Hei, Har bestilt tur til Fort Lauderdale. Skal fra Bergen til Amsterdam så videre til Atlanta. I AMS har vi 50min layover. Er dette nok tid? Ser hos KLM at der står: "Standard transfer-tid på Amsterdam Schiphol flyplass til en flyvning innen Europa er 40 minutter og 50 minutter for en interkontinental flyvning." Takk for svar
Om det er gjennomgående billett med KLM så ja, da burde det gå selv om det blir tight. Har hatt 20 min på Helsinki og det var bare å finne fram løpeskoa..
Hvis billetten er gjennomgående er du uansett trygg. Bagasjen sendes helt fram, så du må bare igjennom passkontroll. Bør gå greit så lenge du lander i AMS på rutetid eller før
Transfer på AMS er en drøm! Fra BGO ankommer du mest sannsynlig på finger B eller C, da er det kort vei til finger D som ligger umiddelbart til høyre etter passkontrollen til non-Schengen (ligger rett bak Mediterranean Cafè eller hva det heter). Flyr du codeshare med Delta kan det ofte være avgang fra finger D. I verste fall må du helt ut til finger F som er et godt stykke å gå, da ville jeg ha skrudd opp tempoet en del. Om du skulle bli mye forsinket fra BGO vil du uansett havne på et senere fly samme dag, det er vel omtrent 4 daglige til ATL