Laffen prøver Turkish Airlines nye Business Class :)

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kaffen, 18. juli 2019.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    #facepalm
     
    Shyneno liker dette
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    For dem som lurer på sete 1A :)

    1A.jpg

    Så var det sete 1K :)

    1K.jpg

    Beklager sent svar på dette, da dette er schreenshots fra filming som var ment som bilde, da forumets format ikke godtar filmstumper, så måtte jeg jobbe litt mer med å mate scheenshots, men er nå i gang :)
     
    Edvard, Mbj, drsyk and 10 others like this.
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Så var rapporertingen i gang, etter mye stress og klipping av schreenshots, så rapportering fra sete...:cool:

    3A.jpg

    Dette setet var jeg kanskje fornøyd meg, jeg er 181 høy, og hadde sikkert 10 cm å gå på i forhold til beinplass i det, og som bildet viser så blir aldri Business Class i denne kjedelig :D

    Board.jpg

    Det var egne setekontroller som vanlig, og setet hadde en ganske så fin design og det føltes ut som at jeg hadde grein nok plass :)

    Setet2.jpg

    Var ganske så fornøyd, satt ut mot midtgangen i sete 3A, men fyren i sete 2A sleit noe vanvittig da han måtte på toalettet da bordet var oppe, jeg var mye heldigere sånn sett :)

    Setet med frokost.jpg

    På forespørsel så tok jeg bilde av rad 1, for å sikre litt info der, og i det setet satt det en annen hyggelig fyr fra dette forumet, så vi hilset og snakket litt sammen da vi var i Istanbul, inspirerende fyr :)

    Insidee.jpg

    Jeg beklager kvaliteten på dette bildet under da det er fra ett screenshot på min egen filmstump, men fikk lirket det inn :confused:;)

    Videocamera kabin.jpg

    Jeg var litt tidlig til gate med overlegg, for å sørge for at jeg var førstemann ombord, sånn at jeg kunne filme og ta ett par bilder før resten av folkene kom inn i kabinen, men som sagt så ble det ødelagt av en kameratabbe, men ett tips er å ikke ta rad 8 om du er lang, så den er for folk kortere enn 175, så ha det i bakhodet når du flyr som fyren i videoen her forklarer :)

     
    Last edited: 27. juli 2019
    Mbj, drsyk, artanis and 11 others like this.
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Så var det litt angående cateringen og maten, og jeg kan starte med forretten, rekecocktail, surret laks med kaviar fra det kaspiske hav, også en tyrkisk kyllingsalat :)

    Forett.jpg

    Så var det biff til middag :)

    Biff.jpg

    Men som dere flere vet så er vel den største utfordringen med business class at vi får så mye å spise at vi holder på å stryke med :confused:... Så jeg tok ett par kaker med spiste bare litt, smakte godt, men magen nektet å ha mer :oops:

    Dessert2.jpg

    Så jeg tok bare bilde av den siste delen, men det virket som å være det vanlige :)

    Dessert.jpg

    Det var utrolig masse mat, og drikke, og jeg avsluttet med en tradisjonell tyrkisk kafee :)

    Kafee.jpg

    De kunne ha servert shampisen i tradisjonelt glass med stedt, men de gjorde de ikke, men etter 3 miksdrinker i lounge, shampis, Irish Cream og nøtter og kostant påfyll med småretter var synet litt tåkete, men det gikk fint :rolleyes::)

    Nøtter.jpg

    Så var det over til frokost, og den var av ypperste klasse den, anbefales :D

    Frokost.jpg

    De serverte også omelett, men mett som jeg var så måtte jeg spare plass i magen til loungen på IST :)

    Omelett.jpg

    Så da går fugelen inn for landing på IST med en konklusjon om at maten på Turkish Airlines var helt i ypperste verdensklasse :)
     
    Last edited: 27. juli 2019
    Edvard, Mbj, Storbaba and 18 others like this.
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    De serverte også ett anmenity kit, ganske så bra, gir det til ei på jobben min til uke, ho er helt hekta på mote og skjønnhet :D

    Amenity kit.jpg

    Det er av ypperste merke :cool:

    Amenity kit2.jpg

    Hadde endel innhold også :)

    Innhold.jpg

    Så da var den delen dekket, kommer tilbake med IST Lounge senere, da jeg må plukke litt i jungelen av bilder jeg tok der også, for å få dekken den så godt som mulig :)
     
    Edvard, Mbj, drsyk and 10 others like this.
  6. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg datt litt av.. på en av bildene står det at det er fra din egen filmstump.. så alle de andre bildene har du tatt fra hvor?
     
  7. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tipper han tok alle bildene, men at han ved en feiltakelse filmet noe annet han skulle tatt bilde av og har derfor tatt noen screenshots fra filmen som supplement til resten.
     
  8. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    jeg trodde jeg leste at alle bildene hans forsvant mystisk... og det eneste han hadde igjen var video.. men kanskje jeg leste feil.
     
