Noen som har booket fly hos TAP? Jeg prøvde å legge inn mitt eurobonus nummer (valgte Scandinavian Airlines Eurobonus). Det kom da automatisk opp SK (ikke mulig å endre), og man fikk muligheten til å legge inn et nisifret nummer. Den aksepterte ikke mitt nummer. Noen tips? Er gullmedlem, men kunne ikke legge inn EBG.
Jeg brukte SK som kommer opp, ogjeg la inn bonusnr. På reservasjonsemailen ser jeg at det står SKEBG6xxxxxxxxx. Usikker på om jeg la inn EBG eller ei. Dersom det kun lar deg legge inn 9 tall så har tydeligvis EBG kommet på etterpå. Dette var en booking fra 2015...
Jeg gikk inn og endret bookingen i etterkant. Der finn jeg lagt inn nummer med EBG foran. I reservasjonsmailen står det nå Frequent flyer(s): SK EBG6xxxxxxxx. Får satse på at det blir riktig.
Har fått registrert EB nr på alle mine 8 flighter med TAP gjennom nettsiden deres. Erfaringen min har vært at noen ganger går det å legge inn, noen ganger legger jeg inn men det faller ut og noen ganger legger det seg inn og blir liggende. Uansett har jeg fått alle poeng jeg har hatt krav på. Har ikke sjekket om det er nettsiden eller feks bruk av browser osv. I og med at jeg har vært inne og sjekket setevalg fordi flytypen forandrer seg hos TAP og de åpner seter og flytter deg rundt osv, så la jeg bare inn når jeg uansett var inne.
Tre år senere, men fortsatt relevant. Feltet for kortnummer under bestilling indikerer at man skal legge inn 9-sifret tall, men det gir feilmelding. Dersom man istedet skriver EBxXXXXXXXXX går det gjennom.