Dette er dagen for å ta fram steikepannen eller bruk steikeovnen istedet. I dag feires den Internasjonale Bacon Day Mens grisen blir stekt kan du lese litt om historiske 4. September begivenheter her. 1781 Los Angles grunnlegges under navnet El Pueblo de Nuestra Señora la Reina de los Ángeles del Río Porciúncula 1888 Georg Eastman registrerer varemerke Kodak, og får patent på det første kameraet med film. 1907 Edvard Grieg døde av lungeemfysem ved Bergen kommunale sykehus 64 år gammel. 1911 Folk flest tenker på tennis når navnet Roland Garros blir nevnt. Men Roland var en Fransk pilot, og han satte høyde rekord med fly for 110 år siden med en høyde på 12960 ft. 1949 Første flyvning med Avro707 VX784 ble gjennomført fra MoD Boscombe Down like utenfor Amesbury, England. (flyet styrtet 30.sept og piloten omkom) 1963 Swissair flight 306 med Sud Aviation SE 210 Caravelle 3 fra Zürich til Roma via Genève styrtet rett ved Dürrenäsch kort tid etter take off og alle 80 ombord omkommer. Denne ulykken påvirket den lille landsbyen Humlikon hvor 43 av de 217 innbyggerne (20% av befolkningen) hadde satt seg ombord på flyet for å besøke en landbruksmesse i nærheten av Genève. Blant de som omkom var hele kommunestyret, alle skolenes vaktmestere og alle post ansatte. 1965 Sangen Help av Beatles nådde 1.plass på Billboard USA (har jeg oppfattet det riktig @jvsandem ?) 1971 Boeing 727-100 fra Alaska Airlines (fotografert på SFO) fra Anchorage kræsjet i fjellet Halnes Borouge under en mellomlanding på vei til Seattle. Alle 111 ombord omkom. 1981 Beyoncé blir født og fyller 40 år i dag. 1998 Google blir grunnlagt av Larry Page og Sergey Brin 2006 Krokodille jeger Steve Irwin dør 44 år gammel etter et møte med en piggrokke I anledning hans død feires National Wildlife Day både i dag og på hans tidligere bursdag 22.Feb. Noen som kan feire navnedag er Ida Fladen og Idar Vollevik, de kan slenge en brunsviger i ovnen og kose seg med den! Han/hun her ville ikke svikte sin opprinnelige navnedag De skjeggete medlemmene av forumet kan ta livet med ro i anledning World Beard Day Tenke seg til at det er en nordmann som har verdensrekorden i lengst skjegg kategorien menn med 5,33m skjegg. https://no.wikipedia.org/wiki/Hans_Langseth Janice Deveree har den i dame kategorien med 36 cm. Kos dere med bacon og skjegg denne lørdagen!
God morgen fra strilelandet på solkysten .. her er det 10 grader, vindstille og solen er i ferd med å bryte gjennom den lette morgentåken. Her gror skjegget fordi det er så slitsomt å barbere seg med venstre hånd, noe keivhendte ikke skjønner. Etterhvert blir det nok bacon også, bacon som er kjøpt på fabrikkutsalget til Evanger Pølsefabrikk. En detour til fabrikken er vel verdt å ta hvis en kjører forbi på E16 ..
God lørdag. Ikke visste jeg at denne dagen hadde så mange store hendelser i sin historie. Men med mere enn 2000 stk av 4 sept.blir det selvfølgelig noen muligheter. Caravellen har jeg fløyet i, og litt skjegg er der også, så det er vel bare å carpe diem. Som hovedsakelig dreier seg om konfirmasjon for et kjekt ungt familiemedlem. Ha en fin dag, alle!
God lørdag. Caravelle har jeg også på merittlisten Her starter dagen mykt med morgenkaffen i sengen. Om litt setter vi nesen nordover for en familieevent på Hurdalsjøen. Jeg har vært så heldig å få tak på noen av @ValdresBjarne sine fantastiske produkter. De skal prøvesmakes i kveld .
God morgen fra godstolen For et åpningsinnlegg, livet er beriket med trivia, slikt liker jeg! Skal "brygge" i dag, juksebrygg riktignok... kan egentlig ikke kalles brygging engang. Skal for første gang på mange år brygge basert på maltekstrakt. Nesten som en Toropakke... tømme ut i et spann, røre i litt kokende vann, ha på kaldt vann, strø på gjær og vent ca to uker. En prosess som vanligvis krever 6-8 timer med mesking, koking og kjøling unnagjort på 15 min. Praktisk, men "juks" og ingen rom for å være kreativ med oppskriften. Men, det gir meg tid til beising, for det må bli ferdig før det ikke lenger er mulig innen høsten fester seg. Ha en flott dag!
Det er helg! Den begynte jo egentlig i går, med noen glass vin og en bok i godstolen. Har endelig kommet igang med Sovjetistan. Spennende! I dag skal jeg gjøre minst mulig. Ha en finfin lørdag!
God morgen fra frokostbordet! Første IC reise med jobben siden Januar 2020 er booket. Turen går til Seoul om en måned Finnair biz på utreise og Qatar biz på hjemturen. Ser de flyr 789 noen dager i uken på Doh-Osl, så krysser fingrene får å kunne teste et nytt produkt. Blir nok uansett et reisebrev. https://onemileatatime.com/qatar-airways-business-class-787-9/ God lørdag!
Bedriften vi har kontrakt med som ordner dette - Fyller kun inn personalia i søknaden, samt nødvendig vedlegg, så fyller de inn resten. Det er nok blitt vesentlig enklere med fritak etter man er fullvaksinert. Test ved ankomst og selvisolering på Hyatt Incheon frem til testresultat foreligger (Normalt innen 24 timer).
Har du fått godkjent søknaden om Quarantine Exemption? Meg selv reiser samme vei i morgen men fikk ikke godkjent søknaden om karanten unntak.
Trøtt laurdag frå Sunnfjord. Eldstemann har det med å vakne tidleg for tida, og når ein berre får eit par timar søvn blir laurdagen so som so. Skal bli godt å legge seg i kveld. Berre fem timar igjen til avkommet skal i seng. Fyrst skal eg ete lunch
Meh fra Porsgrunn. Det ble brattere enn planlagt i går, bobler og tapas. Ble også en liten elv av rødvin og øl, toppet med helsikes Fireball shots, i seng 03 ish. Da var det et ork og komme seg ned til kompis for å rive en utebod kl 12 i dag. Fått svettet ut alkoholen nå, og melder mexemat og sofa i kveld. Ha en avslappet lørdag
God ettermiddag fra solkysten (den egentlige). Vi har riktignok fått et lite væromslag, kan skimte noen hvite/lysgrå dotter her og der på det himmelblå, men sola er hjertelig til stede (selv om vi bare klokker 17-19 grader. Vi føler oss krenket!) Trøster meg noen røde dråper på hjemmebanen til de intellektuelle - som glimrer med sitt fravær. Men de er vel opptatt med å sørge for stadig stigende smittetrender på campus og på hjemmefester Når glasset er tomt skal WF 590 vispe meg til BGO. Ha en fortreffelig helg
100% korrekt. Kom inn på listen 5 uker tidligere på en 41 plass og klatret deretter opp til 1 plass lørdag 4 september 1965. Lå på topp i 3 uker men 25 september var den nede på 5 plass.