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer det @DanH, jeg filmet noe jeg mente å ta bilde av, så måtte reparere den tabben :oops: Det er fikset nå etter en arbeidsøkt foran laptop :)
     
    DanH and Shyneno like this.
  10. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Så er jeg tilbake igjen for å dekke siste del av reisen :cool:

    Lounge.jpg

    Etter å ha gått ett godt stykke, for så å gå igjennom en sikkerhetskontroll til så var jeg inne på området med butikker, så da handlet det for meg om å komme meg til loungen, og det gikk bra. Når du kommer inn så står det noen maskiner der hvor du kan trekke en internet lapp, slik at du får ett brukernavn og passord, noe som er nyttig da du kan bruke nettet der uten å bekymre deg for at andre skal hacke deg, for det har de tenkt på i motsetning til OSL , så jeg startet med å chille en lite halv time :)

    Chille.jpg

    Videre så var denne loungen ekstrem svær, men nå vet jeg ikke hvor travel den blir da jeg var der ganske så tidlig på morgenen men de hadde mye å by på sånn som det var 8 kjøkken som lagde en stor variasjon av mat :)

    67238353_1595819957217658_6655886302937874432_n.jpg

    Det var også 3 selvforsynings barer med forskjellige sterke drinker å forsyne seg av :cool:

    Bar.jpg

    Så jeg forsynte meg jeg :rolleyes::cool:

    Regal.jpg

    Så var det å forsyne meg med litt mat, ja jeg vet jeg forsyner meg litt i feil rekkefølge :oops::oops:... men livet handler jo om å prioritere, særlig her da denne loungen var enormt stor :)

    Middag.jpg

    Merket også at det spøker på loungen :eek: ... så det spille på pianoet o_O:rolleyes:, litt :confused::eek:... Så jeg sneik meg vekk for å spille litt golf :rolleyes:

    Gold.jpg

    Også var det å kikke på en modell av bygninger i Istanbul :)

    67402381_1595820450550942_3208581977338806272_n.jpg

    Så var det å sjangle videre å sjekke hvordan det er å overnatte på flyplassen :)

    Suites.jpg

    Her kan du ha ditt eget rom så lenge som 9 timer på en layover, noe som jeg skal ha i bakhodet på ett Aegean MR? :rolleyes: .... IST - ATH - IST - ATH - IST... Osv... :confused::cool: .... men uansett håper noen kan komme med noe mer her etterhvert :).. men så var det å plukke opp bagasjen :)

    Bagasje.jpg

    Og komme meg videre på flyet til OSL :)
     
    Edvard, Mbj, TravelManBiz and 12 others like this.
  11. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Var ganske så imponert av Business Produktet til Turkish Airlines innenfor europa, også har de codeshare med SAS, men jeg vet ikke hva inntjeningen av poeng blir, det kan kanskje @Are svare på :) så var det videre til den vanlige velkomstdrinken :)

    Velkomst.jpg

    Setene var gode å sitte i, de var også ganske så breie :)

    Sete.jpg

    Wifi var veldig bra på dette flyet :D

    Wifi.jpg

    Godt utvalg av mat hadde de også, men jeg takket nei, da jeg hadde spist nok på Loungen nede på IST :oops::)

    Meny.jpg

    og flygingen til OSL gikk unna ganske så fort mens jeg svarte på spørsmål fra dere, så det var den turen :D ... Skal prøve å få masse tid i loungen deres neste gang, kanskje ett Aegean mr eller noe sånt?... så kommer jeg med ett nytt brev angående dette :D:cool:
     
    Last edited: 28. juli 2019
    Mbj, drsyk, Lnbre and 9 others like this.
  12. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Ser veldig bra ut!
    Og eg kjenner igjen det du seier med at ein ikkje kjem seg ut, tenkte på det når me flaug SQ 787-10 med veldig like seter. (2018JR?)
    Takk for at du delar :D
    Har sjølv vore veldig nøgd med TK i gammal kabin, og definitivt noko av den beste maten eg har fått i lufta er med TK.

    Einaste minuset slik eg ser det, litt typisk med 1-2-1 config er at ein har dessa ‘hola’ til beina. Medan på 2-2-2 så har ei meire bredde. Men på alle andre måtar så er denne TK kabinen fantastisk og nok kanskje noko av det betre av C i *A ?
     
    Kaffen liker dette
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var kraft saker dette @Laffen C-TK er visstnok, samt IST loungen helt innafor. :) Attpåtil kan en møte på en C/B/A kjendis i ny og ne:D
     
    Kalsnes and DanH like this.
  14. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for finfin rapport. Har booket OSL-CPH-SIN-DPS neste sommer med Singapore Airlines. Noen grunn til å endre denne til Turkish i stedet?
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    @Laffen

    Hvis jeg ser riktig er det de nye setene fra Rockwell ombord på flighten mellom IST og OSL.

    Kan du si noe klokt om forskjellen på den nye og gamle kabinen som jeg tror du har fløyet med før?
     
  16. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan jo endre hjemturen med turkish? Så får du prøvd ut begge deler :)
     
    ChrisTW liker dette
  17. Travelm8

    Travelm8 Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    @jordbaersylte - Jeg fløy OSL-STK-SIN-DEN med Singapores A350 på STK-SIN i fjor vår (A350 kommer vel også nå på CPH-SIN), og jeg prøvde ruten til Turkish via IST med 787-9 nå for to dager siden. Jeg ville valgt Turkish hvis jeg skulle valgt mellom dine to alternativer. Dette fordi du slipper en ekstra mellomlanding og fordi jeg synes soft-produktet til Turkish er noe bedre enn Singapore (men Singapore er også veldig bra). Når det gjelder setene er Singapore sine business seter helt klart bredere enn de nye på Turkish 787, men ulempen med Singapore sine seter er at "fothullet" er ganske lite og plassert helt ute til høyre eller til venstre slik at du må ligge i vinkel. Turkish sine seter er smale, men med mindre du er veldig kraftig bygd har setet fremdeles mer enn nok bredde. Fothullet her er også smalt, men det er plassert direkte foran setet sitt så du kan ligge rett ut. Jeg er selv 193 cm og sov bra i de nye setene (sete 4K). Turkish sitt produkt på A321 er også helt på høyde og kanskje litt bedre enn A330 til Singapore på SIN-DPS. Når det er sagt så er begge alternativer veldig gode og forskjellene ganske marginale. Total flytid er vel også ganske likt.
     
    jordbaersylte, drsyk, animals and 2 others like this.

Del denne siden