God formiddag fra Østfold. Regnet har sluttet, men det er grått. Hodet er litt tungt etter "noen" glass vin i går i hyggelig lag. Fikk booket to turer i går, så får vi se om datoene passer når de nærmer seg. Ved første forsøk fikk ikke betalingen gjennom (hadde skrevet feil utløpsdato på kortet), men poengene ble trukket likevel.. De har fortsatt ikke kommet tilbake, så jeg får ta en telefon til uken. Bra det er godt med poeng på konto, så reserven ikke ble tømt. Ha en fin en!
God morgen fra Savannah. Jobber med å avgjøre om Charleston eller Savannah er USA sin fineste by. Har ikke besøkt alle byer i USA, men har besøkt alle delstater og over en viss størrelse er de to klart på topplisten. Kanskje feil tidspunkt for reiseanbefaling hit bort, men endelig har jeg skjønt hva man mener med sør-stats sjarme. Noen Marriottpoeng som var i ferd med å gå ut rakk akkurat til Elements. Et hotel av standard-typen som er helt likt over hele USA og ligger ute i en bilbasert forstad, men ganske så nytt, fineste designet og litt mer upmarket på interiør enn eksempelvis Fairfield og de har gratis varm frokost med eggestasjon. Kofferten min kom seg i går fra BOS til CHS og ganske raskt etter ankomst fikk jeg melding om at den var under utkjøring. Jeg hadde imidlertid vært litt utydelig/de hadde misforstått så de forsøkte å levere til hotellet jeg hadde sjekket ut av i Charleston, som heldigvis ikke ville ta i mot kofferten. Jeg fikk ringt budfirmaet og forklarte at jeg nå var på hotellet i Savannah som jeg også hadde oppgitt med datoen nå og om de kunne kjøre den dit. «That is not gonna happen», på en hyggelig, men servicevennlig måte. Kanskje på mandag. Jeg lurte på om de kunne levere bagasjen tilbake til American så jeg kunne hente den på flyplassen mandag kveld. Han skulle ringe American og ba meg ringe ham tilbake. 10 min senere kunne han melde at kofferten min ble kjørt til Savannah samme kveld. Mistenker at Emerald kan ha spilt en rolle. Ta den du Rossavik! (Eller hva du nå heter her inne). Riktignok hadde jeg ikke hatt behov for å få ettersendt kofferten hvis jeg hadde hatt fjellpåske og ikke lagt ut på 10 legg for å fornye diamanten og Emerald, men er jo nyttig (mener oppbyggelig for selvbildet) å få kofferten raskt når den en gang i blant er på tur på egenhånd. Har selv aldri fløyet med hverken Aer Lingus eller JetBlue, så nesten litt misunnelig på den.
God formiddag fra Helsinki, nå gjenstår siste hoppet. Gjennomførte et bytte på CDG fra Skyteam til Oneworld, på bonusbilletter i økonomi med null status. Brukte en hel time på å komme oss gjennom innsjekk og sikkerhetskontroll, og så var det møljeboarding med oss midt i møljen. Merker selv at jeg har blitt litt for godt vant, men kaller det «fatttigmannsuke» og lar det stå til. Ha en bra søndag!
God lunsjtid fra loungen. I dag var sannelig ikke mange oppstanden på IF. Men vi skal til Mauritius, og er godt i gang. Tregt, men høflig i security. Alle skulle sjekkes for mulige uønskede substanser. Eks-forlovedens saks ble oppdaget. Sa hun hadde vært lærer i forming, og fikk beholde verktøyet. Det så også ut som en skolesaks. Loungen er passelig full,og maten er et par hakk opp fra tidligere besøk. Ha en fin første påskedag!
God ettermiddag fra hovedstaden. Det har vært hjemmepåske i år med en del besøk som har vært hyggelig, men i dag har det vært en rolig dag så har fått bestilt noen helgeturer og utnyttet økt trumfopptjening på hotels.com. Det planlegges også blåtur med gutta neste vinter. Har et håndfull alternativer jeg ser på, og håper jeg får gjennomslag for en litt lengre tur som jeg har som 1. alternativ akkurat nå. Fortsatt god påske, alle.
Lunsj nr 2. Forstår at noen venter på full businessavdeling og gardin. Hyggelig crew som har en lett jobb, tre pax totalt på åtte rader Plus.
God kveld frå Sunnfjord. Klokka er jammen blitt over seks allereie. I morgon er påskas siste fridag. Dessverre dårleg med flynytt. Eg fekk booka litt i går, men må ringe inn nokon endringar skal alt gå opp.