Layover Amsterdam - Atlanta

Tråd i 'Reisemål' startet av Sikiduck, 02. mai 2019.

  1. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

    Har bestilt tur til Fort Lauderdale. Skal fra Bergen til Amsterdam så videre til Atlanta.
    I AMS har vi 50min layover.

    Er dette nok tid?

    Ser hos KLM at der står:
    "Standard transfer-tid på Amsterdam Schiphol flyplass til en flyvning innen Europa er 40 minutter og 50 minutter for en interkontinental flyvning."

    Takk for svar :)
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Om det er gjennomgående billett med KLM så ja, da burde det gå selv om det blir tight. Har hatt 20 min på Helsinki og det var bare å finne fram løpeskoa..
     
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Hvis billetten er gjennomgående er du uansett trygg. Bagasjen sendes helt fram, så du må bare igjennom passkontroll. Bør gå greit så lenge du lander i AMS på rutetid eller før
     
  4. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Transfer på AMS er en drøm! Fra BGO ankommer du mest sannsynlig på finger B eller C, da er det kort vei til finger D som ligger umiddelbart til høyre etter passkontrollen til non-Schengen (ligger rett bak Mediterranean Cafè eller hva det heter). Flyr du codeshare med Delta kan det ofte være avgang fra finger D. I verste fall må du helt ut til finger F som er et godt stykke å gå, da ville jeg ha skrudd opp tempoet en del. Om du skulle bli mye forsinket fra BGO vil du uansett havne på et senere fly samme dag, det er vel omtrent 4 daglige til ATL :)
     
    Wiolenze liker dette

Del denne siden