God morgen fra Oslo vest. Sas lanserer ny rute i dag. Tipper det blir et reisemål på S. Enten Seattle, eller Singapore. Blir det gul, eller orange Ha en strålende tirsdag alle bonusnisser
God morgen fra fortsatt frokost foran et basseng. Tror jeg står over USA i november. Traff heldigvis godt de første dagene i september og fikk som planlagt nesten tømt poengbingen i det lille vinduet som var de første dagene i september. Så får vi håpe på at SAS kommer på bedre tanker om ikke så lenge.
God morgen fra Danmark. Landet er både flatt og kupert, og stranden er til for å brukes. Ha en fin tirsdag!
Morn fra godstolen! Det å starte dagen med å ta en kopp kaffe i hvilestilling slår det å sitte i en bil. Hjemmekontor i dag. I kveld blir det ølsmaking hos Hogna, som ligger til bort i gåkk, så det gjelder vel som en tur? Spent på hva de har å by på, det er en del år siden sist jeg var der. Er spent på hva den nye destinasjonen blir, og ikke minst hvorvidt det er mulig å oppdrive bonusbilletter Ha en herlig tirsdag!
God morgon frå ein parkeringsplass i Sunnfjord. Ny dag med teneste som meddommar. Den siste dagen i denne omgang. Etter gårsdagens innsats henta eg konebilen på verkstad og passa på at heile lokalet fekk med seg at eg sa «Åja, de tek ikkje American Express?» Slikt må vel vere greit å «shame»? Og jammen heng det ikkje ein daud hjort i garasjen. Det vert spennande med ny long haul destinasjon i dag. Eg har ikkje rare stalltipsa å komme med, men vi får tru det vert ein spennande plass. Eg har lyst på Sør-Amerika, men er budd på å bli skuffa.
God formiddag fra bortekontoret. Første treningsøkt etter ferie er gjennomført, jeg følte meg som en gammel mann. Fortsatt masse å ta tak i etter tre uker ferie, men det går fremover i "uleste mail"-innboksen. (er det innafor å bare slette alle?) Skal tilbringe ettermiddagen og kvelden sammen med nevøen, det blir stas! Det blir spennende (kanskje) å se hvor den nye destinasjonen er, men det er viktig å ikke ha for høye forventninger, da blir man bare skuffet. Så jeg tipper BGO-Rygge. Ha en fin en!
Hallois fra gullstua på OSL. Ferden går (som vanlig omtrent) til ALC og noen dager på hytta Ha en knall dag folkens!!
God morgen fra Berlin. Her gjennomføres den siste spaserturen, for denne gang, før nesen etterhvert skal settes mot BER og hjemreise. Vel, det ligger heldigvis en ny reise kun en drøy måned frem i tid, så abstinensene vil nok bli begrenset. Ha en flott dag!
God morgen fra hjemmekontoret. Her er vel det eneste å melde på reisefronten at det ikke er stort å melde. Svipptur til Danmark i morgen riktignok. I dette forumet er det vel innafor å melde at man har begynt å kjøpe biofuel, ikke for å være miljøvennlig, men for 5000 poeng som concious traveller (men effekten er vel den samme uansett motivasjonen...). Med 55k statuspoeng med et halvt år igjen av perioden og 20k fra AmEx som kommer så ser det jo realistisk ut å endre fargen på SAS kortet til sort så da får vi ta med oss det vi kan Ellers så dukket det opp 1000 liter ved på gårdsplassen her i går så da har man i alle fall ikke noe fritidsproblem i dag. Ha en strålende en
God formiddag fra sofa kroken og kaffe koppen og jobben med å tømme lageret med meny mer kaffe. Godt det finnes meny mer frukt som er frosset til havregrøten. For i helgen blir det vel meny mer burger på menyen så da er det bra med litt havregrøt på starten av uken…. så får vi se om det kommer noen reiser å booke etter hvert.
Hadde en kollega som hadde dette som strategi. Som han sa "er det viktig nok så sender de en purring"
God morgen fra nordvest. Har akkurat fått de siste poengene på konto fra helgens rundreise i Europa og fornying av Diamant nærmer seg. Spørs om det blir for siste gang i denne omgang og en må klare seg med gull i årene fremover. Men slikt endres jo raskt. Skal også hente en snøfreser som har vært på service idag av alle ting. Lader opp til Trippeltrumf torsdag på Meny der det må handles Burger, Taco og Kylling ser jeg.
Morgen eller formiddag kanskje frå gullstoga på OSL, første tur etter intreden i skylaget og skal via CDG til SIN. Lang layover så får vel bagasjen. Var tilbud ved innsjekk om oppgradering til La Premiere for 24k NOK, litt voldsomt.
Kan jeg spørre på hvilken rute? Var det fra øko eller biz? Hva vet vi om opptjening ved en opradering av den typen?
Kan forøvrig opplyse om at boarding % funkar på AF flights, bra jobba igjen til SAS app teamet. Det fungerte ikkje på A* flights.
Takk Det hadde jo hjulpet på Amex spenden, men som du sier er det litt stivt ja. Sa selv neitakk til F oppgradering på LF for et par år siden til ca 800Euro. Det var på rene black friday salget. Men, da stemmer info fra podcast om at tilbudene kommer, men at det koster.
Jepp men har allerede x2 CT har flytta over til platinum for overføring til BA istedenfor CT3 på et premium. Takka nei til litt underkant av samme pris for oppgradering med LX. Men ga bud på ca 800EUR det gikk ikkje gjennom. Men fastprisen var rundt 2000EUR der også.
God morgen fra et annet sted på Sørlandet med fjordutsikt. Dere var så flinke til å gjette sist, hvor er jeg idag?