Laffen prøver Turkish Airlines nye Business Class :)

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kaffen, 18. juli 2019.

  1. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,463
    Likes mottatt:
    5,613
    Bonuspoeng:
    183
    Æsj, jeg som har booket reise med EVAs ny biz på deres 787. :-( Ikke bra... og målet er jo å teste ut begge biz-produktene i løpet av samme reise.
     
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror da det skulle gå, men da må du fly fra OSL i følge routingreglene med EVA, så bare kikk godt etter, ring Tallin og vær på høgget, så tror jeg du med litt tålmodighet skal få flettet de to sammen for BKK og DPS er i samme sone så open jaw er muligheten her, men det vet professor @Are mer enn meg om :)
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,173
    Likes mottatt:
    869,676
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har EVA til TPE og BKK og Turkish fra DPS til IST på samme tur.
     
    Gullars liker dette
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har EVA i både 787 og 777-300ER samt Turkish sin 787 på samme reise, jeg gleder meg til å teste ut EVA sin :) Den ser kanon bra ut :p
     
    drsyk and Gullars like this.
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,240
    Likes mottatt:
    22,465
    Bonuspoeng:
    183
    Eg og gler meg til å fly EVA på nyttårsafta (med mindre det dukkar opp moglegheiter i F). Får du lagt ut bilder frå flyet snart, @Laffen?
     
    Misterix and paramberg like this.
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,463
    Likes mottatt:
    5,613
    Bonuspoeng:
    183
    Har allerede booket. IST-DPS TK sin 787 og TPE-VIE EVA sin 787. En viktig del av turen er å sammenligne begge produktene som jeg trodde er ganske like. Men det er kanskje ikke noe poeng å sammenligne likevel...

    Skal forresten fly DPS-TPE i EVAs Hellokitty-fly.
     
    DanH and Xflipper like this.
  7. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Nåja.

    Én manns erfaring, basert på inaugural flight, utgjør ikke det mest empirisk solide grunnlaget spør du meg.
     
    drsyk and Shyneno like this.
  8. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror nok ikke du kommer til å angre på EVA på returen. En sammenligning er absolutt på sin plass, og jeg har en magefølelse om utfallet.

    Antar at DPS-TPE flys på en A330? Der vil jeg si at EVA leverer et helt gjennomsnittlig produkt og det er lite å skryte av. Om jeg var deg ville jeg ha forsøkt meg på en DPS-SIN-TPE med SQ sin 787 og BR sin 77W.
     
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,463
    Likes mottatt:
    5,613
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å se flere tenker i samme bane som meg. :) Å reise via SIN har jeg absolutt vurdert. Dessverre har jeg et familieselskap å rekke i Taipei. Valget står mellom ca. 20 timer i Bali og slapper av litt eller ren transitt i Bali og Singapore. Foreløpig har jeg valgt det første alternativet. Siden jeg reiser til Taipei hvert år, får jeg nok flere sjanser å teste ut SQ sin 787. :)
     
    bighc liker dette
  10. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Litt om valg av seter på flyet:

    Hvis du er 190+ eller nærmere 2 meter, da bør du kjempe for å få rad 1, der er det desidert størst plass.

    Er du 180-190 så bør du velge rad 3, 5 eller 7, vet ikke angående partall, men det virker som 185 maks da.

    Hvis du er kort, det vil si 175 eller mindre så velger du bakerste rad, tror det er nr 8, for det setet er stort nok for deg.

    Så er det noe som bør nevnes, og det er at det er en designfeil på spisebordet, noe som gjør at sitter du på partall i rad A eller K, så sitter du nærmest vinduet, noe som i første øyekast kan virke som en genial idé. Dette er intill du har spist, også merker at du må på do, da er det ikke sjans i H på at du kommer deg ut, men på oddetall så går dere brukbart og du får komme deg på do når du trenger det.

    Så 2A, 4A, 6A 8A, 2K, 4K, 6K og 8K så kan du bli innesperret av din egen middag, så med mindre du er slangemenneske så kommer du ikke ut med fatet på bordet :confused:
     
    Kristian and NoLimit like this.
  11. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Fytti rakkern så heldig noen er. Tenk å få fly foran slik som du gjør med egen seng og greier. Ser jo ut til å være mye bedre en disse F greien noen skryter av. God tur videre, så får jeg bare spare mere slik at jeg kan komme meg opp i fly og langt frem..
     
    Shyneno and DanH like this.
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
  13. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    På en 13-timers flights, i og med at TK her kjører samme seter som SQ gjør intra-asia, hva ville du ha valgt av SQ A350 eller TK B787? Vi snakker her om en total lengde på 1.98m som undertegnede skal få med seg.

    Jeg sitter per i dag på TK-seter, men det er åpent på SQ tilbake til Europa samme dag - dog via Singapore fra Bali. Er usikker, fordi jeg har veldig lyst til å prøve Turkish, men samtidig så vet jeg at SQ tilbake til Europa er bankers... :D
     
  14. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Laffen: Hvilke seter tenker du er best for par-reise med kjæresten? Og noen grunn til å velge rad 8 hvis man er kort?
     
  15. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Bare det at er du kort, så er du ikke så slem å fordriver en fyr på 2 meter vekk fra det setet han trenger. For ellers hvis dere er par, så er alle setene i midten like.
     
  16. Smurfboy

    Smurfboy Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Har fotoknudsen rotet bort bildene fra turen?
     
    Misterix, veeegard, Eddie47 and 3 others like this.
  17. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,031
    Likes mottatt:
    1,470
    Bonuspoeng:
    113
    var kevin også fantasi eller bare paris ?
     
    Kalsnes, Smurfboy and DanH like this.
  18. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Men vil ikke partall på A/K føles mer privat?
     
  19. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, men må du pisse mens måten sitter på bordet så sliter du :confused:
     
  20. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Vil tro hvis man plinger på, så kommer de og rydder av bordet for deg i mens du er på do...? ;)
     
    Logiflyer liker dette

Del denne siden