avgang om ca 5 timer. Blir vel par timer i gullstua.

Det er håp i hengende snøre vedr seat block, men mindre håp for hvert minutt som går.

Screenshot_20250913_100947_Samsung Internet.jpg

Last edited: 13. sept 2025
    Eddie47, Calling, Flymunda and 9 others like this.
  11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,827
    Bonuspoeng:
    293
    God føremiddag frå opphaldsveiret i Sunnfjord. Osloavisa VG melder om austlandsveir på austlandet i dag. Har dei lite å skrive om?

Det gledast til å fylje @indahla på tur til KUL. Eg trudde det var for å sjå på racerbilar, men det årlige løpet eksisterer visst ikkje lenger, skal ein tru det store internettet.

Her heime går dagen med til å vente på at madammen vert ferdig på badet. Seinare skal eg handle og styre på heime. Litt heimebonus må ein ha når ein planlegg egotripp.

Eddie47, Calling, Flymunda and 9 others like this.
  12. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,392
    Bonuspoeng:
    163
    God formiddag fra Tromsø hvor det ser ut til å være godvær og soft blocken fungerte utmerket på 1E på vei opp hit i går.

Hadde tenkt meg bort til Scandic for frokost, men senga var for god til at jeg kom meg ut av den i tide. Blir nok mat å få senere uansett.

DJasko, Eddie47, Calling and 9 others like this.
  13. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,037
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra MBT, det bøtteregner med enn i Bergen og Stavnager tilsammen. Hunden vil ikke i hagen men det er påtide med en tur snart.

Langhelg hjemme ser ut for å bli korthelg, jeg må muligens være i Singapore tirsdag morgen så nå er det planlegging av utreise. SQ har dessverre noen helt sinnsyke priser på F så det utgår så får prøve å snekre sammen noe men LH-gruppen, men ikke så lett å finne OK seter siden LH har en 747-400 fra FRA og en 350-900 men 6-abrest fra MUC. Kan se ut for at det blir Swiss igjen men det er alle tronesetene tatt selvfølgelig. TG via BKK er en mulighet, HON er sikret for ett år til så ikke så kritisk med rett metall lengre.

God helg med ilandsproblemer til alle sammen

OttoL, Spielhaug, Eddie47 and 11 others like this.
  14. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Mens andre er spente på ruten og setet til SIN, lever jeg fortsatt i håpet og er like spent på om soft block på midtsete til NCE holder i 1t og 20 min til. ;)

Jeg håper det ordner seg for oss begge! :)
    I mens er det faktisk noe så uvanlig som brokkoli suppe og bobler på meg i en relativt full gullstue.
    Snapchat-1808459495.jpg

Ellers er det alltid moro å se om jeg tidligere har vært ombord flyet som tar oss til NCE, og visst har jeg det. Hele 2 ganger. Og det har high speed wifi. Det lover godt.
    Screenshot_20250913_124130_SAS.jpg

Wiolenze, Ololsen, Eddie47 and 7 others like this.
  15. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,594
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra OSL.
    Her er man endelig på tur igjen, etter nær to måneder med bena trygt plassert på fast grunn. Kunne vært fristende å snike seg med på nabo-boardingen her, til Lisboa, men Lufthansen får duge for i dag.

Ha en flott dag, om det reises eller ei!
    20250913_125357.jpg

Wiolenze, holmen, Ololsen and 7 others like this.
  16. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,170
    Bonuspoeng:
    293
    Det tok vel fem minutt frå eg posta til det sprutregna i eitt i fire timar :D

holmen, Eddie47, kjeeli and 1 other person like this.
  17. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Boarding complete! :D

20250913_135354.jpg

Det er dog ikke over helt enda. Takeoff utsatt ca 30 min pga mye trafikk i lufta over Europa og tildelt timeslot
    Folk flytter seter her og der for å sitte sammen. Satser uansett på at ingen vil sitte i midtsete her. Takk for at dere fulgte med sagaen om soft block midtsete den 13.9.

Wiolenze, Preference, Rscott and 6 others like this.
  18. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,594
    Bonuspoeng:
    183
    Kort inne fra FRA, hvor man gjerne kunne tenkt seg en ny langtur i nesen på denne. Er dog stygt redd for at det er svært lite sannsynlig, såfremt man ikke får en hyggelig oppringning fra Hamar i kveld.
    Jaja, gode minner derfra har man i alle fall.
    Og en tre kvarters tur i en A319 mot Berlin blir sikkert ålreit, det også...:)
    20250913_170720.jpg

Last edited: 13. sept 2025
    Eddie47, Wiolenze, Flymunda and 7 others like this.
  19. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Tester ut det Bergenske godværet :) IMG_8503.jpeg

Familie hygge ute på Strileland denne helgen. Opphavet + reisefølget skal båte med Havila og fly Viderøe hjem. Det blir nok bra.

Wiolenze, Calling, DJasko and 3 others like this.

Del denne siden